Презентация "Relationships in family"; 11 класс (.pptx)



ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА

  1. Фамилия, Имя, Отчество автора загружаемого материала

Резникова Оксана Владимировна

  1. Место работы (полное наименование ОУ, город), должность

МОУ «Мачешанская СОШ»

Волгоградская область

учитель английского языка

  1. Предмет

Английский язык

  1. Класс

11

  1. Название темы или раздела учебного курса

Relationships in family”



  1. Виды ресурса (разработка учебного занятия, дидактический материал, методические рекомендации, статья и т.п.)

Презентация.

  1. Форматы файлов, содержащихся в архиве (*.doc, *.notebook, *.avi, *.ppt, *swf и другие)

*.ppt, *.doc

  1. Краткое описание (1-5 предложений)

Данный урок является вводным в тему и направлен на работу над текстом. Работа выполнена на основе программы Power Point 2007.











Резникова О.В.

учитель английского языка

МОУ «Мачешанская СОШ»

Волгоградская область


Презентация снабжена всеми необходимыми ссылками, которые делают работу с ней доступной и элементарной. Необходимо иметь СD для данного УМК, чтобы работало звуковое приложение. После теста работа продолжается по учебнику (с.10 упр 3)



Слайд 1
Конкурс презентаций «Интерактивная мозаика» Pedsovet.su Урок в 11 классе «Relationshi ps in family» Резникова Оксана Владимировна учитель английского языка, 1 категория Муниципальное образовательное учреждение «Мачешанская СОШ» Киквидзенский район Волгоградская область
Слайд 2
What does family mean to you? Family parent s home lov e
Слайд 3
Accommodate [ ək’ɔmədeit] – to provide sb with a room or place to sleep, live or sit Nuclear [nj’u:kliə] family – a family that consists of father, mother and children, when it is thought of as a unit in society Honour [‘ɔnə] – great respect and admiration for sb Pass away – to die [str əul] – to walk somewhere in a slow relaxed Stroll way Hierarchy [h’aiəra:ki] – a system, in which people are organized into different levels of importance from highest to lowest Essential [I’sen∫l] – extremely important particular situation or for a particular activity in a
Слайд 4
Listen to the text where six teens tell about their families. What is the most important in their families? Russia Natasha, 15 China Cheung, 16 Italy Sylvia, 19 England Thomas, 17 Jordan Aalia, 17 Japan Takumi, 18
Слайд 5
Family honour, care for and help each other China Cheung, 16
Слайд 6
Spend a lot of time together Russia Natasha, 15
Слайд 7
To have meal times with relatives Italy Sylvia, 19
Слайд 8
Parents remain a big part of children’s life England Thomas, 17
Слайд 9
Family hierarchy; the young respect to the old Jordan Aalia, 17
Слайд 10
The strength and support of the family Japan Takumi, 18
Слайд 11
Read the text on pp. 10-11. Which person/ people … 1. Explains that their behaviour can affect their family’s Takumi reputation? (Japan) Cheung (china), 2. Say that people have high regard Aalia (Jordan), for the older generation in their Takumi (Japan) countries? 3. doesn’t have any siblings? Cheung (China), Natasha (Russia) 4. won’t choose their own husband/wife? 5. don’t live with both parents? 6. Wishes they could see a member of their family more? Aalia (Jordan) Thomas (England) Natasha (Russia)
Слайд 12
What is the most important in your family? Family honour Care for and help each other Spend a lot of time together To have meal times with relatives Parents remain a big part of children’s life The young respect to the old To have the strength and support of the family
Слайд 13
Read the text on pp. 10-11. Which person/ people … 1. Explains that their behaviour can affect their family’s Takumi reputation? (Japan) Cheung (china), 2. Say that people have high regard Aalia (Jordan), for the older generation in their Takumi (Japan) countries? 3. doesn’t have any siblings? Cheung (China), Natasha (Russia) 4. won’t choose their own husband/wife? 5. don’t live with both parents? 6. Wishes they could see a member of their family more? Aalia (Jordan) Thomas (England) Natasha (Russia)
Слайд 14
Read the text on pp. 10-11. Which person/ people … 1. Explains that their behaviour can affect their family’s Takumi reputation? (Japan) Cheung (china), 2. Say that people have high regard Aalia (Jordan), for the older generation in their Takumi (Japan) countries? 3. doesn’t have any siblings? Cheung (China), Natasha (Russia) 4. won’t choose their own husband/wife? 5. don’t live with both parents? 6. Wishes they could see a member of their family more? Aalia (Jordan) Thomas (England) Natasha (Russia)
Слайд 15
Read the text on pp. 10-11. Which person/ people … 1. Explains that their behaviour can affect their family’s Takumi reputation? (Japan) Cheung (china), 2. Say that people have high regard Aalia (Jordan), for the older generation in their Takumi (Japan) countries? 3. doesn’t have any siblings? Cheung (China), Natasha (Russia) 4. won’t choose their own husband/wife? 5. don’t live with both parents? 6. Wishes they could see a member of their family more? Aalia (Jordan) Thomas (England) Natasha (Russia)
Слайд 16
Read the text on pp. 10-11. Which person/ people … 1. Explains that their behaviour can affect their family’s Takumi reputation? (Japan) Cheung (china), 2. Say that people have high regard Aalia (Jordan), for the older generation in their Takumi (Japan) countries? 3. doesn’t have any siblings? Cheung (China), Natasha (Russia) 4. won’t choose their own husband/wife? 5. don’t live with both parents? 6. Wishes they could see a member of their family more? Aalia (Jordan) Thomas (England) Natasha (Russia)
Слайд 17
Read the text on pp. 10-11. Which person/ people … 1. Explains that their behaviour can affect their family’s Takumi reputation? (Japan) Cheung (china), 2. Say that people have high regard Aalia (Jordan), for the older generation in their Takumi (Japan) countries? 3. doesn’t have any siblings? Cheung (China), Natasha (Russia) 4. won’t choose their own husband/wife? 5. don’t live with both parents? 6. Wishes they could see a member of their family more? Aalia (Jordan) Thomas (England) Natasha (Russia)
Слайд 18
Слайд 19
Слайд 20
Слайд 21
Слайд 22
Слайд 23
Слайд 24
Слайд 25
Слайд 26
Слайд 27
Слайд 28
Слайд 29
Слайд 30
What is the most important in family? relationships
Слайд 31
Ссылки: 1. Учебник «Spotlight» для 11 класса, автор Афанасьева О.В. Изво «Просвещение» 2008 2. Сlass СD к учебнику 3. Advanced learner’s dictionary, Oxford 2000 http://images.yandex.ru/yandsearch?ed=1&text=%D0%B0 %D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD% %BD%D1%8B%D0%B5%20%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8% %BD%D0%BA%D0%B8%20%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B0% %82%D1%8C%20%D0%B1%D0%B5%D1%81%D0%BF%D0%BB%D0%B0% %82%D0%BD%D0%BE&p=203&img_url=www.best-animation.ru   %2Flanim%2Fnovii_god%2F303.gif&rpt=simage http://images.yandex.ru/yandsearch?ed=1&text=%D0%B0 %D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD% %BD%D1%8B%D0%B5%20%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8% %BD%D0%BA%D0%B8%20%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B0% %82%D1%8C%20%D0%B1%D0%B5%D1%81%D0%BF%D0%BB%D0%B0% %82%D0%BD%D0%BE&p=31&img_url=www.best-animation.ru% http://www.best-animation.ru/foni3.html 2Flanim%2Fmult%2F11.gif&rpt=simage http://www.best-animation.ru/smailiki2.html
Слайд 32
http://images.yandex.ru/yandsearch?ed=1&text=%D1%81% D0%B5%D0%BC%D1%8C%D1%8F%20%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82 0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8%20%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%87% %B0%D1%82%D1%8C%20%D0%B1%D0%B5%D1%81%D0%BF%D0%BB%D B0%D1%82%D0%BD%D0%BE&img_url=www.bbc.co.uk%2Fcomedy% 2Fmyfamily%2Fimages%2Fgallery%2F1%2F800%2Fpicnic_800 http://s48.radikal.ru/i122/1106/6f/be2fb8ff20a6 .jpg&rpt=simage&p=105 .jpg http://i061.radikal.ru/1106/bf/e171a598af38.jpg http://i045.radikal.ru/1106/c2/254fac656c9a.jp g http://i023.radikal.ru/1106/c9/027e424689ee.jp g http://s60.radikal.ru/i168/1106/b4/cf93b68b5617.jpg http://i046.radikal.ru/1106/72/d02ff6133 0da.jpg http://i011.radikal.ru/1106/62/4cf655 38046a.jpg

Полный текст материала Презентация "Relationships in family"; 11 класс (.pptx) смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Резникова Оксана Владимировна  chirli
01.07.2011 7 15556 3319

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.



А вы знали?

Интересные инструкции по ПК

Лучшие материалы сайта для вас
Оставьте отзыв к материалу:
Всего: 7
avatar
7 Irishka59 • 13:48, 15.11.2011
Текст и задания к нему продуманны и будут способствовать развитию коммуникативных навыков у учащихся. Всё замечательно! Огромное спасибо.
[Материал]
avatar
6 thea • 23:48, 05.08.2011
Благодарю за прекрасную работу и замечательные мысли
[Материал]
avatar
4 Lubov605 • 22:19, 21.07.2011
В презентации использованы интересные тезисы о семейных взаимоотношениях, направленные на развитие самостоятельности мышления и мотивацию коммуникативной деятельности. Задания к тексту предполагают его детальное понимание. Спасибо за материал.
[Материал]
avatar
5 chirli • 22:52, 27.07.2011
Спасибо за комментарий, рада ,что понравилось.
[Материал]
avatar
2 Evgeny • 00:15, 16.07.2011
Свидетельство №2234
[Материал]
avatar
1 manul61 • 12:19, 15.07.2011
Спасибо.Обязательно воспользуюсь.
[Материал]
avatar
3 chirli • 21:53, 20.07.2011
Рада, что понравилось.
[Материал]