№
|
Этапы
|
Деятельность
учителя
|
Деятельность
учащихся
|
УУД
|
1
|
Организационный
этап.
|
Good
morning. Nice to see you. Sit down, please.
|
Good
morning, teacher.
|
Коммуникативные
(групповая деятельность)
|
2
|
Постановка
цели и задач урока. Мотивация учебной
деятельности учащихся.
|
Look
at the screen. What is the title of the 1st
Module?
Translate
it (“lifestyle”)
Which
words are connected with “lifestyle”? Choose. (слайд)
Look!
They are pictures from Module 1 (на
слайдах).
What page are they on?
What
kinds of lifestyle are they?
So,
in the 1st
Module we are going to study different lifestyles.
|
Lifestyle
(название раздела написано в обратном
порядке, или можно поменять буквы
местами).
Стиль
жизни,
образ
жизни.
Habits,
food, hobbies, activities, family, friends, place of living, job
etc.
Page
6.
Page
8.
Page
10.
City
and country.
Safe
lifestyle.
Active
lifestyle.
|
Коммуникативные
(групповая деятельность,
обсуждать,
читать, высказывать суждение),
регулятивные (прогнозировать)
|
3
|
Актуализация
знаний.
|
But
now, let’s talk a bit about our summer holidays. Open your books
on page 5 and read the questions in ex. 1
What
tense is it?
What
form of the verb do we use in Past Simple?
On
the screen you can see some words that can help you to answer the
question. Put the verbs in the 2nd
form.
Which
verbs are regular/ irregular?
|
How
did you spend your summer holidays?
Past
Simple.
In
questions, we use the 1st
form. In positive and negative sentences we use the 2nd
form.
travelled
round Europe
travelled
by car
went
abroad
went
on a trip
took
pictures of …
walked
the streets of …
visited
some places on the way to…
saw
interesting places
met
different people —
visited
museums and art galleries
spoke
English
|
Познавательные:
общеучебные:
умение структурировать знания, контроль
и оценка процесса и результатов
деятельности.
Регулятивные:
контроль,
коррекция;
прогнозирование
(при анализе пробного действия перед
его выполнением).
|
4
|
Первичное
усвоение новых знаний.
|
Choose
the phrase to each pic. Which
number?
(на слайде картинка, обучающимся
необходимо из списка подобрать к
картинке нужное выражение)
Listen
and repeat the phrases.
|
Number
2.
…
(повторяют
за учителем новые выражения)
|
Познавательные
(Понимать, находить)
|
5
|
Первичная
проверка понимания
|
Translate,
please:
путешествовать
по России, видеть много интересных
мест, фотографировать интересные
места…
|
(ученики
переводят фразы, предложенные учителем)
|
Познавательные
|
6
|
Первичное
закрепление
|
So,
let’s answer the question. (в
начале учитель задает этот вопрос
нескольким ученикам, затем некоторые
ученики задают вопросы оставшимся)
How
did
you
spend
your
summer
holidays?
You
didn’t see your classmates for a long time. You want to know how
he/she spent his/her summer holidays, don’t you? Ask your
partner 3 questions about summer holidays and answer his/her
questions.
For
example, Vasya, did you go on a trip last summer? ...
Did
you swim in the river? …
Did
you meet your friends? …
You
have 5 minutes to talk to your partner. (учитель
подходит к парам, помогает, исправляет)
|
How
did you spend your summer holidays?
I
went
on a trip/travelled round Europe.
…
No,
I didn’t. I spent my summer holidays in Solikamsk.
Yes,
I swam a lot.
Yes,
I met some of my friends. We
played
football
together.
|
Регулятивные
(контролировать работу в паре, подбирать
нужное), коммуникативные
Познавательные
(составление диалога по образцу) и
коммуникативные (формулировать
вопросы)
|
7
|
Контроль
усвоения, обсуждение допущенных ошибок
и их коррекция.
|
So,
let’s listen to … and answer my questions.
Did
Sasha go to Perm?
Who
did Sasha spend his holidays with?
(учитель
спрашивает 2-3 пары)
|
(названная
пара воспроизводит диалог, учитель
корректирует произношение, исправляет
грамматические ошибки, затем учитель
задает вопросы ученикам, не принимавшим
участие в диалоге по контексту
прослушанного диалога)
|
Регулятивные
|
8
|
Информация
о домашнем задании, инструктаж по его
выполнению
|
Well,
your summer was great. But to get to know more about your summer
holidays I’d like you to write a 10-sentence essay “My summer
holidays-2017”. You MUST use at least 5 new phrases in it. And
learn all the new phrases by heart. Next lesson you will have a
short test on these words.
|
(записывают
домашнее задание)
|
Регулятивные
|
9
|
Рефлексия
(подведение итогов занятия)
|
So,
our lesson is close to the end. Did you like the topic?
Now,
please, look at the slide and finish the sentences (Now I can tell
about…/I know how to translate “go abroad”/I can ask
questions in … For example, … your variant)
All
of you worked well at the lesson but I’d like to put marks to …
The
lesson is over. Good bye.
|
Yes,
I did/ yes, I liked talking about summer.
Now
I can tell about my summer holidays/I know how to translate “go
abroad”. It’s «ездить
за
границу»/I
can ask questions in Past Simple. For example, did you like your
summer holidays?
|
Регулятивные
|