Урок по теме "Степени сравнения прилагательных" для 4 класса


Test. Adjectives.


1.Winnie –the –Pooh is the ... animal in the world.

a) funny b) funnier c) funniest


2. Basilio is ... than Artemon.

a) bad b) badder c) worse


3. Father Carlo has ... money than Karabas – Barabas.

a) less b) the least c) little


4. Pierro is ... than Basilio.

a) good b) better c) the best


5. Malvina is ... girl in the fairy tale.

a) beautiful b) more beautiful c) the most beautiful


6. Buratino’s nose is ... .

a) the longest b) the highest c) the kindest


7. Father Carlo is ... than Fox Alice.

a) more kinder b) kinder c) kindest


8. Arlekin is ... than Pierro.

a) funnier b) happyer c) sadder


9. Winnie-the Pooh is as ... as Buratino.

a) cleverer b) clever c) cleverest


10. Malvina is as ... as Mother Kenga.

a) serious b) more serious c) seriousest


Test. Adjectives.


1.Winnie –the –Pooh is the ... animal in the world.

a) funny b) funnier c) funniest


2. Basilio is ... than Artemon.

a) bad b) badder c) worse


3. Father Carlo has ... money than Karabas – Barabas.

a) less b) the least c) little


4. Pierro is ... than Basilio.

a) good b) better c) the best


5. Malvina is ... girl in the fairy tale.

a) beautiful b) more beautiful c) the most beautiful


6. Buratino’s nose is ... .

a) the longest b) the highest c) the kindest


7. Father Carlo is ... than Fox Alice.

a) more kinder b) kinder c) kindest


8. Arlekin is ... than Pierro.

a) funnier b) happyer c) sadder


9. Winnie-the Pooh is as ... as Buratino.

a) cleverer b) clever c) cleverest


10. Malvina is as ... as Mother Kenga.

a) serious b) more serious c) seriousest


Открытый урок в 4 «Б» классе. 27января 2011г.

Уровень: город

Учитель: Михеева Ольга Евгеньевна






Обобщающий урок по теме: «Степени сравнения прилагательных».

Цель: Расширение языковой компетенции.

Задачи: 1) повторить изученный материал в игровой форме, систематизировать знания ЛЕ по теме;

2) совершенствовать навыки устной и письменной речи;

3) развивать внимание, мышление, память;

4) поддерживать интерес к изучению английского языка.

Ход урока:

  1. орг.момент;

Good morning, children. Today we have many guests, say “Hello” to them. Please, sit down. Tell me what’s the date(day) today, the weather, who is absent today? (Дети дают полный ответ).

The theme of our lesson is “Adjectives”, can you translate the theme? –

Ученик: «Прилагательные». Yes, right you are, today we’ll work with different degrees of adjectives.


  1. лексическая зарядка;

Let’s revise the words at first.(игра с мячом в слова). At first translate from English into Russian ... then from Russian into English ...

Very good, now we have another task: look at the blackboard.(кроссворд)

Be attentive and find the adjectives.

(12)

e

q

f

y

c

b

u

t

s

m

a

l

l

e

r

a

o

z

t

r

e

s

b

l

b

l

w

k

a

t

j

k

i

e

d

x

n

q

u

a

g

r

e

e

n

z

x

t

g

q

w

o

r

s

t

i

e

x

o

t

i

c

y

v

s

t

r

o

n

g

o

e

t

u

g

l

i

e

r

o


(smaller, talkative, green, exotic, strong, worst, fat, clean, best, uglier,old, biggest)


Now you will be teachers, you should find and correct the mistakes:


1.Winnie-the-Pooh is the funnyest animal.

2. Malvina is the beautifulest girl.

3. Father Carlo is as kinder as Buratino.

4. My city is the bigest.

5. I am the goodest.


  1. Now it is time for the test. Open your Test copy-books and write down the date.The task is to choose the correct variant. (тест на грамматику).


  1. Warming up. Are your fingers tired? Разминка для пальцев «Картошка» (с движениями рук)


  1. Работа с текстом. Open your books, please, page 46, ex.41. Let’s read and translate the text. There are four pictures below, match the picture and the text.


  1. Разминка. Песня «This is my House» + движения

This is my House

This is The Door

The windows are clean

And so is The Floor!

Outside there’s a Chimney,

As tall as can be

With smoke that goes up,

Come and see!


  1. Listening. (Аудирование) Listen to the text and answer the questions on the blackboard(вопросы к тексту на доске). After listening who can tell us what is this text about? (ученик пересказывает)


  1. Работа в группах. Класс делится на две команды. Игра «Хвастун».

Lets playBoasternow. You must boast yourself as well as you can. You have one minute to do it. Затем двое идут к доске (по одному от каждой команды)

Побеждает команда с наибольшим количеством правильных предложений.























9) Песня “ Who is sweeter?”


10) Работа в ТПО, 2 упражнения на использование прилагательных.


11) Игра «Снежный ком» (при условии остатка времени)


12) Подведение итогов урока. Выставление оценок в дневники.



Полный текст материала Урок по теме "Степени сравнения прилагательных" для 4 класса смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Михеева Ольга Евгеньевна  Михеева
25.08.2011 2 5236 1415

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.



А вы знали?

Инструкции по ПК