Разработка урока по английскому языку "Учимся, играем и поем"; 2 класс
МУНИЦИПАЛЬНОЕ
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
СРЕДНЯЯ
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 48 КОПЕЙСКОГО
ГОРОДСКОГО ОКРУГА ЧЕЛЯБИНСКОЙ ОБЛАСТИ
Разработка
урока
английского языка
на тему
«Учимся,
играем и поем»
для
2 класса
Выполнил:
Леонтьева
Т.Г.
учитель английского языка
первой
квалификационной категории
г. Копейск, 2015 год
Урок
английского
языка
во 2 классе
Тема:
Учимся,
играем и поем.
Цели
урока:
Развивающая цель – развитие готовности к коммуникации.
Воспитательная
цель –
воспитание культуры общения, любви к
животным, интереса
к изучению предмета.
Практическая цель – развитие умения и навыков устной речи.
Задачи:
-
закрепить в речи модальный глагол can;
-
учить рассказывать о животных, о том,
что они умеют и не умеют делать;
-
повторить буквы английского алфавита,
цвета.
Оснащение урока: АРМ учителя, проектор.
Прилагаемые материалы:
-
Обучающая
компьютерная программа к учебнику
Биболетовой М.З.
Английский с
удовольствием/ Enjoy English
, 2 класс;
-
презентация Power
Point;
-
картинки животных;
- геометрические
фигуры;
- раздаточный материал.
Ход урока
1. Организационный момент.
Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! Sit down, please. Let’s begin our English lesson.
Today we’ll speak about animals: what they can do and what they can’t do. We’ll review English letters, colours. We are going to play and to speak a lot today.
2. Фонетическая разминка
Let’s
train our Tongues! Look at the cards! Repeat after me the sounds and
words with this sounds:
[ ei] name, take, play
[ i]
is, pig, sing
[ai ] my, five, nine
[ m] monkey,
mother, swim
[ h] hi, have, hen
(карточки со звуками)
3.
Речевая
зарядка
Answer
my questions!
T:
- What is your (his, her) name?
- How old are you? (How
old is she (he)?)
- Can you run?
- Can you fly?
(jump, draw, read…)
-
Have you got a mother?
-
Have
you
got
a
sister?
(brother,
father…)
(геометрические фигуры )
4. Развитие умения говорения.
Let’s
go to the Zoo.
Please, review the poem:
We go, we go, we go to the Zoo.
We can see a tiger and a zebra in the Zoo.
Many different animals live in the Zoo. Look at the blackboard
and name the animals, please!
(картинки животных на доске)
-
Now,
let’s say what animals can do.
(слайд
1,2)
P:
The tiger can… .
The fox can… .
-
Say what animals can’t do.
(слайд
3)
P:
The fish can’t… .
T:
I have got some toy animals on my table .You must choose the toy and
imagine that you are this animal and tell us about yourself.
F.E.
I am a lion. My name is Jack. I am 5. I am brown. I can run, jump,
swim.
I can’t fly, sing, skip. I have got a mother,
a father, a sister.
Who is ready?
(ученик
выбирает игрушку животного,
и рассказывает о себе
от имени этого животного)
5. Игра «Что у
меня в коробке?»
Let’s
play! I’ve got a magic box. Guess, what it in my box is?
P:
Is it a fish?
Is
it
a
frog?
(в коробке
спрятана игрушка животного; тот кто ее
угадает- получает в подарок)
6. Физкультминутка.
T: I see, you are tired. Let’s have a rest.
Clap, clap, clap your hands! (магнитофон)
7.
Повторение названия цветов
a)
Look
at
the
blackboard!
-
Let’s review colours! Repeat after me!
(слайд
4)
You can see a nice flower. It has got colour leaves.
- Сount
the leaves and name colours of the leaves .
(слайд 5)
b) Answer
my questions!
T:
- What colour is the pen?
- What colour is the textbook?
(лексика
по
т.Школьные
принадлежности)
c) T:
Today is the 25th
of December. On this day all English people celebrate Christmas
Day! Before the party they decorate their houses, buy Christmas tree
and decorate it. We have got a Christmas tree too.
(слайд
6)
Let’s
decorate our Christmas tree with colour balls!
(на
доске
рисунок
елки
+
разноцветные
шары)
(слайд
7)
T:
Take the red (blue, brown,…) ball and put it on the tree!
8.
Повторение
букв
алфавита
a)
Тhere
are 26 letters in the English alphabet. We have learnt all letters.
Let’s review them! Look and repeat after the speaker!
(презентация
«ABC»)
b) These are letters, but they were mixed. The
task is to help the letters to
find their places . Put
the letters in the correct order.
(карточки
с
буквами)
c) It is a winter window. Some letters have frosted. Please, name
the missing
letters!
(плакат
с
пропущенными
буквами)
d) The next task is to match the letters with the sounds.
Вb
[m]
Ff [p]
Mm
[t]
Pp [b]
Tt
[f] (на
доске)
e) Sing a
song «ABC»
(песня
«ABC»)
9.
Заключительный
этап.
Today we have spoken about animals, letters, colours and of course
Christmas.
I think
that you will get a present from your parents and Santa Claus today.
And I want to give you also some presents. They are in the
stocking. Please,
take
them.
10. Домашнее задание.
WB p. ___ ex.____
11.
Подведение итогов.
The
lesson is over. Thank you for your work. Good-bye.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Леонтьева Татьяна Геннадьевна
→ hjlbntkb 22.02.2015 0 3589 441 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.