Внеклассное мероприятие по английскому языку "If you feel like singing" or "Are we optimists or pessimists?"


Цели и задачи мероприятия:

1. Повышение мотивации учащихся к изучению иностранного языка;

2. Формирование социокультурной компетенции;

3. Развитие умения говорения, чтения;

Слоган мероприятия: “A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty.” Winston Churchill.

Оснащение мероприятия: Компьютер, проектор, плеер, видео с песней группы Kansas “Dust in the Wind”, запись инструментальной музыки данной песни, презентация данной песни в Power Point; стакан, наполовину наполненный водой; презентация пессимистов, гитара, слова песен «Dust in the wind», «Listen to the pouring rain»; цветной мелок.

Этап урока.

Отведённое время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся.

Используемые средства обучения.

1. Приветствие.

1 мин.

Hello everyone. Nice to see you too.

Hello our teacher. Nice to see you too.

 

2. Постановка целей и задач урока.

1(2) мин.

Our today activity is called “If you feel like singing” or “Are we optimists or pessimists”.

The slogan is: “A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty.” Winston Churchill.”

And at the end of the lesson we have to say if this glass of water is half-full or half-empty.

 

 

3. Фонзарядка

3(5) мин.

Let’s begin with the song “Listen to the pouring rain”. Be attentive while watching the video. You are going to see one picture which illustrates the English idiom.

Поют песню.

Видео с песней “Listen to the pouring rain”

4. Речевая зарядка

3(8) мин.

-So have you noticed the picture illustrating the idiom? Which one was that?

-Can you say your favorite idioms please?

-Yes, that’s #3. It’s raining cats and dogs.

 

Называют идиомы.

1. East or west, home is best.

2. It never rains but it pours.

3. It’s raining cats and dogs.

5. Презентация «пессимистов»

4(12) мин.

Now we are listening to the pessimists. They have prepared some presentation.

Презентация материала, высказывание своей точки зрения по теме.

Презентация  учеников в Power Point

6. Предъявление  песни “Dust in the wind”

3(15) мин.

Let’s watch the video with the song “Dust in the wind” sung by the group Kansas in 1977.

Слушают и смотрят видео.

Видео « Dust in the wind»

7. Работа с презентацией песни “Dust in the wind” в Power point.

4(19) мин.

-Let’s study the lyrics of it.

 

Изучают новую лексику

Презентация песни в Power Point

8. Исполнение песни “Dust in the wind”  под «минус»

4(23) мин.

Let’s sing the song to music.

Исполняют песню “Dust in the wind”под музыку

Музыка к песне ”Dust in the Wind”

9. Развитие навыков чтения и говорения.

8(31) мин.

Is the song pessimistic or optimistic? What is the message of it? Please discuss the lyrics in the groups.

- Let’s take the first paragraph.

 

*Let’s read it.

 

Do you want your dreams to be just dust in the wind? Maybe you shouldn’t have any dreams then?

 

 

 

 

 

 

- The second paragraph. *Read it please.

Do you agree that all we do crumbles to the ground? Why should we do anything then?

 

 

 

 

 

 

 

 

- The third paragraph. Will you read it, please?  Do you agree that all your money won’t another minute buy? What should we do then?

 

It’s rather pessimistic.

 

 

 

 

 

 

Читают.

 

Отвечают на вопросы в группах и вслух.

- We should have our dreams. We should do our best and have them fulfilled.

 

 

Читают.

Отвечают на вопросы в группах и вслух.

- Yes, we agree. Everything ruins, crumbles to the ground. But we are human beings and can`t do nothing

 

 

Читают. Отвечают на вопросы в группах и вслух.

 

Right. All the money won’t another minute buy. We should value time, because it’s the stuff our life is made of.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Записываю на доске:

 

 

 

Should:

 

- have our dreams, fulfill them,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  do and make things we dream about,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- value the time.

10. Рефлексия

3(34) мин.

Is the glass half full or half empty?

 

So, we came to the conclusion that:

Отвечают на вопрос. Учащиеся читают записанные на доске выводы.

 

11. Исполнение песни “Listen to the pouring rain” под гитару.

3(37) мин.

 Let’s sing the song “Listen to the pouring rain”

Поют под гитару песню

 

12. Исполнение песни “Lemon Tree”

3(40)

 

Группа мальчиков поёт песню “Lemon Tree”

Минусовка песни.

13.  Мудрые слова, высказывания о пессимистах и оптимистах.

4 (44)

There are some words of wisdom. Let’s read them.

 

 

14. Окончание мероприятия.

1(45) мин.

Thank you for working so hard. I`m really proud of you!

Thank you.

 

 

 

 

 

 

Optimism doesn't just boost your mood. According to new research, a glass-half-full attitude also strengthens the immune system.

 “A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty.”  Winston Churchill

Both optimists and pessimists contribute to our society.  The optimist invents the airplane and the pessimist the parachute.  ~Gil Stern


Полный текст материала Внеклассное мероприятие по английскому языку "If you feel like singing" or "Are we optimists or pessimists?" смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Стеклова Надежда Михайловна  Публикатор
учитель английского языка, МБОУ «СОШ № 35 с УИОП» города Чебоксары ЧР
15.09.2016 0 692 88
Комментировать

Смотрите похожие материалы

Читайте новые статьи
Оставить отзыв к материалу:
avatar
Всего: 0