Тема урока: «SCHOOL»
План открытого урока в 4 «А» классе
( на базе УМК "Spotlight 3").
Учитель: Супонина Алина Александровна
Тема урока: «SCHOOL»
Цель урока:
Повторение, закрепление лексики по теме;
Развитие навыка аудирования;
Развитие монологической речи;
Развитие навыка письма;
Тренировка фонетических навыков;
Воспитание вежливости, дружелюбия и отзывчивости;
Расширение кругозора детей.
Оборудование: карточки со словами по теме, раздаточный материал.
Ход урока
I.Организационный момент
Учитель:
Good
morning,
children.
Дети:
Good morning,
good morning
Good morning to you.
Good morning, good
morning
We are glad to see you.
Учитель:
Let’s
sing the song “Colours” Stand up, please.
Дети:
Colour
me red, colour me blue,
Colour me a rainbow too!
The ducks are brown,
The books are green,
The
pencil case is pink.
What colour is the
sun today?
It’s a yellow sun,I
think!
II Основной этап
Учитель: That is very good. Yesterday and the day before yesterday we were talking about school. Now let’s remember school objects, please look at the board. (модуль 1а,упр 1) Ученики повторяют за диктором, потом за учителем, а затем называют предметы на доске, отвечая на вопрос What’s this? There is one game for you. Игра “match the words”. На листе правильно соединить слова с картинкой (приложение 1) Учитель: Show me your works. Thank you. Now I want you to sing the song about school.
Аудирование (модуль 1b, упр.1) Дети поют песню. Дети: One, two, three, four, Time to go to school once more! Five, six, seven eight, Get your school bag, don’t be late! Nine, ten, get your pen. Come with me, it’s school again! Учитель: Very good. Now we’ll see how you know the words from the topic “school”. We’ll speak about school subjects. Закрепление лексики- Игра “Say” Учитель: I give you a word and you translate it. Учитель называет слово (кому по-русски, кому по-английски) и бросает мяч ребенку. Задача ребенка поймать мяч и перевести слово. Учитель: Thank you, children. And now look at the blackboard, please. What is it? Yes, you are right.These are school subjects. Can you name them?Дети называют школьные предметы.(модуль 2а,упр.1) Now let’s speak about my favourite subjects, for example- I like Maths. Now, please, answer my question-What’s your favourite subject? Дети отвечают на вопрос. Учитель:Very good. Please take cards you must match the words and the pictures. Игра “Соедини картинку с подходящим словом” (приложение 2) Учитель: I think you are tired a bit. Let’s sing the song “Come on, everybody!” (модуль 2b, упр. 2) Дети: Come on, everybody, Stand up, stand! Stamp your feet And clap your hands! Come on, everybody, Sit down, sit! Clap your hands And stamp your feet!
III заключительный этап
Учитель: Good for you. Dear children. You have known all words and you can make up sentences. I think you were active at the lesson. I am going to give you 5-s and 4-s. Your home task is to make exercise in your portfolio page 21. The lesson is over. Good-bye. See you at next lesson.
Приложение 1
1 2 3 4 5 6 7
a) pen, b) ruler, c) pencil case, d) school bag, e) rubber, f) pencil, g) book
Приложение 2
1 2 3 4
5 6 7 8
a) History, b) Science, c) Art, d) P.E., e) Maths, f) Music, g) English, h) Geography
На странице приведен фрагмент.
Автор: супонина алина александровна
→ alina661 18.10.2013 0 6993 792 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.