Конспект урока английского языка на тему "Dress Right" ("Одевайтесь правильно!"); 5 класс





Мерзликина Марина Михайловна

Учитель английского языка

ГБОУ Школа №2116


Планирование системно-деятельностного урока

английского языка

в 5 классе

на тему “Dress Right

(к учебнику “Spotlight”)























Тема урока Dress right!” («Одевайтесь правильно!»)

Цели урока: - повторить использование Настоящего продолженного времени;

- активизировать в памяти детей слова и выражения по теме «Одежда»;

- развитие языковой догадки;

- воспитание культуры одеваться по погоде.

Структурные элементы деятельностного урока

Методический прием

1

Актуализация

Фронтальный опрос:

-What date is it today?

-What day of the week is it today?

-What season is it today?

-What is your favourite season and why?

-What’s the weather like today?

-Is it important to know the weather forecast? Why?

-Yes, it is important to know the weather forecast to dress right! This is our theme for today. Слайд 1.

2

Проблематизация

Слайд 2. This English father is going to take his child for a walk. Did he dress him right?

  • No, he didn’t. Do you want to help him?

  • Can you help him to choose the clothes?

  • No, you can’t.

  • You don’t know the words “Clothes” and you don’t know the weather forecast.

3

Целеполагание

-Today we shall learn new words and practice them in sentences. Then we shall try to listen to the weather forecast and dress the child right.

4

Описание предполагаемого результата

-So, we shall teach the English father to dress the child according to the weather.

5

Планирование

З

You will get “5” if you answer all my questions and do all the tasks.

4” if you do it with some mistakes.

апись плана на доске

  1. to learn new words

  2. to practice them

  3. to give father advice

6

Основное содержание: какие УУД формируются?

  1. Повторение лексических единиц и ознакомление с новыми (раздаточный материал).

  2. Запоминание слов по теме «Одежда» по карточкам. Составление «скелета» на доске. Анализ.

  3. Работа в маленьких группах: описание людей и предположение сезона: учебник стр.88. Слайд 3 (повторить Настоящее продолженное время). Синтез.

Сравнение.

  1. Аудирование текста: упр.8 стр.89. Слайд 4.

  2. Работа в большой группе: Игра «Одень ребенка по погоде». Слайд 5.*Дети делятся на две команды,

каждая получает куклу и одежду, а также карточку с прогнозом погоды.

7

Результат

-Do you know the words “Clothes” now?

-Can you say to the English father how to dress the child? Слайд 6. Внимание на план урока.

8

Оценивание и самооценивание

Good for you! Your marks are …Tick, please, how your work at the lesson was.

9

Рефлексия

Как мы двигались сегодня к цели? Какая была наша цель?

А вы всегда правильно одеваетесь? Do you wear jeans at school?

10

Перспектива

Слайд 6. At the next lesson after your holidays we shall describe our habits in dressing. Read what this girl tells us about her clothes.



Hello, everybody!

Listen to the weather forecast, please! Today is cold,

windy and snowy. It is 10 degrees below zero. Dress

warmer! Thank you for your attention. Good buy!



Hello, everybody!

Listen to the weather forecast, please! Today is warm

and sunny. It is 20 degrees above zero. Dress in light

clothes! Thank you for your attention. Good buy!


Лексика к уроку

to wear – носить (одежду)

He usually wears jeans –

Он обычно носит джинсы.

He is wearing jeans now –

На нем сейчас одеты джинсы.

to put on – надевать

to hold – держать (в руке)

Put on your cap, please – Надень кепку, пожалуйста.

to get dressed – одеваться

t o have on – иметь на себе

He has a hat on. На нем шапка.

dress a child in – одеть ребенка в

a coat – пальто

a raincoat – плащ

a jacket – куртка

a sweater – свитер

a jumper – джемпер

trousers – брюки, штаны

tights – колготки

shorts – шорты

a sock – носок

a shoe – туфля

a boot – ботинок

trainers – кроссовки

a scarf – шарф

a hat – шляпа, шапка

a cap – кепка

a shirt – рубашка

a T-shirt – футболка

a skirt – юбка

a dress – платье

a blouse – блузка

high heels – туфли на каблуках

a tie – галстук

a suit – костюм

a bag – сумка

an umbrella – зонтик


Скрипт к аудированию

  1. What is the weather like?

A: Is it sunny in London today?

B: Well, not really!

A: Is it raining?

B: No, but it’s quiet cloudy.

  1. What is Jane wearing?

A: Is that Jennifer over there?

B: What? The girl in the orange skirt?

A: No, the one in the short orange dress.

B: Oh yes, it is.

  1. Which tie hasn’t Andrew got?

A: Do you like my yellow tie?

B: I’m not sure it suits you, Andrew, Have you got a brown one?

A: No, but I’ve got this blue one.

B: Oh, OK. Wear that.

Самооценивание


Name

Not badly Good Great


Слайд 1
Dress right!
Слайд 2
This English father doesn’t know how to dress a child for a walk. Do you want to help him?
Слайд 3
Ex. 1 page 88 Present Continuous Tense Subject + to be + V ing Angela is wearing a blouse. Max is holding an umbrella.
Слайд 4
Ex. 8 page 89 1–c 2–a 3–c
Слайд 5
Play the game “Weather Forecast”
Слайд 6
Dress the child in … if the weather is (fine, hot, awful, cold)
Слайд 7
In summer I usually wear light clothes, such as shorts, T-shirts, trainers, caps, etc. In autumn, I usually wear a raincoat, jeans, a jacket, a cardigan, boots, etc. In spring, I usually wear a shirt, a skirt, jeans, trousers, shoes, a jacket, etc. In winter, I usually wear a warm coat, a jumper, a scarf, gloves, thick trousers, boots, etc. Now I’m wearing a wool hat, gloves and a scarf because it’s winter.
Слайд 8
Thank you for your attention!

Полный текст материала Конспект урока английского языка на тему "Dress Right" ("Одевайтесь правильно!"); 5 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Мерзликина Марина Михайловна  mermar
23.10.2016 0 4561 466

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.



А вы знали?

Инструкции по ПК