Конспект и презентация к уроку английского языка «Каникулы в международном лагере»; 5 класс


МБОУ гимназия № 19 имени Н. З. Поповичевой г. Липецк




Конспект урока по английскому языку

в 5 классе

«Каникулы в международном лагере»







подготовила

учитель английского языка

Жаглина Татьяна Владимировна












Липецк 2018



Цель урока: Формирование навыков письменной речи.

Деятелъностная: Тренировать в аудировании, чтении и устной речи.

Содержательная: Научить писать личное письмо, сообщая новости.

Задачи урока:

Образовательные:

  • тренировка произносительных навыков;

  • развитие речевых умений.

Воспитательные:

  • воспитание положительного отношения к изучению иностранного языка;

  • воспитание интереса к учению и формирование познавательной активности;

  • формирование потребности в практическом использовании языка в различных сферах деятельности.

Развивающая:

  • развитие внимания, памяти.

Планируемые результаты:

Предметные:

  • расширение объема знаний по теме;

  • умение написать личное письмо, сообщая новости.

Личностные:

  • проявление интереса к изучению английского языка;

  • формирование уважения учащегося к культуре изучаемого языка.

Метапредметные:

Познавательные

  • осуществлять подбор аргументов для решения учебных задач.

  • уметь оценивать результаты своей деятельности, анализировать собственную работу, планировать свое действие в соответствии с поставленной задачей. (Регулятивные УУД);

  • уметь определять цель учебной деятельности, формулировать собственное мнение и позицию. Уметь с достаточной полнотой выражать свои мысли (Коммуникативные УУД);

  • уметь систематизировать материал, сравнивать и рассуждать. (Познавательные УУД).

Коммуникативные

  • умение осуществлять деятельность с учётом конкретных учебных задач.

Регулятивные

  • умение выполнять действие в соответствии с заданием;

  • умение выполнять самооценку.

Оборудование: компьютер, экран, презентация к уроку.


Ход урока.

  1. Начало урока.

T: Good morning! I am glad to meet you. Today we`ll speak about holidays.

  1. Фонетическая зарядка.

T: Now let`s train our tongues. I want you to read the words from the screen now. Who can read them aloud? Let's read them all together in a whisper.

Can you translate them? Read the words in pairs, please. Now make up the word combinations. (Слайд 2)

to spend    to go      to miss     to take        to enjoy    to start   to gather    parents abroad a trip shopping holidays mushrooms   care of

(Keys: to spend holidays, to take care of, to go abroad, to miss parents,

to start a trip, to enjoy shopping, to go shopping, to gather mushrooms.)

  1. Речевая зарядка.

T: The next task for you is to use these words and word combinations and answer my questions:

- Where did you spend your last summer holidays?

- Do you take care of your granny?

- Will you go abroad next summer?

- Did you go shopping yesterday?

- Do you like to gather mushrooms?

- Did you have a trip last summer? When did you start it?

- Does your mother enjoy shopping?

- Can you gather mushrooms all day long?

IV. Закрепление навыков выражения согласия или несогласия.

T: Let`s play the game «Agree or Disagree».

- You spent your summer holidays in the country.

- You didn't go to the country in July.

- The weather was rainy last August.

- It was interesting to spend your summer holidays in the city.

- You visited your grandparents in June.

- You gathered mushrooms in July.

Физкультминутка.

V. Тренировка навыков чтения и устной речи.

T: Today we’ll learn to write a letter giving news. Open your exercise books

and write down the topic of the lesson.

Holidays in an International Camp

Writing a letter to a friend from a camp giving news. (Слайд 3)

T: A boy, Ryan by name, is now in a summer camp. He wrote a letter to his

friend Angie. Before reading his letter, let`s learn some new words.

(Слайд 4)

T: Now read the letter and fill in the appropriate topic sentences. A topic sentence starts a paragraph. It is the summary of the paragraph or an introduction to the topic of the paragraph. There is one sentence you do not need. (Слайд 5). (Приложение) (Keys: 1 С 2 A 3 E 4 В)

T: Replace the topic sentences in the letter with other appropriate ones.

(Keys: 1.How's it going? 2. We have lots of activities throughout the day. 3. I can't wait until this weekend. 4. That's all my news.)

T: Read the letter again and answer the questions:

1 Who is the letter from? Who is the letter to? (The letter is from Ryan to Angie.)

2 How does the letter start/finish? (It starts with: Dear Angie and it ends with: Love,)

3 Which of the phrases can you use instead of Love? (Yours; Best wishes; Lots of love)

Yours Thanks again ..,

Best wishes .., Lots of love Fine ...

4. Which paragraphs are about Ryan's daily routine/ fixed arrangements?

(Paragraph two is about Ryan's daily routine. Paragraph three is about Ryan's fixed arrangements.)

5. What tenses does Ryan use in these paragraphs? (He uses the present simple.

He uses the present continuous with a future meaning.)

6. Which paragraphs include Ryan's opening/ closing remarks? (Paragraph one includes Ryan's opening remarks. Paragraph four includes Ryan's closing remarks.)

VI. Обучение написанию статьи.

T: - Now look at the screen. Imagine you are at Sunrise summer camp. Read the advertisement and then choose activities from the advertisement to answer the questions: (Слайд 6)

1. What do you do at the camp in the morning? In the afternoon? In the evening?

2. What are you doing this weekend?

T: Read the plan of the letter. (Слайд 7) Write it down.

VII. Итоги.

T: What have we done today? What have we learnt?

VIII. Домашняя работа.

T: Use your answers from Ex. 2 and the plan to write a letter to a friend of yours telling him/her your news. (80 words) Use Ryan`s letter as a model.

(Слайд 8)

IX. Рефлексия учебной деятельности на уроке.

T: Continue the sentences: ( Cлайд 9)

1.На уроке я работал…
2.Своей работой на уроке я…
3.Урок для меня показался…
4.За урок я…
5.Мое настроение…
6.Материал урока мне был…
7.Домашнее задание мне кажется…

Использованные материалы:

I. Virginia Evans, Neil O’Sullivan .Click On 2. Student’s Book. - Newbury: Express Publishing, 2001.

II. Virginia Evans, Neil O’Sullivan. Click On 2.Teacher’s Book”. - Newbury: Express Publishing, 2001.

III. Е. В. Дзюина. Поурочные разработки по английскому языку к УМК

М.З. Биболетовой и др. Enjoy English 5 – 6 классы. – Москва: BAKO, 2012.

IV. Изображение: Nathan, Chris - Newbury: Express Publishing, 2001.

Приложение

A. There's so much to do here that I don't know where to begin.

B. Well, that's all for now.

C. Hi, how are you?

D. It's the end of my first week here.

E. We're all looking forward to this weekend.

Dear Angie,

1) _ I'm having a great time here at summer camp. The place is lovely and the weather is good.

2) _ In the mornings we have Art lessons or we go swimming. In the afternoons we go canoeing or horse riding. Everyone looks forward to the evenings, when we all sit together around the campfire. We usually have a barbecue, sing songs or tell stories. It's just great.

3) _ We`ve got lots of exciting plans. On Saturday we're going rafting. We`re spending the whole day on the river and having a picnic lunch. Then on Sunday we're having a big party with live music and lots of food and drink. I can't wait!

4) _ See you in a couple of weeks.

Love,

Ryan




Слайд 1
Каникулы в лагере урок английского языка, 5 класс, УМК М.З. Биболетовой Автор: Жаглина Татьяна Владимировна, учитель английского языка МБОУ гимназии №19 имени Н.З.Поповичевой г. Липецк
Слайд 2
Make up the word combinations: to spend to go to miss to take to enjoy to start to gather parents abroad a trip shopping holidays mushrooms care of
Слайд 3
Holidays in an International Camp (writing a letter to a friend from a camp giving news)
Слайд 4
Learn new words: to go саnоeing - плавать на каноэ to go horse riding - ездить на лошади to look forward - ждать с нетерпением the campfire - костёр a barbecue - гриль to go rafting - сплавляться на плоту live - живой a couple - пара
Слайд 5
Dear C Angie, 1) _ I'm having a great time here at summer camp. The place A is lovely and the weather is good. 2) _ In the mornings we have Art lessons or we go swimming. In the afternoons we go саnоeing or horse riding. Everyone looks forward to the evenings, when we all sit together around the campfire. We usually have a barbecue, singEsongs or tell stories. It's just great. 3) _ We've got lots of exciting plans. On Saturday we're going rafting. We're spending the whole day on the river and having a picnic lunch. Then on Sunday we're having a big party with live music and lots of food and drink. I can't wait! 4) _ See you in a couple of weeks. B Love, Ryan
Слайд 6
This weekend: Saturday: visit a ranch Sunday: have a big party
Слайд 7
Plan Dear (friend's first name), Introduction (Para 1) opening remarks - what the place/ weather is like Main Body (Para 2) what you do every day (Para 3) what you are doing this weekend Conclusion (Para 4) closing remarks Yours, (your first name)
Слайд 8
Your homework: Use your answers from Ex. 2 and the plan to write a letter to a friend of yours telling him/her your news. (80 words) Use Ryan’s letter as a model.
Слайд 9
Continue the sentences: 1.На уроке я работал… 2.Своей работой на уроке я… 3.Урок для меня показался… 4.За урок я… 5.Мое настроение… 6.Материал урока мне был… 7.Домашнее задание мне кажется…

Полный текст материала Конспект и презентация к уроку английского языка «Каникулы в международном лагере»; 5 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Жаглина Татьяна Владимировна  Тоби0173
03.04.2018 0 413 22

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.


Смотрите похожие материалы

Читайте новые статьи

Ранее мы писали, что ученики лучше откликаются на те задания, которые вызывают эмоции. Особенно хорошо такими заданиями «разбавить» десятки однотипных заданий, на решение которых уходят часы домашней и классной работы. Почему бы вместо «Двух велосипедистов, выехавших из пункта А в пункт Б» не взять учеников Васю и Колю, выехавших с улиц Ленина и Кирова?

Оставить отзыв к материалу:
Всего: 0