Внеклассное мероприятие по английскому языку "If you feel like singing" or "Are we optimists or pessimists?"
Цели и задачи мероприятия:
1. Повышение мотивации учащихся к изучению иностранного языка;
2. Формирование социокультурной компетенции;
3. Развитие умения говорения, чтения;
Слоган мероприятия: “A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty.” Winston Churchill.
Оснащение мероприятия: Компьютер, проектор, плеер, видео с песней группы Kansas “Dust in the Wind”, запись инструментальной музыки данной песни, презентация данной песни в Power Point; стакан, наполовину наполненный водой; презентация пессимистов, гитара, слова песен «Dust in the wind», «Listen to the pouring rain»; цветной мелок.
Этап урока. |
Отведённое время |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся. |
Используемые средства обучения. |
1. Приветствие. |
1 мин. |
Hello everyone. Nice to see you too. |
Hello our teacher. Nice to see you too. |
|
2. Постановка целей и задач урока. |
1(2) мин. |
Our today activity is called “If you feel like singing” or “Are we optimists or pessimists”. The slogan is: “A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty.” Winston Churchill.” And at the end of the lesson we have to say if this glass of water is half-full or half-empty. |
|
|
3. Фонзарядка |
3(5) мин. |
Let’s begin with the song “Listen to the pouring rain”. Be attentive while watching the video. You are going to see one picture which illustrates the English idiom. |
Поют песню. |
Видео с песней “Listen to the pouring rain” |
4. Речевая зарядка |
3(8) мин. |
-So have you noticed the picture illustrating the idiom? Which one was that? -Can you say your favorite idioms please? |
-Yes, that’s #3. It’s raining cats and dogs.
Называют идиомы. |
1. East or west, home is best. 2. It never rains but it pours. 3. It’s raining cats and dogs. |
5. Презентация «пессимистов» |
4(12) мин. |
Now we are listening to the pessimists. They have prepared some presentation. |
Презентация материала, высказывание своей точки зрения по теме. |
Презентация учеников в Power Point |
6. Предъявление песни “Dust in the wind” |
3(15) мин. |
Let’s watch the video with the song “Dust in the wind” sung by the group Kansas in 1977. |
Слушают и смотрят видео. |
Видео « Dust in the wind» |
7. Работа с презентацией песни “Dust in the wind” в Power point. |
4(19) мин. |
-Let’s study the lyrics of it.
|
Изучают новую лексику |
Презентация песни в Power Point |
8. Исполнение песни “Dust in the wind” под «минус» |
4(23) мин. |
Let’s sing the song to music. |
Исполняют песню “Dust in the wind”под музыку |
Музыка к песне ”Dust in the Wind” |
9. Развитие навыков чтения и говорения. |
8(31) мин. |
Is the song pessimistic or optimistic? What is the message of it? Please discuss the lyrics in the groups. - Let’s take the first paragraph.
*Let’s read it.
Do you want your dreams to be just dust in the wind? Maybe you shouldn’t have any dreams then?
- The second paragraph. *Read it please. Do you agree that all we do crumbles to the ground? Why should we do anything then?
- The third paragraph. Will you read it, please? Do you agree that all your money won’t another minute buy? What should we do then?
|
It’s rather pessimistic.
Читают.
Отвечают на вопросы в группах и вслух. - We should have our dreams. We should do our best and have them fulfilled.
Читают. Отвечают на вопросы в группах и вслух. - Yes, we agree. Everything ruins, crumbles to the ground. But we are human beings and can`t do nothing
Читают. Отвечают на вопросы в группах и вслух.
Right. All the money won’t another minute buy. We should value time, because it’s the stuff our life is made of.
|
Записываю на доске:
Should:
- have our dreams, fulfill them,
- do and make things we dream about,
- value the time. |
10. Рефлексия |
3(34) мин. |
Is the glass half full or half empty?
So, we came to the conclusion that: |
Отвечают на вопрос. Учащиеся читают записанные на доске выводы. |
|
11. Исполнение песни “Listen to the pouring rain” под гитару. |
3(37) мин. |
Let’s sing the song “Listen to the pouring rain” |
Поют под гитару песню |
|
12. Исполнение песни “Lemon Tree” |
3(40) |
|
Группа мальчиков поёт песню “Lemon Tree” |
Минусовка песни. |
13. Мудрые слова, высказывания о пессимистах и оптимистах. |
4 (44) |
There are some words of wisdom. Let’s read them. |
|
|
14. Окончание мероприятия. |
1(45) мин. |
Thank you for working so hard. I`m really proud of you! |
Thank you. |
|
|
|
|
|
|
Optimism doesn't just boost your mood. According to new research, a glass-half-full attitude also strengthens the immune system.
“A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty.” Winston Churchill
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invents the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern
На странице приведен фрагмент.
Автор: Стеклова Надежда Михайловна
→ Публикатор 15.09.2016 1 7799 628 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.
Смотрите похожие материалы