Технологическая карта урока английского языка "I keep my stuff in a suitcase"; 10 класс
Технологическая карта урока для 10 класса к учебнику New Millennium English, учебник английского языка для 10 класса авторов Гроза О.Л., Дворецкая О.Б. и др.
Этап урока/цель |
Деятельность учителя |
Организационно-мотивационный этап (организация положительной мотивации к учебной деятельности, формулирование темы и цели урока)
|
Приветствует учащихся, создает ситуацию успеха, настраивает на работу, вводит в атмосферу иноязычной среды с целью введения в тему урока и создания ситуации самостоятельного ее определения. Hello, my dear students. How are you? I’m really glad to see you. I’m sure, we’ll have a very interesting and useful conversation at the lesson today. You know, yesterday I had a good time with my daughter: we walked, made jokes and discussed our future holidays. Do you like spending free time with your families? What do you usually do? What do your parents do for you? Do you help your parents, brothers, sisters? Call family values, which you mentioned in your answers. What is the most important value? Why do you think so? But there are situations, when people are deprived some of these values. These people have problems in their family life. Today we’ll meet a girl. She wrote a letter to “Agony Column” of the magazine and called for help. Today we are going to talk about the problems of adolescents and try to help this girl and other children who find themselves in a similar situation (give advice and support). The topic of our lesson is “I keep my stuff in a suitcase” |
Актуализация знаний (повторение изученного материала, необходимого для работы на уроке, готовность к мышлению и осознание потребности в получении новых знаний)
|
Обращается к жизненному опыту учащихся и уже имеющимся знаниям по теме; предлагает вспомнить содержание текста, пройденного на предыдущем уроке и обобщить прочитанное; активизирует использование нового лексического материала. Учитель поощряет учеников высказываться, контролирует и направляет деятельность обучающихся. Учитель оказывает языковую поддержку в виде фраз для выражения согласия или противоположного мнения. At the previous lesson we read the text about Sasha and her family. She wrote a letter to the youth magazine. Let’s remember the plot of her letter. I. Listen to me and refer to my statements about Sasha. 1. I consider Sasha to be a friendly person, who tries to get on well with all members of her family. 2. I think that Sasha lacks privacy. Explain why/ why not. 3. In my opinion Sasha likes spending time with her brothers. 4. I suppose Sasha doesn’t like the way her parents treat her. 5. I believe that Sasha doesn’t want to live with her family. 6. I suppose Sasha wrote a letter to the magazine in order to ask advice. II. Now work in groups and say what Sasha’s problems may be. Let’s call Sasha’s problems. III. What advice can you give to Sasha? |
Совершенствование навыков и умений работы с текстом (развитие навыков догадки, просмотрового и поискового чтения, развитие умения применять полученные знания для решения задач в ходе индивидуальной и парной работы) Учебник стр. 78 упр.1
|
Предтекстовый этап Учитель формулирует задание, ориентирует их на смысловую догадку, фиксирует предположения детей на доске, снимает трудности понимания учебного текста. Now we are going to read the text about the girl called Kelly “I keep my stuff in a suitcase”. Read the introduction and say what the girl’s problems may be. (Слайд 3) The introduction: Kelly is 14. She lives with her mother, but sometimes she has to stay with foster parents or in the children’s home. She envies her friends, who have nice families… Look at the board, there are some words that can help you to understand the text better. Read the definitions of the words and guess their meaning. |
Текстовый этап Учитель предлагает учащимся прочитать текст и проверить свои догадки. Затем предлагает прочитать текст еще раз и ответить на вопросы к тексту. Now, work in pairs. 1. Read the text and check your guesses. 2. Read the text attentively and find out the answers to the questions. 1. Where does Kelly live? 2. What happened with her mother? 3. What’s Kelly’s attitude to children’s homes? 4. What are her duties at home? 5. How did Doreen help Kelly? 6. Why does Kelly feel a bit jealous of her friends? 7. What is Kelly going to do after leaving school? 8. What does she dream about? Послетекстовый этап Учитель побуждает к осмыслению информации из прочитанного текста. Now work in pairs and identify Kelly’s problems. What problems does Kelly have? |
|
Применение знаний в новой ситуации (развитие умений монологической и диалогической речи на основе текста в ходе ролевой игры)
|
Учитель развивает умения продуктивного характера, позволяющие учащимся использовать полученную информацию в ситуациях, моделирующих аутентичное общение (ролевая игра). (Слайд 6) Now I invite you to take part in a talk show. Divide into 3 groups:”Sasha”, “Kelly” and “Experts”. Work in groups, do the tasks in the role cards, and be ready to act as one of the guests of our talk show. It's high time to start our talk show, which is called «Is it easy to be a teenager?” I invite our guests to the studio. Meet Sasha and Kelly. They will tell us about their problems and we’ll try to help the teenagers solve them. And now the floor is given to experts. |
Рефлексия (соотнесение поставленных задач с достигнутым результатом, осознание учащимися своей учебной деятельности, самооценка результатов)
|
Учитель предлагает обсудить итоги урока по таблице 1. Просит учащихся произвести самооценку своих достижений, делает выводы и комментирует работу каждого и работу групп в целом. Look at the table 1 again, let’s compare Sasha’s and Kelly’s problems. What can you say about them? Whose problems are more serious? Can Sasha solve her problems herself? Can Kelly cope with troubles herself, without anyone’s help? Look at the advice you have given to Sasha at the beginning of the lesson. Have you changed your opinion? What advice could you give to Sasha now? How can your advice help Sasha and Kelly? Could you help other teenagers who find themselves in a difficult life situation? You worked well and did a lot during the lesson. Now try to appreciate your work today. You have self-evaluation cards on your desks. Think about your own work during the lesson and give yourself a score, filling in a self-assessment checklist. What did you do better? What was the most difficult to you? What prevented you from working better? |
1 мин. Объяснение домашнего задания (дифференцированное задание по выбору учащихся) |
Учитель объясняет домашнее задание, фиксирует на доске, отвечает на вопросы учеников. Благодарит за сотрудничество, прощается. Your homework is to fill in the fourth column of table 1 or to write an essay on “If I were Sasha…”, or “If I were Kelly…”.You may take all papers, I’ve given you at the lesson and use them while preparing the chosen task. Thank you for your work today, good bye. |
На странице приведен фрагмент.
Автор: Хуснутдинова Альбина Мельсовна
→ albihusnutdinova 29.01.2018 0 1944 68 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.
Смотрите похожие материалы