Старая форма входа
Регистрация
Дорогие друзья!
Наш форум закрыт для общения сейчас,
но вы можете задать свой вопрос или перейти в чат Телеграм.
Пожалуйста, напишите на почту files@21vu.ru ваш вопрос, ситуацию, чтобы обратиться к коллегам в чате.
Если вы хотите просто вступить в чат, также напишите на почту, укажите сведения о себе: ФИО, кто вы, кто по профессии, чем можете быть полезны педагогам, и мы направим вас в Чат Телеграм.
  • Страница 1 из 1
  • 1
Модератор форума: Екатерина_Пашкова  
Помогите с программой по информационным технологиям
Наталья47Дата: Среда, 16.06.2010, 14:14 | Сообщение # 1
Наталья47

Наталья
Ранг: Дошколенок (?)
Группа: Я - учитель
Сообщений:
8
Награды: 0
Статус: Offline
Помогите, пожалуйста! В следующем году руководство предложило мне (учителю информатики)2 часа/нед в 5-7 классах вести уроки у мальчиков технологии(те, что раньше назывались трудами), а сейчас хотят, чтобы я с ними, вроде как трудами занималась, с помощью компьютера. Я в растерянности!!! Мысли были о Логомирах, но вроде как это не очень относится к технологии как трудовому воспитанию (точнее, сложность будет в написании пояснительной записки), Роботехники, я думаю, что нам столько не закупить???
Может кто-нибудь уже работает в этом направлении, помогите мне....
16.06.2010

K@ttiДата: Среда, 16.06.2010, 18:34 | Сообщение # 2
K@tti

Екатерина
Ранг: Академик (?)
Admin
Группа: Администраторы
Должность: информатика
Сообщений:
6010
Награды: 78
Статус: Offline
Наталья47, как будто бы очень давно такой вопрос поднимался на форуме.
Может, дать САПР?
16.06.2010
ГостьДата: Среда, 16.06.2010, 20:06 | Сообщение # 3
Гость

Группа: Гости
Ничего не нашла по этой теме.
16.06.2010
ГостьДата: Четверг, 17.06.2010, 03:03 | Сообщение # 4
Гость

Группа: Гости
Нет здесь проблемы. Учите детей РАБОТАТЬ в любой профессиональной программе. Например: верстка, обработка графики, работа с чертежами, САПР, программирование...
17.06.2010
Наталья47Дата: Четверг, 17.06.2010, 15:13 | Сообщение # 5
Наталья47

Наталья
Ранг: Дошколенок (?)
Группа: Я - учитель
Сообщений:
8
Награды: 0
Статус: Offline
Хорошо, а как это привязать (я в смысле написания программы) хоть как-нибудь к трудовому воспитанию? И как не дублировать уроки, ведь у них параллельно будут идти уроки информатики?
17.06.2010
K@ttiДата: Четверг, 17.06.2010, 17:38 | Сообщение # 6
K@tti

Екатерина
Ранг: Академик (?)
Admin
Группа: Администраторы
Должность: информатика
Сообщений:
6010
Награды: 78
Статус: Offline
Quote (Наталья47)
Хорошо, а как это привязать (я в смысле написания программы) хоть как-нибудь к трудовому воспитанию?

У вас же технология? вот и изучайте информационные технологии.
В САПР можно детали чертить.
Программировать можно задачи для станков с ЧПУ (ну это для программы, так сказать, подготовка к этому)
В презентации можно показать, как строгать и забивать гвозди.
Можно знакомить детей с помощью тех же технологий с видеофрграгментами, рисунками с рабочими специальностями, видами материалов.

17.06.2010
ГостьДата: Четверг, 15.07.2010, 16:32 | Сообщение # 7
Гость

Группа: Гости
etone6to
Анотация
I. Компютърни системи
Първият раздел на учебното помагало въвежда ученика в основните компоненти на компютърната система – хардуера (апаратната част) и софтуера (програмното осигуряване). Разглежда се предназначението на процесора, оперативната памет и част от входно-изходните устройства (дисковите устройства, екрана, клавиатурата и мишката). Представени са елементите на графичния интерфйс на ОС MS Windows, които са необходими, за да може да се изпълни приложна програма. Въвеждат се понятието йерархична система от файлове и основите на файловата система на MS Windows.

II. Графични изображения
В този раздел, с използване на програмата Paint, се дефинират основните понятия на растерната компютърна графика. Разгледани са операциите с мишката, като основно утройство при работа с изображения. Подробно са представени възможностите на всеки от инструментите на програмата – моливът и гумата, чертаенето на линии и фигури, вмъкването на текст в картина. Обсъжда се начинът на съдаване на цветове в компютъра и използването на цветовата палитра. Въвеждат се основните операции с изображението (въртене, накланяне, промяна на размера) и части от него (селекция, копиране, изрязване и вмъкване). Под формата на упражнения учениците се научават да създават различни по сложност изображения, да ги оцветяват и да извършват различни операции с изображения и части от тях.

III. Звук и видео
Възможностите за създаване на звукозаписи в компютъра (с програмата Sound Recorder), както и за възпроизводството на звукови и видеозаписи (с програмата Media Player) са разгледани в този раздел. Представени са устройствата, свързани със създаването и възпроизвеждането на звукови записи – тон колони, слушалки и микрофон. Под формата на упражнения учениците се научават да създават звукови записи, както и да ги редактират, като отделят части от звукозаписи и сглобяват нов звукозапис от тези части. На вниманието на учениците е представен и проблемът за нелегалното копиране и разпространяване на звукови и видео записи.

ІV. Компютърна текстообработка
Разделът е въведение в основите на текстообработката. Разгледани са възможностите на клавиатурата като основно устройство при създаването и редактирането на текстове. С използване на пограмата MS Word са представени създаването и съхраняването на текстов документ, редактирането на текст и форматирането на шрифта. Под формата на упражнения са разгледани и възможностите за създаване на текстови документи с програмите Notepad и WordPad.

V. Електронни таблици
В този раздел на учебното помагало е направено кратко въведение в табличните процесори. Използва се програмата MS Excel. С готови електронни таблици се илюстрират възможностите на табличния процесор за организиране на цифрови данни в таблици, за автоматично обновяване на изчисляемите полета при промяна на първичните данни и заилюстрирането на данните от таблицата с диаграми.

VI. Компютърни презентации
Разделът е посветен на предствянето на данни пред публика, включително с помощта на компютър. На примери, създадени с програмата MS PowerPoint, се показват основните части на една презентация (заглавие, съдържание, подтеми) и как те могат да се разполагат върху слайдове при изграждането на презентацията. Също на примери са разгледани елементите, от които се изгражда слайдът – текстови полета, списъци с булети, различни видове изображения. Описани са схеми за композиране на слайд от елементи. В упражненията учениците ще научат как да допълнят готова презентация със слайдове, подобни на вече съществуващите; как да поставят графична основа на слайдовете; как да използват стандартни средства за създаване на несложна собствена презентация (фотоалбум).

VII. Интернет
Основите на работата в глобалната мрежа се разглеждат в този раздел. Накратко са представени основните понятия, свъзани с компютърните мрежи и историята на възникването им. Описани са най-важните услуги в мрежата. Дефинират се понятията хипертекст, уеб сайт и уеб страница като основни за една от най-популярните услуги в Интернет – уеб представянето на данни. Разгледани са и възможностите на някои популярни търсачки в Интернет за откриване на сайтове с помощта на ключови думи.

15.07.2010
ГостьДата: Четверг, 15.07.2010, 16:35 | Сообщение # 8
Гость

Группа: Гости
I. Компютърна система
Уроците от този модул са сравнително разнородни - характеристики на хардуера, настройки на ОС, антивирусни програми. Това, което ги обединява е необходимостта учениците да овладеят някои допълнителни умения, заложени в ДОИ. От методическа гледна точка тези уроци позволяват да се даде по-голяма свобода на учениците - да експериментират, да търсят необходимата им информация в Интернет - и така да постигнат знанията и уменията заложени в целите на уроците.

II. Електронни таблици
Вторият раздел на учебното помагало съдържа осем урока. Прави се преговор на работата с клетки и таблици. Новите знания са свързани с разпространяването на формули, сортиране на редове, търсене в таблица, операции с работни листи, условни пресмятания, съставни логически функции и работа с диаграми.

С цел справяне с предизвикателството „работа по проект”, са предвидени две урочни единици – „Проектиране на електронна таблица” и „Реализация на проекта”.

III. Компютърна текстообработка
Разделът съдържа шест урока, като се разглежда създаване и оформяне на таблици, включване на векторна графика в текстов документ и вмъкване на специални знаци. Акцентът тук е създаване на сложни текстови документи и обмен на данни между текстови документи. Целта е учениците да се научат да създават по-сложни текстови документи, съдържащи различни по тип обекти, както и да се да се научат да обменят данни между текстови документи, използвайки различни техники.

ІV. Компютърни презентации
Уроците предвидени в модула са четири. Голяма част от показваните нови възможности на програмата MS PowerPoint (с изключение на вмъкването на звук и видео) са познати на учениците от работата с други приложни програми - MS Word, MS Excel, Sound Recorder. Затова препоръчваме, формулирането на проектите да стане колкото може по­рано, за да може учениците да работят по тях в оставащото им свободното време като особеното тук е защитата на проекта, която е свързана с представянето на резултатите пред публика.

V. Интернет
Разделът съдържа три урока, като в тях учениците добиват представа за различните видове организация на локална компютърна мрежа и технологиите на изграждане на глобалните компютърни мрежи и в частност Интернет. Основен момент в раздела е разглеждането на услуги за разговор в реално време, като допълнително внимание се отделя на ICQ.

VI. Работа по проекти
Разделът съдържа два урока целта на които е да се усвоят основни правила и дейности при разработване на проект. Елемент от уроците е запознаване с възможностите на Интернет и други носители на информация и ресурси за нуждите на даден проект, както и зачитането на авторките права и избора на тема за проекта.

15.07.2010
Наталья47Дата: Вторник, 10.08.2010, 14:57 | Сообщение # 9
Наталья47

Наталья
Ранг: Дошколенок (?)
Группа: Я - учитель
Сообщений:
8
Награды: 0
Статус: Offline
На сегодняшний день у меня мысль только как параллельно с информатикой, но более глубоко изучать Презентации, Publisher.А еще бы хотелось бы что-нибудь типа проектной деятельности, типа собери схему на компьютере(физика), составь чертеж детали(черчение)... Жду отзывов и помощи. Спасибо.
10.08.2010
AdrammelehhДата: Четверг, 12.08.2010, 13:24 | Сообщение # 10
Adrammelehh

Григорий Шмидт
Ранг: Магистр (?)
Группа: Пользователи
Должность: Физика (In Future)
Сообщений:
444
Награды: 4
Статус: Offline
Изучайте PROTEUS, MULTISIM, если хорошо поищете можно найти программу для составления пневматических и гидравлических схем типа как у FESTO
12.08.2010
VEkДата: Четверг, 12.08.2010, 16:59 | Сообщение # 11
VEk

Виктор Путилов
Ранг: Первоклашка (?)
Группа: Пользователи
Сообщений:
23
Награды: 0
Статус: Offline
Quote (Наталья47)
хотелось бы что-нибудь типа проектной деятельности, типа собери схему на компьютере

Есть такой товарищ, Комаровский, у него есть работы по динамическому Excel (там есть что-то на тему визуализация лабораторных установок). Посмотрите на it-n.ru в сообществе информатиков
12.08.2010


Сообщение отредактировал VEk - Четверг, 12.08.2010, 17:00
МаксимДата: Четверг, 12.08.2010, 21:55 | Сообщение # 12
Максим

Группа: Гости
И с помощью компьютера можно научить детей мастерить. Ведь как уже было сказано, есть программы, в которых можно рисовать детали, вот мое вам предложение: CorelDRAW. Это программа дает массу знаний и навыков. В общем там уже сами с ней разберетесь, она не так и сложна. Также работайте и с стандартными программами, как Excel и другие. Удачи!
12.08.2010
tvmДата: Пятница, 13.08.2010, 00:34 | Сообщение # 13
tvm

Vladimir
Ранг: Магистр (?)
Группа: Пользователи
Сообщений:
252
Награды: 3
Статус: Offline
Посмотрите вот это: http://www.it-n.ru/communi....mpl=lib
Это не информационные технологии, но идея очень хорошая.
13.08.2010


Сообщение отредактировал tvm - Пятница, 13.08.2010, 00:36
Наталья47Дата: Пятница, 13.08.2010, 08:37 | Сообщение # 14
Наталья47

Наталья
Ранг: Дошколенок (?)
Группа: Я - учитель
Сообщений:
8
Награды: 0
Статус: Offline
Спасибо! У меня уже начинается "трясучка", 1 сентября на носу, а у меня не то, чтобы программы нет, я не знаю чем заниматься с детьми. И что самое интересное в Интернете ничего подобного не найти....
13.08.2010
Русаков7673Дата: Четверг, 23.09.2010, 06:46 | Сообщение # 15
Русаков7673

Владимир
Ранг: Первоклашка (?)
Группа: Заблокированные
Сообщений:
30
Награды: 0
Статус: Offline
ищу рабочие программы по информатике для 8 9 класса по Угриновичу по образцу: Автор: Бабаева Наталья Александровна МОУ СОШ №2 г.Ноябрьска pedsovet.su/load/53-1-0-3836 жду в Агенте: roown@mail.ru
23.09.2010


Сообщение отредактировал Русаков7673 - Четверг, 23.09.2010, 06:47
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:



Отзывы

Егорова Елена 5.0
Отзыв о товаре ША PRO Анализ техники чтения по классам
и четвертям
Хочу выразить большую благодарность от лица педагогов начальных классов гимназии «Пущино» программистам, создавшим эту замечательную программу! То, что раньше мы делали «врукопашную», теперь можно оформить в таблицу и получить анализ по каждому ученику и отчёт по классу. Великолепно, восторг! Преимущества мы оценили сразу. С начала нового учебного года будем активно пользоваться. Поэтому никаких пожеланий у нас пока нет, одни благодарности. Очень простая и понятная инструкция, что немаловажно! Благодарю Вас и Ваших коллег за этот важный труд. Очень приятно, когда коллеги понимают, как можно «упростить» работу учителя.
Наговицина Ольга Витальевна 5.0
учитель химии и биологии, СОШ с. Чапаевка, Новоорский район, Оренбургская область
Отзыв о товаре ША Шаблон Excel Анализатор результатов ОГЭ
по ХИМИИ
Спасибо, аналитическая справка замечательная получается, ОГЭ химия и биология. Очень облегчило аналитическую работу, выявляются узкие места в подготовке к экзамену. Нагрузка у меня, как и у всех учителей большая. Ваш шаблон экономит время, своим коллегам я Ваш шаблон показала, они так же его приобрели. Спасибо.
Чазова Александра 5.0
Отзыв о товаре ША Шаблон Excel Анализатор результатов ОГЭ по
МАТЕМАТИКЕ
Очень хороший шаблон, удобен в использовании, анализ пробного тестирования занял считанные минуты. Возникли проблемы с распечаткой отчёта, но надо ещё раз разобраться. Большое спасибо за качественный анализатор.
Лосеева Татьяна Борисовна 5.0
учитель начальных классов, МБОУ СОШ №1, г. Красновишерск, Пермский край
Отзыв о товаре Изготовление сертификата или свидетельства конкурса
Большое спасибо за оперативное изготовление сертификатов! Все очень красиво. Мой ученик доволен, свой сертификат он вложил в портфолио. Обязательно продолжим с Вами сотрудничество!
Язенина Ольга Анатольевна 4.0
учитель начальных классов, ОГБОУ "Центр образования для детей с особыми образовательными потребностями г. Смоленска"
Отзыв о товаре Вебинар Как создать интересный урок:
инструменты и приемы
Я посмотрела вебинар! Осталась очень довольна полученной информацией. Всё очень чётко, без "воды". Всё, что сказано, показано, очень пригодится в практике любого педагога. И я тоже обязательно воспользуюсь полезными материалами вебинара. Спасибо большое лектору за то, что она поделилась своим опытом!
Арапханова Ашат 5.0
ША Табель посещаемости + Сводная для ДОУ ОКУД
Хотела бы поблагодарить Вас за такую помощь. Разобралась сразу же, всё очень аккуратно и оперативно. Нет ни одного недостатка. Я не пожалела, что доверилась и приобрела у вас этот табель. Благодаря Вам сэкономила время, сейчас же составляю табель для работников. Удачи и успехов Вам в дальнейшем!
Дамбаа Айсуу 5.0
Отзыв о товаре ША Шаблон Excel Анализатор результатов ЕГЭ по
РУССКОМУ ЯЗЫКУ
Спасибо огромное, очень много экономит времени, т.к. анализ уже готовый, и особенно радует, что есть варианты с сочинением, без сочинения, только анализ сочинения! Превосходно!
Спорная ситуация с родителями или администрацией? Ищете выход из проблемы на уроке или с учеником?
Не знаете, как что-то сделать на компьютере?


Вы можете задать анонимный вопрос
х
Подробно изложите суть вашего вопроса.
Обратите внимание, что вопросы публикуются в открытом доступе на сайте, в нашем чате Телеграм поэтому не указывайте персональные данные ваши или иных лиц. Однако стоит указать свой РЕГИОН, т.к. законодательство в разных регионах разное.
Отправить