Конспект урока английского языка "Путешествие в прошлое"; 4 класс


Конспект урока по английскому языку в 4 классе к учебнику "Звёздный английский". Авторы учебника Баранова К., Дули Дж. Тип урока: открытие нового знания.

Оборудование к уроку: компьютер, mimio, презентация учебного материала, карточки для работы, учебник английского языка для 4 класса "Звездный английский", ватман для проекта.

Цели урока: 
Образовательная- употребление глагола to be в прошедшем времени через решение проблемной ситуации.

Воспитательная- формирование личностных УУД через содержание учебного материала;

  • воспитание положительной мотивации и познавательного интереса к изучению курса английского языка
  • формирование аккуратности, любознательности в процессе учения, воспитание чувства взаимопомощи и взаимовыручки

Развивающая- развитие познавательных УУД

  • умение классифицировать, обобщать, систематизировать изучаемый материал;
  • строить речевое высказывание с опорой на образец;

Коммуникативных УУД

  • умение работать в группах;

Регулятивных УУД

  • планирование своих действий для реализации задач урока и заданий к упражнениям;
  • осуществлять само и взаимопроверку

Дидактическая задача: обеспечение осознания и усвоения алгоритма употребления глагола to be в прошедшем времени и формирование умения применения полученных знаний в условиях решения учебных задач.
Особенности урока

  1. Урок построен в соответствии с планированием курса английского языка.
  2. Непосредственно связан с темами предшествующих уроков.
  3. Урок построен с учетом возрастных и индивидуальных особенностей учащихся.
  4. Урок направлен на развитие мыследеятельностных способностей, а именно: мышление, рефлексию, понимание, способность к коммуникации и самоорганизации действий и деятельностей.
  5. Урок построен на основе создания проблемной ситуации.

Ход урока

Этап урока

Содержание

1.Организационный момент.

Мотивирование к учебной деятельности.

Good morning! Sit down. Let’s begin our lesson with a song. Listen and sing along.

(Song  “How are you”, then pupils answer the question How are you?)

2.Актуализация изученного материала для построения нового знания.

-Look at these words, fill in the missing letters and read the words.

Shy- ……hy

Scared- s….a….ed

Sad -s…..d

Happy-ha… …y

Angry- a…gr…

Worried-wo….r….i….d                   

And now match these pictures with the words. Well done.

-Now let's play a game "A Boaster"

T. I am happy.( P. I am happier.)

T.I am fast.( P. I am faster.)

T.I am strong. (P. I am stronger.)

T. I am young. (P. I am younger.)

T.I am good at English.( P.I am better at English)

T.I am clever. (P.I am cleverer.)

- I am sure that you are very clever and I’d like to give you the task. If you do everything right we can learn the theme of our lesson. Look at the pictures and choose the right answer. And circle the right letter.

1.This is the fattest cat. (c)

2.This is the shortest pencil. (b)

3.This is the biggest apple. (b)

4.This is the oldest car. (a)

Now let’s check up your answers. We choose letter c first, then b, then again b and a at last.

So, tell me, please,  letter by letter

(PAST.) So, look we can see the word PAST

 

We can speak about PRESENT. We use such words as – today, now. And today we are going to speak about the past. Past as Present  is a period of time. But Past is all that is before present. It is Monday today.- it’s Present  It was Sunday yesterday.-it’s past.  It is December now.  –it’s present. It was November before December. –it’s past.

3.Постановка проблемы

Today I invite you to the past. Many many years ago there were a lot of dinosaurs. Meet them. Listen to the song.

And now read the sentences about Tyrannosaurus Rex.

-I am a Tyrannosaurus Rex.

-I am as tall as a house.

-My tail is long.

-My arms are short.

But look. They don’t live nowdays. And we can speak about them only in the Past. But how can we do this? Meet am, is, are. They’ve got a surprise for you today.

4.Поиск способов решения учебной задачи.

So you see they help us to speak about the present.

And now let’s use was or were to speak about the past.

And now let’s make the conclusion. In Present we use am, is, are and in Past  was  and were.

5.Составление алгоритма действий для использования глагола to be в прошедшем времени.

Match the forms of the present and the past.

          That’s ok. Is everything clear for you?

6.Первичное закрепление с проговариванием во внешней речи.

Take your books and open your books p.96 ex.1,2

Well done. I see you can use these forms easily.

But now let’s return to our dinosaurs. Read the text. And now let’s do the following task.

Read the sentences and tell true or false.

7.Проектная работа для закрепления нового знания

And now I’d like to give you a new task. But before it we should divide in 2 groups. I’ve prepared for  you two sentences.  Each of you takes a card with a word. And you should make the sentences with these words.

  • I was at the cinema yesterday.
  • The pupils were  at school yesterday.

That’s ok. Who is the leader in each group? So you get the texts about dinosaurs. Read them, fill in the forms of the verb to be- was and were and then draw the dinosaurs according the description.

8.Домашнее задание

Open your diaries and write down the home task. W.b. p.42 ex.4,5

9.Итог урока.

So tell me was the lesson interesting and useful for you? Was anything new for you? Yes. We’ve learnt today how to use the verb to be in the past.


Полный текст материала Конспект урока английского языка "Путешествие в прошлое"; 4 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Серова Лариса Владимировна  larra1970
11.11.2017 0 134 9
Комментировать

Читайте новые статьи
Оставить отзыв к материалу:
avatar
Всего: 0