Разраюотка урока №2 "Здоровый образ жизни"
Разработка урока №2 по теме “Good Health Is Above Wealth” для 8-9 классов по УМК
под редакцией О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой и К.К. Кауфман, К. И. Кауфман.
Образовательные -- активизация лексико-грамматического материала и скрытых творческих
цели: способностей учащихся;
-- формирование навыков учащихся в чтении текстов с различной стратегией;
Развивающие -- развивать навыки по распознаванию учащимися смысловых связей в пред-
цели: ложении и тексте, употребления лексических единиц с учетом сочетаемости
-- слов в соответствии с коммуникативными намерениями;
Воспитательные -- воспитание умения критически мыслить и давать самостоятельную оценку;
Оснащение урока: -- раздаточный материал, мультимедийная презентация, проектор, ноутбук.
Ход урока
1.Оргмомент.
- Are you well?
- How is your mother?
-How is your father?
- Have you had your breakfast?
- What have you had for breakfast today?
- How many meals a day do you usually have?
- Do you agree that breakfast must be the most substantial meal of the day?
Today we go on speaking, reading on the theme “Healthy way of life” and what we should do to keep fit.
2. Let’s start our lesson with phonetic exercise? With revising the proverbs about health (презентация)
- A sound mind in a sound body.
- An apple a day keeps the doctor away.
-What can’t be cured, must be endured.
-Many doctors have killed the king.
- A merry heart is a good medicine.
3. Речевая зарядка (Warming up)(презентация)
Для снятия трудностей при ответе учащиеся могут использовать текст домашнего задания.
-What good and bad health habits can people have?
- In what way do bad habits affect people?
- Are there any changes in health habits?
- What is healthy way of life?
- What should you do to keep fit?
- How does sport help you stay healthy?
- What are the most popular ways to avoid gaining weight?
- What is a calorie-controlled diet?
- What are your health habits?
- What is your personal attitude towards health?
4. Активизация тематической лексики.(презентация)
1).Give synonyms and synonymous word combinations to the given words.
Keys:
-to keep a diet… (to follow a diet)
- way of life… ( lifestyle)
- obese… ( fat )
- obesity… ( overweight )
- to cut down… ( to reduce, to make less )
- to eat… ( to consume )
- overeating… ( eating too much )
- to feel full… ( not to be hungry )
- to take care of health… ( to be health – conscious )
- illness… ( disease )
- to lose weight… ( to slim, to diet )
- beneficial… ( good, healthy )
- advice… ( tip(s) )
2) Give the antonyms to the words.(презентация)
Keys:
-low(food)… (high)
-good… (bad)
-obese… (thin, slim)
-lose… (gain)
-healthy… (unhealthy)
-regular… (unregular)
-slim… (obese)
3) Match the words and the definitions (
1. convenience food a) eating too much
2. a calorie-controlled diet b) unregular eating
3. slimmer c) to avoid bad habits
4.obesity d) taking in fewer calories and losing weight
5. a balanced diet e) eating fruit and vegetables
6. slimming foods f) half-cooked food
7. to be healthy g) do sports|go jogging
8. vegetarians h) a person who is on a diet
9. skipping meals I) not moderate, very strict
10. to keep fit j) consuming meal too much
11. excessive k) food which contains much fibre
12. high fibre food l) people who don’t eat meal
13. overeating m) food which leads to losing weight
14 vegetarian diet n)healthy diet which contains fruit, vegetables, meat,
milk and cereals
Keys: 1-f; 2-d; 3-h; 4-a; 5-n; 6-m; 7-c; 8-l; 9-b; 10.-g; 11-I; 12-k; 13-j; 14-e
5.Расширение лексических навыков и драматизация диалогов.(презентация)
Fill in the gaps to complete the sentences.
1.- Why are you eating so much?
- I’m (1)……… a diet.
- What?
- Yes, it’s a special diet for very slim people. I’m trying to( 2 )……… some weight.
- You are lucky. Everybody wants ( 3)………weight.
- I don’t agree with you.
2.- I’m ( 4 )………. Let’s have something to eat quickly.
- There’s MC Donald’s round the corner.
- Oh, no. I don’t like ( 5 ) ……… . It’s ( 6 )……… for your health.
- True. Mc Donald’s is not for somebody who ( 7 )……… . Let’s go somewhere here else.
Keys: 1) on; 2) gain; 3) lose; 4) hungry; 5) restaurant; 6) bad; 7) calories.
Now let’s act out the dialogues.
6. Повторение грамматического материала (местоимения little, a little, few, a few)
Translate the Russian words into English. (раздаточный материал)
– Peter counted the money but there were ……(меньше) dollar bills than he had thought.
– Fortunately in recent years smoking has received a lot of bad publicity and …..(меньше)
people smoke nowadays.
– I would advise you to eat ……(меньше) salt in cooking.
– People who eat fruit and vegetables have……(мало) problems with their health.
- What about butter?
-We have some, but there’s too……(мало) of it. There isn’t enough for the two of us
6) – The safari park was a bit of a disappointment as there were……(слишком мало) animals.
7. Чтение с различной стратегией.
Choose the correct answer. Only one variant is correct. (презентация)
Slimming Food.
These days most people, especially young girls, like(A)…… slim. Our grandfathers’ tastes were different(B)……ours but nowadays(C)…… seems to enjoy(D)…… fat girls. That is why many companies have developed special foods to help people to slim. The only thing (E)…… is wrong with this is(F)……
a friend of mine said to me the other day:” I don’t mind(G)…… these foods if they give me a good figure
but why(H)…… to taste so awful?” The reason is that the manufacturers(I)…… include a lot of vitamins
to satisfy the law, so the only sensible advice I could give my friends was:” Eat normal food, but(J)……
less.
1) to look 2) to be looked 3) that they look 4) that they are
Looking
1)than 2) that 3) from 4) to
1) anyone 2) anybody 3) none 4) no one
1) looking 2) looking at 3) to look 4) to look at
1) it 2) that 3) what 4) as
1) one 2) that 3) which 4) what
1) eat 2) to eat 3) eating 4) the eating
1) do they have 2) they have 3) are they 4) they are
1) have to 2) should to 3) ought 4) have
1) to eat 2) eating 3) be eating 4) eat
Keys: A-1; B-3; C-4; D-2; E-2; F-4; G-3; H-1;I-1; J-4.
8.Обсуждение результатов работы (подготовка к созданию проектов). Summarising.
Comment on some ideas of the following situations. Give your points of views.
Giving opinions Polite disagreements
To my mind… Maybe, but I’m not sure
If you ask me… I have mixed feelings about it…
I’d just like to say… I can see your point, but…
As far as I’m concerned… I’m afraid I’m not of the same opinion…
The way I see it… I’m sorry, but I can’t agree with you…
In my opinion…
Situations:
Fast food is very popular among teenagers. However, many experts consider fast food harmful to our health.
Many people believe that the only way to lose weight is following a special diet. However,
Doctors consider dieting harmful to our health.
It is believed that young people today are not as healthy as they were 40 years ago.
Очень часто при обсуждении ситуаций и создании проектов дети испытывают недостаток лексики(пассивной). С этой целью я предварительно готовлю раздаточный материал и на уроке предлагаю учащимся опорные слова и словосочетания:
1)junk food- неполноценная пища
2)to count the number of calories – считать количество калорий
3)to eat less fat and more fibre – употреблять меньше жиров и больше клетчатки
4)to become increasingly popular - становиться всё более и более популярным
5)to affect health - влиять на здоровье
6)heart disease - болезнь сердца
7)one of the main causes of obesity – одна из главных причин ожирения
8)to be loaded with / to be full of calories - содержать много калорий
9)fast food establishments - заведения, где можно приобрести фаст-фуд
10)to be high in fat - содержать большое количество жиров
11)to make one’s own choice = to decide
12)this kind of food is not nutritious – такая еда не является питательной
13)to have good quality meal - употреблять еду хорошего качества
14)inexpensive = cheap
15)and what’s more – а кроме того, что ещё важно (отметить)
16)don’t / doesn’t have to wait for a long time – не приходится долго ждать
17)home-made meals – домашняя еда
18)three/ four …times larger than the amount you should consume – в 3/4 раза больше того количества, которое вам следует съедать
19)high levels of sugar and salt - высокое содержание сахара и соли
20)the best way to improve one’s fit – самый лучший способ улучшить свою форму
21)effective and healthy – эффективный и полезный для здоровья
22)on the one hand - с одной стороны
23)on the other hand - с другой стороны
24)to keep an eye on what you consume - следить за тем , что вы едите
25)cut out snacks and desserts - исключить лёгкие закуски и десерты
26)normal food intake - обычный прием пищи
27)excessive dieting causes muscle loss - чрезмерная диета может привести к потере ьышечной массы
28)to cut down on fat – сократить потребление пищи, насыщенной жирами
29)severe circumstances - серьёзные последствия
9. Объяснение домашнего задания:
1) дать как можно больше советов по поводу здорового образа жизни своим
друзьям
2 составить памятки о здоровом образе жизни.
Список использованной литературы:
1.Дополнительные упражнения по английскому языку к учебнику Кузовлева В.П. «English-9» 2003г
2.»Английский язык», приложение к газете « Первое сентября» , №18 2003г.
3. «Открывая мир с английским языком» Юнёва С.А.- Чтение и Письмо. Готовимся к ЕГЭ. М. 2010г.
4. Сборник тренировочных и проверочных заданий. Веселова Ю.С. Английский язык 8 класс.
Английский язык. 9 класс. (в Формате ЕГЭ) М. 2009г.
5. Учебное пособие для подготовки к ЕГЭ по английскому языку. Кузеванова Н.И., Талзи Л.В. “Exam
Drive”.
Сведения об авторе разработки урока:
Бойко Ирина Ивановна, 14.08.1959г. 52г. педагогический стаж -27лет, высшая категория.
Образование- высшее, Дальневосточный государственный университет ,
Учитель английского языка, преподаю в 6х-11х классах Муниципального образовательного казенного учреждения «Галенковская средняя общеобразовательная школа»
Адрес школы: 692564 с. Галёнки Октябрьского района Приморского края ул.Советская, 190 тел.84234459356
Мой адрес: 692567 п.Липовцы Октябрьского района Приморского края ул.Карла Маркса, 11 кв.6
На странице приведен фрагмент.
Автор: Бойко Ирина Ивановна
→ Irishka59 28.12.2011 1 5594 934 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.