Конспект урока английского языка в 11 классе на тему "Who lives in Britain?"


МБОУ «Мухор-Тархатинская СОШ»

Кош-Агачский район

республика Алтай













WHO LIVES IN BRITAIN?

урок английского языка с применением методики Диалог Ривина

открытый урок был представлен на заседании РМО

учителей иностранных языков









подготовила Мудаева С.Г.

учитель английского языка











октябрь 2012 год

Тема: Who lives in Britain?

Цель: ознакомление учащихся с национальностями, которые живут в Британии.

Основные задачи:

- развивать умения устной речи и чтения, умение работать в группе;

- повторить чтение больших чисел, названий национальностей;

- работать над лексикой (развитие навыков умения распознавать значения интернациональных слов, запоминать новые слова и составлять предложения из этих слов);

- прививать чувство ответственности за свою проделанную работу.

Оборудование: слайдовая презентация, карточки с ладошками для описания своего характера, УМК «Enjoy English» 11 класс Биболетова М.З. и др., изд-во «Титул», 2011.

Тип урока: комбинированный.

Форма: групповая.

Структура урока:

  1. Организационный момент.

  1. Приветствие учителя и учащихся.

Good morning, dear girls and boys. I’m so glad to see you today.

Good morning, dear colleagues! Welcome to our lesson!

Today we are going to read, speak and write about the people with different nationalities living in Britain.

  1. Речевая зарядка:

- How are you today?

-What’s the weather like today?

- Have you ever been to Britain?

- What is your nationality? (and so on)

I am glad that you are fine today.

Представление учеников на ладони «Who am I?». There is a sheet of a paper before you. Take it now. Will you draw your left hand there? Put down your name in the middle of this hand. Then give five adjectives that describe you character. And now tell us about yourself.

  1. Развитие умения чтения с пониманием основного содержания прочитанного.

Open your books. Have a look at exercise 67 at page 27. Who do you think lives in Britain? Which races and nationalities do they represent?

ex. 68 p. 27 (учебник) Ok. Now let’s read the text “Who lives in Britain?” and check your guesses.

Чтение текста с использованием методики Диалог Ривина.

Чтение 1-го абзаца (the first paragraph) и задания к нему:

-find in the text new words and combinations connected with this word.

- explain the meaning of these words.

- make a sentence with these new words.

-answer to the teacher’s questions: what different races and nationalities represent the population of Britain? (ответ таблица, назовите национальности)

- make questions and ask each other: 1) How many Chinese people live in Britain? 2)Britain is a country where people of different nationalities have been historically mixed, isn’t it? and so on.

Чтение 2-го абзаца текста (The second paragraph) и задания к нему:

- find the main sentence of this paragraph. why do you think that this sentence is the main?

- put down the best sentence of the paragraph and translate it into English.

- make a word web to the words people (первая группа), Britain(вторая группа) (слайд №1)

Чтение 3- го абзаца (the third paragraph) и задания к нему:

- answer to the questions of the teacher

- make questions and ask each other,

Задания к целому тексту:

- look at the slide for 40 minutes. Try to remember all the words. And now write down them on your papers. After some time the groups check their answers. (слайд2)

По истечении времени слайд снимается, а учащиеся записывают слова, которые запомнили. Группы обмениваются бумагами , исправляют ошибки и дополняют недостающими словами. У кого больше слов?

- происхождение интернациональных слов. Развитие навыков умения распознавать значения интернациональных слов. ex. 71 p. 28 (учебник, слайд 3) Match the global objects and the names that have come from different countries to the countries of their origin. Make sentences about them.

Дополните список интернациональными словами (стр. 11 учебника)

- ex. 69. p. 27 (учебник) Find the true and false sentences. Найдите верно ли следующее утверждение? (True –правильно, False- неправильно).

- сделайте вывод к тексту (информация Даши слайды 4-5)

- вывод учителя. So, today we considered another problem of globalization? What? (ответ: the migration of nationalities).

  1. Домашнее задание: ex. 75 p. 28 (T).

  2. Возвращение к ладоням. Now work with your hands again. Will you show us the symbol of friendship with your hands. Помашите гостям урока бумажными и настоящими руками в знак прощания. You see different hands that say goodbye to you, the hands of different nationalities.( Вы видите, какие разные руки прощаются с вами - руки разных национальностей.)

Thank you for the lesson.

Слайд 1
Who lives in Britain? Мудаева Сурайа Григорьевна, учитель английского языка, МБОУ «Мухор- Тархатинская СОШ»
Слайд 2
PEOPL E BRITAIN
Слайд 3
Seen, not seen races or ig in s cultu re SAXONS l a n o i t na s e i ti Romans population religions traditio ns l wor d mixed 566,000 ago ic s Mu s e l sty
Слайд 4
Where are they from? macaroni Pushkin Sushi Football bicycle silk compass gunpowder printing papermaking Newton Pavlova sputnik potato Mother Teresa America Japan China Albania Italy England Russia France
Слайд 5
"We celebrate the diversity in our country, get strength from the cultures and the races that go to make up Britain today." Prime Minister Tony Blair, 2 October 2001 People from all cultures and ethnicities can be found in every corner of Britain and each person in his or her own way has contributed to make Britain the place it is today. If you walk down a street in Britain, especially in the bigger cities you will usually see people with different hair, skin and eye colours. They may have white, brown or black skin and blonde, brown, black, or red hair, with blue, black, brown or green eyes. Many of the people you will see will be British people but they all look different because the people of Britain are a mixed race.
Слайд 6
Not all British people are Christian and/or White How Britain became a mixed race society Britain is and has always been a mixed race society. Early in history the Britain was invaded by Romans , Saxons , Vikings and Normans armies and later Africans were brought to Britain by force in the seventeenth and eighteenth centuries as slaves or servants. Over the years, thousands of people have arrived in Britain as refugees from France, Ireland, Russia, and other countries, escaping from persecution or famine in their own countries.
Слайд 7
Список использованной литературы и источников: 1. «Enjoy English» – учебник, автор М.З. Биболетова и др., изд-во Титул, 2011 г. 2. ru.wikipedia.org.

Полный текст материала Конспект урока английского языка в 11 классе на тему "Who lives in Britain?" смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Мудаева Сурайа Григорьевна  suraya
01.11.2012 0 5279 837

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.



А вы знали?

Инструкции по ПК