Сценарий к празднованию дня Святого Валентина «Белоснежка и семь гномиков»; 1 - 4 классы


Сценарий к празднованию дня Святого Валентина

«Белоснежка и семь гномиков»

для младших школьников

Действующие лица:

Я — учитель

Белоснежка

7 гномиков

бабочки

медведь

лиса

заяц

мышь

дикий кот

волк

яблоко

принц

 

Я. Hello, ladies and gentlemen! We’ve invited you for celebrating the nicest holiday – the St. Valentine’s Day. Love is the beautiful feeling, and we live only for love – love to our husbands and wives, our children and parents.

 

Здравствуйте, дамы и господа! Мы пригласили вас, чтобы вместе отметить самый добрый, искренний и, надеюсь, любимый всеми нами праздник – день Святого Валентина.

I loved you once (Я вас любил А.С. Пушкин.)
Перевод на английский Олега Масленникова

I loved you once. My love for you, it may be,
Within this heart of mine is still aglow;
But let it not concern you any longer;
I would not have it pain you anymore.
I loved you once - so hopelessly, in silence,
By shyness now, then jealousy beset.
My love for you has been so true, so tender,
As God may grant, another's may prove yet.

Я. Вы узнали эти стихи? А сейчас?

Я Вас любил: любовь ещё, быть может,
В душе моей угасла не совсем;
Но пусть она Вас больше не тревожит;
Я не хочу печалить Вас ничем.
Я Вас любил безмолвно, безнадежно,
То робостью, то ревностью томим;
Я Вас любил так искренно, так нежно,
Как дай Вам Бог любимой быть другим.

Я. Love is the brightest feeling. And all the people are waiting for it. And our children are too. They give valentine’s cards, presents to each other. In your opinion which genres of books study kids to love, to be kind and sincere? Of course, fairy tales. And we’re inviting you to this small and big, interesting and horrible, but always with happy end country.

Любовь – прекраснейшее из чувств. Все люди с самого раннего детства окружены ею и ждут ее. И наши детки в этом не исключение. Они дарят друг другу открытки, которые называют валентинками, а часто и подарки в этот радостный праздник. А узнаем мы о любви из первых наших книжек. А по вашему мнению, какие книжки учат детей любить, быть искренними и добрыми? Ну конечно же, сказки. И мы приглашаем Вас в эту маленькую и вместе с тем огромную, интересную и страшную, но всегда с хепи эндом, страну.

 

Звучит музыка на мотив «Одну простую сказку». В это время заходят дети и садятся на стульчики.

 

 

It was the middle of winter, and the snow-flakes were falling like feathers from the sky, and a queen wanted to have daughter so much. Not very long after she had a daughter, with a skin as white as snow, lips as red as blood, and hair as black as ebony, and she was named Snow-white. And when she was born the queen died. After a year had gone by the king took another wife. She had a magic looking-glass, and she used to stand before it, and look in it, and say,

“Looking-glass upon the wall,
Who is fairest of us all?”

And the looking-glass would answer,

“You are fairest of them all.”

But Snow-white was growing prettier and prettier, and when she was seven years old she was as beautiful as day, far more so than the queen herself. So one day when the queen went to her mirror and said,

“Looking-glass upon the wall,
Who is fairest of us all?”

It answered,

“Queen, you are full fair, 'tis true,
But Snow-white fairer is than you.”

and Snow-white was gone to the wood and left there.

 

Зимним днем, в то время как снег падал хлопьями, сидела одна королева и шила и на снег посматривала, и уколола себе иглой палец до крови. И подумала королева про себя: «Ах, если бы у меня родился ребеночек белый, как снег и румяный, как кровь»

И вскоре желание ее точно исполнилось: родилась у ней доченька — белая, как снег, и румяная как кровь, была девочка названа Белоснежкой.

И чуть только родилась доченька, королева-мать и умерла. Год спустя король женился на другой. Вторая жена его была красавица, но и горда, и высокомерна,

И было у нее такое волшебное зеркальце, с которым она любила разговаривать

Зеркальце, зеркальце, молви скорей,
Кто здесь всех краше, кто всех милей?

Тогда и отвечало ей зеркальце:

Ты, королева, всех здесь милей.

Белоснежка же между тем подрастала и хорошела, И когда королева однажды спросила у зеркальца:

Зеркальце, зеркальце, молви скорей,
Кто здесь всех краше, кто всех милей?

то услышала ответ:

Ты, королева, красива собой;
А все же Белоснежка выше красой.

Ужаснулась королева, пожелтела, позеленела от зависти. И приказала она увести Белоснежку в лес и бросить там ее на съеденье диким зверям.

Хор: Snow-white with yellow hair,

Snow-white with yellow hair,

Trough the wood and up the stairs,

Snow-white with yellow hair.


 

Белоснежка: Hello, I’m Snow-white.

I’m pretty, I’m bright.

Я: She was going through the forest. There are lots of different sounds around her. Она идет по лесу и страшно ей – вокруг незнакомые звуки и рык зверей.

Дети: th-th-th, th-th-th, w-w-w.


 

Я:Белоснежка выходит на поляну и видит великолепных бабочек, которые водят хороводы и играют.

Выбегают ребята, становятся вкруг и поют песню ‘What is your name?”. Белоснежка водит с ними хороводы::

What is your name? What is your name?

Now tell me, please, what is your name!

My name is … That’s my name!

Белоснежка: Roses are red

Violets are blue

Sugar is sweet

And so are you.

Я: Бабочки разлетаются и приносят Белоснежке разные цветы. Каждая бабочка собирает цветы своего цвета (красный, желтый, зеленый, голубой) и называет их. Потом бабочки садятся на место и поют “This is a bear…” А в это время выходит средняя группа (звери) и окружает Белоснежку. Произносят речитатив вместе:

Look, it’s a bear. Look, it’s a cat

Look, it’s a hare. Look, it’s a rat

Look, it’s a fox. Look, it’s a fish

Look, it’s a wolf, going like this.


 

Bear: I’m teddy bear. I can turn around

I’m teddy bear. I can touch the ground

I’m teddy bear. I can show my shoe.

I’m teddy bear. That’s will do.

Fox: I’m a fox. My name is Mox.

I’m very smart. I like art.

Hare: I’m a hare. My name is Dare

I like to jump,

I like to run,

I like to play.

It’s fun.

Wild cat: I am a wild cat .

My name is Pat.

I can do this,

I can do that.

Look at me!

Tricks I can do.

I love you.

You love me, too.


 

Mouse: I’m a mouse. I’m grey. I have a tail.

Wolf: I’m a wolf. My name is Jack. I’m grey, my nose is black.

(Bсе вместе): And we are friends! Let’s be our friends!

Поют песню “When I’m happy”


 

Я: Snow-white was so pretty and kind, and all the animals love her and went with a girl.

Белоснежка была так мила и добра, что все животные полюбили ее и пошли вместе с ней.

Зарядка(дети выполняют вместе): Hands up! Hands down!

Hands on knees! Sit down!

Clap your hands! Stand up!

Stamp your feet. Hands up!

1, 2, 3, hop! 1, 2, 3, stop!


 

Я: When the evening came down, they saw a little house, and Snow-white went inside to have a rest.

Долго они блуждали по лесу, и когда на землю опустился вечер, они увидели маленький домик. Там жили гномики.

(Выход гномиков-детей подготовительной группы). Танец.

Белоснежка: Who are you?

Гномики ( поют песню): I have eyes on my face. Open and close my eyes.

I have nose on my face. Sniff, sniff, sniff with my nose.

I have mouth on face. Talk, talk, talk with my mouth.

I have hair on my head. Brush, brush, brush my hair.

I have ears on my head. Wiggle, wiggle my ears.


 

Dwarfs 1: I’m so clever, strong and quick.
My name is Nick, my name is Nick.
I’m so nice, I’m so gay,
And I like playing every day.


 

Dwarfs 2: I like comics, I like hats.
I like biscuits, trees and cats.
I don't like spider, I don't like cheese.
I don't like rats or big yellow bees


 

Dwarfs 3: I am big and I’m strong,
I’m very very long,
My mane is fine and thick,
And I’m very big.


 

Dwarfs 4: One, two, three, four, five.
I can swim. I can run.
I can swim. I can hop.
I can jump. I can stop.

Dwarfs 5: How I love my little horse!
I will brush him very well, of course,
I will comb his tail and mane,
And go riding out again.


 

Dwarfs 6: Time for bed! I’m asleep

in my bedroom very deep!

Dwarfs 7: I’m very sadly sobbing,
On the waves my ball is bobbing.
Don’t cry my eyes out so:
Rubber balls don’t drown, you know


 

Гномики поют песню “Can you run?”:


 

Can you run? Can you jump?

Can you dance? Can you swim?

Can you stand up and sit down

Turn around and touch the ground.

I can run, I can jump.

I can dance, I can swim.

I can stand up and sit down,

Turn around and touch the ground.


 

Я: Early in the morning dwarfs went to work. Рано утром гномы уходили на работу.

Гномики: Head, shoulders, knees and toes,

Eyes and ears, mouth and nose,

Head, shoulders, knees and toes.

Snow-white was cooking. Белоснежка в это время убиралась и готовила.

Белоснежка: "Я" по-английски - "I"
Пирог с начинкой - "
pie"
Начинка -
cherry jam.
I pie, пожалуй, съем!
Я говорю: one, two, three,
И "pie" уже внутри.
Такой послушный "pie",
А не сказал - good-bye!

Встают животные, водят хоровод, поют “Little seed”:

Little seed, little seed, little seed so small.

Little turnip, little turnip not big at all.

Big turnip, big turnip growing in the ground.

Pull, pull, pull and all fall down.


 

Выбегает яблоко: I’m the reddest apple from the tree.

I’m the finest one that you could see.

And I’m asking you

Eat me!


 

Белоснежка дотрагивается до яблока и засыпает.

Подходят гномы, плачут и поют:

Red and yellow and pink and green

Orange and black and blue

Wave a magic dream, wave a magic dream

And look, what magic dream can do.


 

Пальчиковая игра «Dance of the leaves»

First they dance upon the trees, (поднять руки вверх и раскачивать имитируя порывы ветра, пальчики при этом шевелятся как листочки)

Then they float on the breeze. (руки плавно “плавают по волнам”, пальчики расслаблены)

Then they gaily blow around, (сделать круги руками, вращая ладони)

Now they’re sleeping on the ground. (мягко опустить руки вниз, присев на корточки)

Выезжает принц. Все ребята машут ему сердечками. Он подъезжает и видит Белоснежку.

Принц: You are my sunshine, my only sunshine.
You make me happy when skies are grey.
You'll never know, how much I love you
Please don't take my sunshine away.

Белоснежка открывает глаза. Все хлопают в ладоши и поют:

We’re all friends together, together, together,

We’re all friends together, together, together, hip hip hip hooray

And my friend is your friend, and your friend is my friend.

We’re all friends together, together, together, hip hip hip hooray.

It's Valentine's Day
(by Jack Prelutsky)

It's Valentine's Day. And in the street
There's freezing rain, and slush, and sleet.
The wind is fierce. The skies are gray.
I don't think I'll go out today.
But here inside the weather's warm.
There is no trace of wind or storm.
And you just made the morning shine.
You said you'd be my Valentine.

Высоким чувством окрыленный,

Когда-то в давние года

Придумал кто-то день влюбленных,

Никак не ведая тогда,

Что станет этот день любимым,

Желанным праздником в году,

Что Днем святого Валентина

Его с почтеньем назовут.

Улыбки и цветы повсюду,

В любви признанья вновь и вновь...

Так пусть для всех свершится чудо -

Пусть миром правит лишь любовь!

 

 

 


Полный текст материала Сценарий к празднованию дня Святого Валентина «Белоснежка и семь гномиков»; 1 - 4 классы смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Николаева Юлия Валерьевна  July1820
27.09.2018 0 156 8

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.


Смотрите похожие материалы


Принимайте участие!
Читайте новые статьи
Оставьте отзыв к материалу:
Всего: 0