Урок по английскому языку для 4 класса "Happy Birthday" с презентацией.
Read the text and answer the question: How many presents has he got? What are they?
Today is Tommy’s birthday. He is ten years old today. He has got many presents from his mother, father and sister. He has got a big electric train, a computer game, a new ball, a book with pictures. There are flowers on the table. His mother, father and his sister Dolly kiss him and say “Happy Birthday, Tommy”. Tommy is very happy. He says, “Thank you very much, I like all these presents”.
In the afternoon Tommy’s friends come to his birthday party. They say:
“Happy Birthday to you. This balloon is for you!”
“It’s great. Thank you.”
On the table in the sitting room there is a big white birthday cake with red candles on it. It is delicious. Tommy and his friends have a very good time. They eat the cake, drink tea, dance and sing.
1. Answer the questions:
How old is Tommy today?
What presents has he got?
Is Tommy happy?
Does Tommy like his presents?
Do Tommy and his friend have a very good time?
What they eat?
2. Say True (верно) or False(неверно)
1. Tommy and his friend have a very bad time.
2. Tommy is eight years old.
3. He has got a big electric train, a computer game, a new ball, a book with pictures.
4. There are seven candles on the birthday cake.
Fill in the words has or is.
He …ten years old.
He ….many presents from his parents.
Tommy…happy.
There …a big white birthday cake.
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Урок в 4 классе ДЕНЬ РОЖДЕНИЯ
Учебник Enjoy English
Цель урока: формировать навыки чтения, а также контроль усвоения лексических единиц и использования их в речевых блоках.
Задачи урока:
Научить детей адаптироваться в реальных ситуациях - делается акцент на этикетные нормы. В качестве непременного условия выдвигается вежливый, доброжелательный и доверительный тон общения. Развитие у учащихся внимания, веры в себя, в свои способности, чтобы дети раскованно, с удовольствием говорили на английском языке.
Формировать навыки поискового и изучающего чтения.
Совершенствовать произносительные навыки учащихся: фонетика, английская интонация (логическое ударение, ритм), развитие у учащихся интереса к языку, преодоление языкового барьера, для обеспечения эффективной учебной деятельности учащихся.
Формировать навыки диалогической речи.
Учить подписывать поздравительную открытку по образцу.
Оборудования: тексты, интерактивная доска, наглядность.
Ход урока:
ОНУ: Hello, I am glad to see you. The topic of our lesson is “Happy Birthday”.
Фонетическая зарядка: So look at the blackboard. There is a poem for you.
It’s birthday time, Birthday time –
Time for games and time for toys,
Time for happy girls and boys,
ime for cake and presents, too,
Time for laugh and say “Thank you”!
Listen to me. And now repeat after me.
Will you translate?
And now I read the first line-you –the second!
Thank you. Good.
Will you read?
Речевая зарядка:
Do you like this holiday? Yes. Of course. All children like birthday.
But when is your birthday?
My birthday is on …
It is in…
Wonderful.
You get a lot of presents on your birthday.
What presents would you like to have?
I’d like to have…
Good. Thank you very much.
And let’s have a rest and sing a song “Happy Birthday to you”!
Чтение.(подготовка к чтению)
And now we are going to read the text. But first look at the blackboard. There are some new words for you.
Electric train
Picture
Flower
Candle
Дотекстовый этап. Look through the text, please. What is this text about?
Текстовый этап: Read by yourself and answer the question. How many presents has he got? And what presents?
Послетекстовый этап
Answer the questions.
True, False
Has or is
Физминутка:
Teddy Bear, Teddy Bear, touch your nose,
Touch your toes,
Touch the ground,
Turn around,
Turn around,
Touch the ground,
Reach up high
Wink one eye
Slap your knees,
And Sit down, please!
Диалогическая речь:
Look at the text. There is a dialogue!
Read in pairs.
You know Winnie-the-Pooh has a birthday today.
(разыгрываем сценку поздравления Вини Пуха).
Great. Thank you.
Письменная речь: And now let’s write down the postcard to Winnie – the Pooh.
(на доске показаны примеры подписывания открытки).
Рефлексия:
Скажите о чем мы сегодня с вами говорили?
Какие слова узнали?
Как мы поздравляем с днем рождения?
Подведение итогов и домашнее задание: упр. 7, стр.72 (письменно)Р.Т. стр 47, упр 4.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Десятова Екатерина Алексеевна
→ катрина1369 21.11.2009 2 12443 2385 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.