Внеклассное мероприятие "Halloween"; 4 класс
Внеклассное мероприятие
на английском языке для учащихся
4-х классов
“Halloween”
Маслова Ольга Викторовна
Учитель английского языка
МАОУ «СОШ № 4 г. Перми»
Цели: 1. Познакомить учащихся с традицией страны изучаемого языка.
2. Организовать практику учащихся в аудировании и говорении с использованием изученной лексики по теме.
3. Повысить у учащихся интерес к ИЯ.
Оформление:
Затемнение на окнах классного кабинета;
Макеты летучих мышей и привидений, размещенные под потолком;
Макет Бабы-Яги в натуральную величину;
Стол, покрытый красной скатертью, с атрибутами и символами нечистой силы: череп и кости скелета, черная кошка, свечи т.д.;
Тыква с прорезями в форме глаз, носа и рта, с горящей свечой внутри;
Небольшое освещение, оформленное как маски чудовищ и пр.
Сценарий праздника:
Учащиеся в костюмах чертей, привидений, ведьм и прочей нечистой силы входят в класс под соответствующую празднику музыку. /Mortal Combat/. Внезапно появляется ведущая праздника в костюме главной ведьмы в сопровождении своей помощницы - Тени.
The Main Witch: Hello, dear witches, wizards, ghosts and devils! My Shadow and I, we are glad to see you. Today we celebrate the most important holiday – Hallowe’en! Let’s begin our party! Oh, I see that Jack O’Lantern is here. Will you tell us your story, Jack?
/выходит мальчик в костюме тыквы/
Jack O’Lantern: My name is Jack and here is my lantern, made from a pumpkin. You see, I’ve cut out slits for two eyes, a nose and a mouth, and put a burning candle inside. I played jokes on the devil and I am punished for it. I can’t enter the heaven and I walk on and on over the earth. You see, my story is very sad.
The Main Witch: I am sorry you. But I see that the wizards from Russian fairy tales are here too.
/выходят мальчик в костюме Кощея Бессмертного и девочка в костюме Бабы Яги/
Koshchey Bessmertny: I am Koshchey Bessmertny. I’ve come from Russian fairy tales. I want to help you to fight against good.
Baba Yaga: And I am Baba Yaga. I am from Russian fairy tales, too. I want to see all the witches and wizards happy.
The Main Witch: Thank you. We are glad that you are here.
I think that you know about witches and their tricks. Look there! Don’t you see those two witches? They are coming here. You are welcome, dear witches!
The First Witch: Don’t you know that we are the greatest witches of the world?
The Second Witch: I am sure you do! But do you know that we can fly everywhere?
The First Witch: And we can do everything we want!
The Second Witch: We can make you cry or be naughty!
The First Witch: We are nasty, greedy and envious!
The Second Witch: And we don’t like good, kind or polite children.
The First Witch: But somebody is coming…
The Second Witch: Oh! The witches of the Wonderful land of Oz! They are so funny!
/выходят 4 девочки в костюмах Гингемы, Бастинды, Стелы и Виллины/
Hingema: I am the greatest witch here. My name is Hingema. I am sure you know me. Look around! This is my land!But where is my cat? Pus-pus-pus! My Pussy! My dear pussy!
Bastinda: Oh, you are wrong! I am the greatest witch of the world and I don’t want to share my land with you, with you or with my sister Hingema. So be careful!
Stella: Excuse me. Don’t quarrel! I think it’s very bad.
Nillina: I agree with Stella. This is my magic book. And the book says we must not quarrel.
Stella: Let’s be friends!
Hingema: Well, I don’t know…
Bastinda: OK.
Hingema: OK.
The Main Witch: I think you’ll agree that all of us like to play tricks. But we can do really awful things. Listen to the song about how bad wizards made so, that a good, nice girl, called Clementine, fell into the foaming brine.
/все поют песню “Clementine”/
Clementine.
In a carven, in a canyon,
Excavating for a mine,
Dwelt a miner, forty-niner,
And his daughter Clementine.
Refrain: Oh, my darling, oh, my darling!
Oh, my darling Clementine!
Thou art lost and gone for ever,
Dreadful sorry, Clementine.
Light she was and like a fairy,
And her shoes were number nine.
Herring-boxes without topses
Sandals were for Clementine.
Refrain.
Drove she duckling to the water
Every morning just at nine,
Struck her foot against a splinter
Fell into the foaming brine.
Refrain.
The Main Witch: In all the fairy-tales the witches are greedy and envious. They usually kill good and kind girls. But look! Can you see those two devils?
The First Devil: Hello!
The Second Devil: Hello!
The First Devil: We have something to say.
The Second Devil: We want everybody to listen to us!
The First Devil: I am the devil of bad behaviour.
The Second Devil: And what do you do then?
The First Devil: You see, I don’t like quiet and polite children. I make them misbehave and they become naughty and rude.
The Second Devil: That’s great!
The First Devil: And what about you?
The Second Devil: T am the devil of bad moods. I try to make people lonely and sad.
The Main Witch: Good devils! Oh, and ghosts are here too!
The Ghost: Boo! Boo! I am a ghost! I like to frighten children. Boo!
The Poltergeist: And am poltergeist. People don’t see me but they can hear me. I like to make noise.
The Main Witch: You are right. We teach children to be bad. People can’t fight us. And today is our holiday. So listen to the poem which is about our party.
/выходит ученик и читает стихотворение “October”/
October
(By John Updike)
The month is amber,
Gold and brown,
Blue ghosts of smoke
Float through the town.
At last small witches
Goblins, hags,
And pirates armed
With paper bags.
Their costumes hinged
On safety pins
Go haunt at night
Of pumpkin grins.
The Main Witch: Our concert is over and here are some contests which I’ve prepared for you.
Вторая часть праздника посвящена конкурсам, связанным с английским языком, либо проводящимся на английских детских праздниках.
Конкурс «Прикрепи хвост ослу» (На доске прикрепляется ватман с рисунком осла без хвоста. Задача детей – с завязанными глазами глазами прикрепить хвост на место.)
Конкурс «Что в мешке?» (В руках у ведущего мешок с разными предметами внутри. Задача детей – определить предмет на ощупь и назвать предмет по-английски. Предметы должны подбираться с учетом активного словарного запаса детей.)
Игра «Съедобное-несъедобное» (Игра аналогична русскому варианту, но все слова произносятся по-английски)
Игра «Угадай стихотворение» (Водящий выходит из класса, а остальные загадывают стихотворение, известное всем учащимся. Затем берут первую строку этого стихотворения и на каждое слово из строки придумывают предложения. Например стихотворение «He Likes Chicken»: He is a pupil. I like milk. A chicken is a little hen. Водящий должен по этим предложениям угадать всю строку, а затем назвать и название стихотворения.)
Учитель может также использовать другие игры и конкурсы на свое усмотрение.
Использованные материалы:
Бурова И. И. “British Festivals” (Серия “Just For Pleasure”) Издательство «Питер Пресс»;
На странице приведен фрагмент.
Автор: Маслова Ольга Викторовна
→ _Helga_ 02.12.2012 0 3131 431 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.