Урок по англ. яз. по теме "Чорос-Гуркин - великий российский художник"


Образовательное учреждение: Муниципальное образовательное учреждение «Средняя общеобразовательная школа №13 г.Горно-Алтайск»


Предмет: Английский язык.


Класс: 7


Тема: Раздел 2 «It ‘s a Big World! Start Travelling Now!»


Время реализации урока: 45 минут.


Учебно-методическое обеспечение:

Enjoy English” под ред. З.М.Биболетовой


Необходимое оборудование и материалы для урока:

Компьютер для учителя, проектор, экран, авторский медиапродукт, текст, карточки,

2 листа ватмана, маркеры, аудиозапись (национальная алтайская музыка)


Авторский медиапродукт:


  1. Среда POWER POINT.

  2. Вид медиапродукта: наглядная презентация учебного материала ( слайдов).

  3. Технологический сценарий занятия: презентация – последовательная модель.

  4. Структура медиапродукта: последовательная.









  1. Содержание учебных слайдов:


Слайд № 1 – портрет Г.И.Чорос-Гуркина.

Слайд № 2 – Describe the appearance.

Слайд № 3 – Г.И. Гуркин.

Слайд № 4 – Афиша выставки Г.И.Чорос-Гуркина

Слайд № 5 – схема «рыбья кость»

Слайд № 6 – схема «гроздь винограда»

Слайд № 7 - «Алтай»

Слайд № 8 – «Ночь жертвы»

Слайд № 9 – «Аносинский бор» , 1909г.

Слайд № 10 – «Хан Алтай», 1936

Слайд № 11 – «Ледник Гербера, истоки Катуни»

Слайд № 12 - «Ледоход на Катуни»

Слайд № 13 – ««Тува. Юрта»,1924

Слайд № 14 -«Корона Катуни», 1910

Слайд № 15 – «Оттепель»

Слайд № 16 – «Кедр»

Слайд № 17 - «Прибой на Телецком озере»

Слайд № 18 – «Горное ущелье»

Слайд № 19 - «Приготовление к тою»

Слайд № 20 – «Водопад в Балык-суу»

Слайд № 21 – «Ак - кем»

Слайд № 22 – «Юрта в саду художника»,1912

Слайд № 23 – «Телецкое озеро»,1912

Слайд № 24 – «Водопад Кату-Ярык»

Слайд № 25 – «Горный ручей»

Слайд № 26 – «Горное озеро», 1908

Слайд № 27 – «Озеро горных духов»

Слайд № 28 – «Вид на Белуху»

Слайд № 29 – «Озеро Каракол», 1916»

Слайд № 30 – «Весна, горный ручей», 1921

Слайд № 31 – «Катунь весной»

Слайд № 32 – «Юрта в лесу»

Слайд № 33 – «Хан Алтай»

Слайд № 34 – «Алтай и Катунь» Г.И.Гуркин.




Целесообразность использования медиапродукта на уроке:


  1. Отсутствие информационного материала краеведческого характера в существующих учебно-методических

  2. Повышение эффективности усвоения учебного материала путем самостоятельного егоизучения .

  3. Интенсификация учебно-воспитательного процесса.

  4. Увеличение количества предлагаемой информации

  5. Повышение учебной мотивации и развитие образного мышления детей.

  6. Формирование системности и целостности в знаниях, умениях, навыках учащихся по английскому языку при использовании компьютерных технологий.




Задачи урока:


  1. Образовательные.

    • Формировать навыки чтения с полным пониманием прочитанного.

    • Учить учащихся анализировать текст с целью получения новых знаний.

    • Развивать навыки монологической речи.

  1. Развивающие.


    • Развивать образное мышление и зрительное восприятие.

    • Развивать умение рассказывать о выдающихся людях Малой Родины

    • Развивать память и внимание.



  1. Воспитательные.



    • Воспитывать любовь к своей Малой Родине.

    • Воспитывать чувство патриотизма и гордости за своих земляков.


План урока.



Этапы урока

Продолжительность этапа

№ слайда

1

Орг. момент

1мин.


2

Сообщение темы и задач урока

1 мин.


3

Составление легенды при помощи ключевых слов.

2 мин.

1

4

Работа с текстом.

8 мин.


5

. Составление проектов на основе прочитанного текста.

15 мин.


6

Защита проектов. Организация творческих способностей учащихся в неподготовленной речи .

8 мин.


7

Заключительный этап урока.

8 мин.

2 -30

8

Итоги урока. Выставление оценок.

2 мин.






Ход урока


Орг. момент.Good morning everybody. I am happy to see you at our lesson. How are you?

What date is it today?

Сообщение темы и задач урока.

Our lesson is devoted to the life of the famous son of our country.

I ‘m sure you read a lot of books, visited museums and got useful information about famous people.


Составление легенды при помощи ключевых слов.

Look at this picture and answer the questions:

Who is it? What is he? (Дети высказывают различные предположения)

Describe his appearance .

Make up the legend about G.I. Gurkin with the help of the keywords (ключевые слова написаны на доске)

in the small village

painting icons,

first entered the door

in January, 1907

talent to the building of a new

tragic year in history

Дети составляют небольшие монологические высказывания при помощи ключевых слов

Работа с текстом.

Now we can know what happened in reality.

Read the text and mark the known information.

Tick off the unknown information.



Grigory Ivanovich Gurkin was born February 12, 1870, in the small village of Ulala (today’s Gorno-Altaisk), in Biysky uyezd (region). The village’s principal claim was to distinction was the fact that it was the seat of the Altai Religious Mission and, under the Mission’s supervision, a small primary school, the only one in the okrug (district).

Not long before eight-year-old Grigory entered this school, a class had been established for teaching the techniques of painting icons, and it was in this class that Gurkin’s artistic talents first came to light. No surprise, then, that after graduating from the missionary school Gurkin worked for some 15 years as an icon painter in Ulala and later in Biysk. All his free time he devoted to so-called “free painting”. He often drew pictures depicting nature, making copies of works by famous artists as well as painting works of own. His passion for landscapes was obvious from the very beginning, as might be considered natural for someone who had grown up among the pristine Altai environment.

In October 1897 Gurkin first entered the door of the St. Petersburg Art Academy, the alma mater of Russian art. But the first attempt wasn’t successful because of his lack of “professional” knowledge and a good school education - he had after all studied for only four years in the missionary school in Ulala. But the good luck his drawings and sketches were accidentally seen by the famous Russian landscape painter Ivan Shishkin, who invited the young man to his art studio. Shishkin died in Gurkin’s arms in March, 1898, and some month later,

After much hard work, the young artist from Altai saw a favorable outcome to the question concerning his “professional” competence. In March, 1899, he enrolled in the Art Academy’s landscape painting class.

Gurkin’s first professional exhibit , which took place in January, 1907, in Tomsk, made him famous in Siberia.

At the beginning of the twentieth century Gurkin was known as a “Siberian” painter. Altai was not yet ready to recognize his art as its own.

The most productive ten years of Gurkin’s creative work began in 1907. During this years he produced hundreds of studies, thousands of various types of paintings – on location, easel paintings, ethnographical sketches. During those years he painted such well-known works as: ‘Khan-Altai”, “Katun Overflow”, “Floating Ice”, “Crown of the Katun”, “Nomads’ Camp in the Mountains”, ‘The Thaw”, “Cedars on a Mountain Pass”, “Surf on Teletskoye Lake”, and others.

Special fame was won by “Lake of Mountain Spirits”, which is perhaps Gurkin’s best-known painting, and perhaps also his most perfect and content-rich work.

Gurkin’s exhibitions were held at one- or two-year intervals in different Siberian cities, such as Tomsk (1910, 1915), Barnaul (1911), Krasnoyarsk, and Irkutsk(1911). With great enthusiasm he took part in all exhibitions of Siberian painters.

In 1926 he managed to participate in two large exhibitions in Moscow.

The painter’s life was very hard after his return home from Moscow, but he nevertheless considered it his duty to give all his knowledge , experience and talent to the building of a new national culture. He taught at the local art school and drew illustrations for textbooks and the first books written by Altai authors, and of course he painted, continuing with what he always considered to be his main activity.

But soon came 1937, a tragic year in history of our country. Gurkin was repressed and his works were prohibited to be shown until 1957. Only the latter year his name was “rehabilitated”.

Составление проектов на основе прочитанного текста.

Divide in two groups.

I want you make your projects and tell what you have know about G.I.Gurkin.

(учащимся раздаются листы ватмана, маркеры, фломастеры. Слайды «рыбья кость, гроздь винограда»)


Защита проектов. Активизация творческих способностей учащихся в неподготовленной речи.

(на основе созданных проектов)


Заключительный этап урока.

Look at the screen and try to guess the names of pictures.

(учащимся розданы карточки с названиями картин Г.И.Гуркина)


‘Khan-Altai”

“Katun Overflow”

“Floating Ice”

“Crown of the Katun”

“Nomads’ Camp in the Mountains”

‘The Thaw”

“Cedars on a Mountain Pass”

“Surf on Teletskoye Lake”

Pine forest in Anos”

Gerber’s glacier”

Yurta”

The mountain canyon”

Preparing to the wedding”

Waterfall Katoo-Aryk”

Mountain lake.”

“Lake of Mountain Spirits”

“Lake Kharakol “

“Katun in spring.”

“View of Belookha”

“Yurta in the forest”

Waterfall in Balyk-soo”

“Yurta in the garden of Artist”


Итоги урока. Выставление оценок.




Полный текст материала Урок по англ. яз. по теме "Чорос-Гуркин - великий российский художник" смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Татьяна Леонтьевна Тютюкова  shkolaaa
16.03.2009 1 4119 681

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.



А вы знали?

Инструкции по ПК