Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Времена английского глагола"; 7 класс


КОНКУРСНАЯ ПРОГРАММА
«ВРЕМЕНА АНГЛИЙСКОГО ГЛАГОЛА»

Класс: 7

Цели: обобщение материала по теме «Времена английского глагола» (настоящее совершенное время, прошедшее неопределенное время, настоящее неопределенное время); закрепление грамматических навыков; тренировка монологической и диалогической речи

Оборудование: мяч; грамматические задания на карточках для трёх команд;интерактивная доска для презентации грамматического материала и заданий.

ХОДМЕРОПРИЯТИЯ

- Good morning, boys and girls! I am glad to see you.We’ll play the games and do different tasks and find out who knows the English grammar very well.

Конкурс 1.
- Our topic is the tenses of the verb in the English language. The first task for you is to read the sentences and name the tense. Youwillhave 3 minutestodothetask.

Команды выполняют задание на карточках в течение 3 минут. Проверка задания проводится следующим образом: члены различных команд по очереди читают и называют время предложений.

Заданиенакарточках:
1) I have never been to Great Britain.
2)We play tennis every day.
3)He usually goes to the shop in the evening.
4)My uncle built his house two years ago.
5)Bob has already done his homework.
6)Nick was at school yesterday.
7)Little children like to sledge in winter.
8)I hadfive lessons on Monday.
9)They’ve lived in Moscow since Thursday.

Ключи:

1.Present Perfect

2. Present Simple

3. Present Simple

4. Past Simple

5. Present Perfect

6. Past Simple

7. Present Simple

8. Past Simple

9. Present Perfect

Конкурс 2.
- So we shall remember the Present Indefinite Tense, Present Perfect Tense and
the Past Indefinite Tense.The next task for you is to answer my questions using these tenses.
Члены команд отвечают на вопросы учителя. Вопросы задаются командам по очереди. Учитель побуждает детей давать полные ответы.


 

  • Howmanylessonsdoyouhaveeveryday? ( We have six lessons every day.)

  • You had five lessons yesterday, didn’t you? (Yes, we did. We had five lessons yesterday.)

  • Have you played tennis this week? (No,we haven’t. We have not played
    tennis this week.
    )

  • When did you go to the shop on Tuesday? (I went to the shop at 7 o’clock
    on Tuesday.
    )

  • Where do you usually play hide-and-seek with your friends? (We usually playhide-and-seek in the park.)

  • Do you like to collect stamps? (Yes,I do. I like to collect stamps.)

  • Did you have dinner at two o’clock or at three o’clock yesterday? (I had dinner
    at two o’clock.
    )

Конкурс 3

-Now I want you to look at the blackboard. You can see the sentences and you’ll have to complete them.

Учитель привлекает внимание детей к заданию на доске (интерактивная доска). Учащиеся читают предложения и на листке бумаги записывают варианты ответов. Учитель проверяет данное задание по ключам.

Заданиенадоске: Complete the sentences using the words do/ does, did, have/has,
was/were
.
1) … you like to play hockey? Yes, I … .
2) … your father clean his room three days ago? No, he … not.
3) … she gone to school yet? Yes, she … .
4)They … cleaned their room.
5) … you in the park yesterday? No, I … not.
6)Helen … not have breakfast at 5 o’clock.\


 

Ключи: 1.do, do; 2. did, did; 3. has, has; 4. have/ have; 5. were/ was; 6. does.

Конкурс 4
- I want you to think of five sentences using Past Indefinite Tense. Then you will
read your sentences and other teams will put them into the present.

Команды составляют по 5 предложений в прошедшем времени в течение 2 минут. Затем ученики зачитывают составленные предложения, а команда соперников должна использовать эти предложения в настоящем времени.

1)I had dinner at 2 o’clock yesterday.
2)We did our homework last week.
3)Me friend couldn’t play computer games.
4)Were you in Moscow last month?
5) Wedidn’twatchTVtwohoursago.

Ключи:

1. I have dinner at two o’clock every day.

2. We do our homework at home.

3.My friend can’t play computer games.

4. Are you in Moscow now?

5. We don’t watch TV in the evening.

Конкурс 5
На доске изображение головы дракона с 4 головами. На каждой голове дракона написано специальное вопросительное слово на английском языке (Who, What, Where, Withwhom.)
Ученики делятся на 3 группы по 3-5 человек. Каждая группа выбирает карточку с предложением, к которому ученики должны задать специальные вопросы и записать их на карточку.


 


 


 

Карточка1: I went to the park with my brother yesterday.
Карточка 2: He has been to Africa with his sister this year.
Карточка3: She works with her mother in the garden every day.

Ключи:

Карточка 1

Who went to the park with my brother yesterday?

What did I do yesterday?

Where did I go with my brother yesterday?

With whom did I go to the park yesterday?

Карточка 2

Who has been to Africa with his sister this year?

What has he done this year?

Where has he been with his sister this year?

With whom has he been to Africa this year?

Карточка 3

Who works with her mother in the garden every day?

What does she do every day?

Where does she work with her mother every day?

With whom does she work in the garden every day?

Подведениеитогов.
-Thank you very much for the lesson, children. What do you like to do? Do you like our lesson today?
It’s time to say good bye.

Mind the clock

And keep the rule:

Try to come

In time to school.

-Our lesson is over. Good-bye, my dear friends!


Полный текст материала Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Времена английского глагола"; 7 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Рафикова Гульназ Харисовна  Публикатор
24.02.2020 0 3673 391

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.


Смотрите похожие материалы


А вы знали?

Инструкции по ПК