Слайд 1
Animals and Pets
4 класс
Подготовила Тогулева Наталья Ивановна
Учитель английского языка
МБОУ «Кармалинская СОШ» НМР РТ
Page 1
Конспект урока английского языка в 4 классе
Подготовила Тогулева Наталья Ивановна учитель английского языка МБОУ «Кармалинская средняя общеобразовательная школа» Нижнекамского муниципального района Республики Татарстан
Тема: Дикие и домашние животные.
Цели: развитие навыков говорения по теме «Животные»
Образовательные цели: обобщить и систематизировать знания по теме «Дикие и домашние животные»; развивать навыки и умения диалогической речи, соблюдая нормы речевого этикета; совершенствовать навыки чтения и письма в рамках тематической ситуации, обобщить грамматический материал по теме «Степени сравнения имен прилагательных».
Развивающие цели: создание условий для развития языковой догадки; зрительной памяти, логического мышления.
Воспитательная цель: воспитание любви и бережного отношения к животным.
Задачи: развивать умения и навыки в чтении: учить читать про себя и полностью понимать текст, построенный на знакомом языковом материале, развивать умения и навыки в письме: учить восстанавливать текст, вставляя пропущенные слова, повторить лексические единицы прошлого урока, создать условия для тренировки употребления и усвоения учащимися лексического материала.
Оборудование: раздаточный материал, проектор, ноутбук.
Ход урока:
Организационный момент. Приветствие.
Good morning! Nice to see you again! Sit down please!
Речевая зарядка.
How are you today?
What date/day is it today?
What’s the weather like today?
Do you enjoy this weather?
Определение темы урока.
Why do you think I divided you into 2 teams? Today we will play a little, remember the words and the grammar of the last lesson. Each team will do the same tasks. For each correctly execution of tasks you will receive the points. In the end of the lesson we’ll summarize the points of each team and find out who will win.
Let’s begin our lesson. Today you will be wild animals and domestic pets.
Please, introduce yourselves, according the following plan:
Who are you?
Where do you live?
What do you eat?
What can you do?
Well done! And what’s the difference between animals and pets?
Тренировка лексических навыков.
The next task is to find the extra word in each line.
a hen, a fox, a sheep, a cow, a horse.
a cockerel, a hen, a cow, a duck.
a camel, an elephant, an eagle, a monkey.
a whale, a fish, a crocodile, a dolphin.
Физкультминутка.
Are you tired? Let’s take a rest! Stand up!
I can hop like a rabbit. (прыгаем как кролик)
I
can jump like a frog. (прыгаем
как
лягушка)
I
can fly like a bird. (летаем
как
птичка)
I
can run like a foх.
(бегаем
как
лисичка)
I
can walk like a duck. (ходим
как
уточка)
I
can swim like a fish. (плаваем
как
рыбка)
And
be still as good children - (и
становимся
хорошими
детками)
as
still as this. (вот
так)
Sit down!
Активизация грамматического материала.
In the last lesson you met the grammar “Degrees of comparison of adjectives”.
Positive |
Comparative |
Superlative |
Adj |
Adj+er |
The Adj+est |
Choose the right form:
The dog is (smart) than the cat. – smarter
The monkey is (funny) than the parrot. – funnier
The tiger is (strong) than wolf. – stronger
The elephant is the (big) of all animals. – the biggest
The dolphin is the (beautiful) animal. – the most beautiful
Do you have any difficulties?
If the adjective consists of 3 or more syllables, degrees of comparison are formed in the following way:
Positive |
Comparative |
Superlative |
Adj |
more Adj |
the most Adj |
beautiful |
more beautiful |
the most beautiful |
intelligent |
more intelligent |
the most intelligent |
Let’s do the next exercise.
I think this book is (interesting) than that book. – more interesting
Tiger is one of the (dangerous) animals. – the most dangerous
I think this task is the (difficult). – the most difficult
Our garden is the (beautiful) in the city. – the most beautiful
English is (difficult) than French. – more difficult
7. Развитие навыков языковой догадки. Повторение изученных лексических единиц.
I am from Africa.
I’ve got big (ears).
I am big and strong.
I like (bananas and apples).
I don’t eat (meat).
I can carry things, people and water the (flowers).
Come to the (Zoo) and see me.
I am … (elephant).
Подведение итогов урока.
Excellent job! Did you enjoy our lesson? Summarize your points! Which team became the winner of our lesson?
At the lessons of English and other subjects we often speak about the nature. It’s our common home. It’s so beautiful. I ask you to take care about it and don’t destroy the beauty of our planet!
Thanks for the lesson! Good luck! Bye-bye!
Автор: Тогулева Наталья Ивановна
→ Nathalie9847 24.10.2014 7 9953 1568 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.