Конспект урока английского языка по теме «Английский язык и причины его изучения»; 7 класс


Урок опирается на знания ранее проведенных уроков.Можно использовать для 7 класса.УМК О.В. Афанасьева, И.В.Михеева и К.М. Баранова. Подобраны разноуровневые задания.

Цель урока  - коммуникативно-речевое развитие учащихся по теме урока.
Задачи:
Образовательные:

  • аудирование диалога с детальным пониманием содержания;
  • активизация лексики по теме «Английский язык и причины его изучения» в серии речевых и языковых упражнений;
  • формирование навыков монологической, диалогической и письменной речи, адекватные ситуации общения;
  • продолжать отрабатывать словообразовательные суффиксы;
  • повторить омонимы.

Развивающие:

  • развитие аудитивных навыков учащихся, памяти, языковых и познавательных способностей, сравнения и сопоставления;
  • развитие навыков употребления лексических единиц с учётом сочетаемости слов в соответствии с коммуникативными намерениями;
  • развитие самостоятельности, инициативности и коммуникабельности.

Воспитательные:

  • повышение мотивации к изучению иностранного языка;
  • воспитывать уважительное отношение и приобщать к культуре стран изучаемого языка;
  •  воспитывать культуру межличностных отношений.

Оборудование урока: УМК, ноутбук, раздаточный материал

Ход урока
I.Greeting.
T – How do you do, children!\Good morning, children!
Cl – How do you do, teacher!
T  -I hope you are well, kids.
Cl – We hope you are too.
T – Howare?                                     Предполагаемые ответы:
    How are you getting on?           -No problems.
    How are things with you?         - I don’t complain.
                                                  - I’m fine, thanks.
                                                  - I’m doing my usual way.
                                                 - Nothing to boast of.
II.Повторение омонимов.
T – Are you fond of music? I think you are. Let’s start with a song about a sailor. I 
hope you are in a good mood. The song will make us feel better and more 
comfortable.(использование иллюстрированной рифмовки с музыкальным
сопровождением)  A sailor went to sea
To sea?What could he see?
                                And all he could see
                                Was sea, sea, sea.
T – Can you name the words which have the same pronunciation?
P – sea and see.
T – How do we call such words?
P – Homonyms.
T – Now let’s practice the homonyms. The task is: find the pairs of words that have the same pronunciation.
There, won, through, too, week,       I     eye, one, weak, peace, here,
write, no, piece, I, hour, hear,           I    threw, right, know, two, our
meat.                  I     meet, their.
T –Another task: read the words in transcription and write them using letters.
[ w n] -                       [tи: ] -                           [ аi ] –
[  rи: ] -                      [ pi:s ] -                         [ n∂u] –
[ аu   ] -                      [ hi  ] -                           [ rait ] –
[  e  ]  -                       [wi:k ] -                         [ mi:t ] –

III.Phoneticexercises(отработка чтения букв – o-, -a -, - i -, - y –и буквосочетаний: - ture- , - ic - .
[ t  ] – temperature, culture, century, future, natural, nature, cultural
[   ]  - financial, official, musician, social, politician, specialist, special, especially
[ai ] – science, neither, scientist, sky, try, pilot, subtitles, dialect, behind, describe
[   ]  -other, month, tongue, enough, discover, another
[ ei ] – native, great, population, change, exchange, latest

IV.Отработка словообразовательных суффиксов(работа в группах с разноуровневым заданием).
Задание Iгруппе – divide the words into three columns.
Раздаточный материал: celebration, musical, enjoyable, creature, talker, celebrity
communicate, impress, create, forgettable, impressive, use, friendly, science, scientist, creator, musician, impression, creativity, impressionism, scientific,using
friendship, useful, talkative, communicative, unforgettable, talking.

Задание II группе – choose the adjectives from the list of the words (the list of the words is just the same: celebration, musical… … … … ).
Задание III группе – choose the nouns from the list of the words (the list of the words is just the same).
Задание  IV группе – продолжить словообразовательный ряд данных слов:
For example: Enjoy – enjoyable, enjoyment …, … .
Create – 
Keys: creator, creative, creativity, creation, creature.
Impress – 
Keys: impression, impressive, impressionism.
Science –
Keys: scientific, scientist.
Friend – 
Keys: friendly, friendship, unfriendly.
Celebrate – 
Keys: celebration, celebrity.
Use –
Keys: useful,user, using.
Talk – 
Keys: talker, talkative, talking.
Music – 
Keys: musical, musician.
Communicate –
Keys: communication, communicative.
Forget –
Keys: forgettable, unforgettable.

V.Активизация лексики
1.Make up a”Spider”. Remember the adjectives that can describe the word “language”\What words can help us describe this language. (Дети по очереди записывают слова, имеющие отношение к слову «Language”).

Tongue           native    official      semiofficial
             Spoken         first                 popular           business
scientificLanguage      wide-spread
international                                              foreign
second          global         standard
2.Let’s play the game “Snowball”. One of you name the adjective referring to the word “language”.The other student repeat the previous word-adjective and add a new one and so on. The winner is a pupil who will repeat the chain of the words on the topic.
P1 –international
P2 – international and modern.
P3 international, modern and popular.
P4 -…, …,   , …, … .

VI. Listening Comprehension.(ex.46 p.45)Why does John learn English?
Script:
Michael – He often visits his relatives and friends in Britain. He likes to read Bri-
tish magazines.
Hans – He is going to be a pilot. Every pilot should speak English. He learns it to 
use the Internet.
Jam – He learns English to make new friends and know the latest musical news.

VII.Развитие монологической речи в режиме T – P1, P2, P3.После вопросно-ответного режима работы предложить учащимся высказаться по теме урока. Answerthequestions:

  1. How many per cent of the world’s population speak English?
  2. How do doctors and scientists find it to exchange their ideas in English?
  3. They find it easy… ).
  4. Why has English become a means of communication within some countries where different groups of people speak different languages? (… because people from different parts of the country often don’t speak each other’s language and English is the only solution to their communication problems).
  5. Why is English called the language of the sky and the sea? (every pilot and ship’s captain must speak English to communicate with each other).
  6. Why is most vocabulary in the modern computer science in English? (80% of all information in the world’s computers is in English).
  7. Is English the language of politicians? (English along with French and German is spoken at the summit meetings).
  8. Why is English called the language of rock and pop music? (Most of world famous singers sing their songs in English).
  9. In what countries is English spoken as a first language? (… in Australia, Canada, the Bahamas, the Republic of Ireland, Jamaica, New Zealand).
  10. Are you native speakers of English?
  11. How many countries have English as a second language? (People in 30 countries speak English as a second language).
  12. Is English spoken by people who have other mother tongues? (Yes, it is).
  13. What proportion of students in our country study English at school? (about 70%
  14. Of Russian students choose English as their first foreign language at school, though German and French are still popular).
  15. What do native speakers of English think about foreigners who speak English? (… think that English spoken in the world by people of other nationalities is not real English. It is global English).

Полный текст материала Конспект урока английского языка по теме «Английский язык и причины его изучения»; 7 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Бойко Ирина Ивановна  Публикатор
учитель английского языка, МОБУ " Галёнковская средняя общеобразовательная школа Октябрьского района" Приморский край
23.11.2016 0 109 17
Комментировать

Смотрите похожие материалы

Читайте новые статьи
Оставить отзыв к материалу:
avatar
Всего: 0