Конспект и презентация к уроку английского языка "Легенды Короля Артура (Экскалибур)"; 6 класс


ГБОУ Академическая гимназия №56 Санкт-Петербурга

Методическое объединение учителей иностранных языков


 

Конспект урока

Преподаватель:

Медведева Анна Вячеславовна

Учебный предмет:

Английский язык

Класс:

6 класс

Тема урока:

Домашнее чтение «Legends of King Arthur»

Тип урока:

Урок домашнего чтения с применением знаний лексики в основных видах речевой деятельности

Технологии проведения урока:

Традиционно-педагогические, информационно-коммуникативные, здоровьесберегающие.

Цель урока:

Совершенствовать устно-речевые навыки учащихся на основе прочитанного.

Задачи урока:

 

Обучающие: формировать навыки чтения с полным пониманием и с извлечением содержательной информации; развивать навыки устной речи; расширить словарный запас новыми лексическими единицами, отрабатывать коммуникативные навыки; закрепить и систематизировать введенную лексику; активизировать ранее изученный грамматический материал.

Развивающие: стимулировать познавательный интерес к культуре и истории изучаемого языка; развивать память и внимание; развивать целостность высказывания.

Воспитательные: укреплять навыки взаимодействия в паре; развивать умение слушать собеседника.

Оснащение урока:

Книга по домашнему чтению «Legends of King Arthur» (серия «Английский клуб»); ПК; смартдоска; презентация, выполненная в Power Point; раздаточный материал.


 

 


 

ХОД УРОКА

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Организа-ционный

 

Приветствует учащихся с использованием речевых клише.

Good morning, dear boys and girls!

I’m glad to see you!

Take you seats, please!

 

 

Дают устный ответ в форме приветствия с соблюдением норм речевого этикета. Показывают психологическую готовность к переходу от отдыха к учебной деятельности.

Good morning, teacher!

We are glad to see you, too.

Мотивация учебной деятельности

Сообщает тему урока.

Today we’re having a home reading lesson.

Предлагает детям повторить ранее изученный материал.

Before we start our lesson let’s revise the events of the previous chapter first.

  • What was it about?

  • Can you describe Camelot castle Merlin made?

 

 

 

  • Who did Arthur choose to marry?

 

 

 

  • What did lady’s father present to Arthur?

  • Why was the Round Table unusual?

  • What did the knights promise?

 

 

 

 

Отвечают на вопросы по второй главе.

 

 

  • It was about the Round Table.

  • It was a strong castle. It was big and white with wonderful towers. There was the Great Hall, the Dining Hall, the kitchen and the rooms of all Arthur’s knights inside.

  • Arthur chose the lady Guinevere, the daughter of King Leodegrance and the most beautiful lady in the world to marry.

  • King Leodegrance sent him the great Round Table.

  • At this table all men were equal; no one sat at the head.

  • They promised never to act unfairly; to show mercy; to behave well towards women; not to fight without reason or for money.

Анализ лексико-грамматических трудностей текста, активизация нового лексического материала и контроль понимания информации

Фонетическая разминка.

Before reading the next chapter let’s practice our pronunciation and revise some reading rules. One of the difficult aspects of English pronunciation is that you don’t always pronounce every letter in a word. For example, look at the word ‘knight’: we don’t pronounce the sound ‘k’ and ‘gh’ in this word. There are a lot of words with silent letters in the chapter. Why don’t we look at them? You can see these words on the board. Read: knight, fight, through, brought, knee, know, sword, talk, walk (презентация, слайд 2).

Thank you very much.

Работа с новой лексикой. Групповая работа и фронтальный опрос.

Now I’d like to know how you understood the meaning of some new words in the chapter. Repeat after me: armour, shield, scabbard, sword. Read the definitions of these words and match them with the pictures. Good work. (презентация, слайд 3).

Repeat after me some other new words: death, to heal, wound, shore, blood, medicine. Now match them with the definitions. Thank you very much. (презентация, слайд 4).

Повторяют за учителем слова с непроизносимыми буквами (knight, fight, through, brought, knee, know, sword, talk, walk), затем читают их самостоятельно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отрабатывают произношение новых слов (armour, shield, scabbard, sword, death, to heal, wound, shore, blood, medicine), а также работают с определениями.

Устно выполняют задания на доске.

 

Этап чтения текста

Предлагает прочитать текст.

It’s high time to read the text and to know about Excalibur.

Let’s read one by one.

Читают текст по цепочке (каждый примерно по 10 строк).

Обсуждение содержания прочитанного

 

Работа с текстом.

Предлагает найти информацию в тексте по вопросу и картинке.

Now we are going to discuss the text. Read the questions and find the answers in the text. Pictures can help you (презентация, слайды 5, 6, 7).

Look at the next picture and describe it. You can use the text (презентация, слайд 8).

Предлагает ответить на вопросы по содержанию текста.

Scan the questions on the board and find the answers to all of them working in pairs, please. (презентация, слайд 9). Контролирует правильность выполнения задания (мониторинг).


 

Ищут информацию в тексте. Читают ответы (сверяют с информацией на доске).


 

Описывают картинку (разные ответы).


 

Отвечают на вопросы по тексту.


 


 


 

 

Актуализация опорных знаний

 

Работа с грамматическим материалом. Предлагает повторить неправильные глаголы. Фронтальная работа.

As you can see, there are a lot of irregular verbs in the text. Let’s revise them. Find all irregular verbs in the text and give me three forms of them.

 

Perfect!

 

 

Находят в тексте неправильные глаголы, называют три формы этих глаголов.

Hear – heard – heard; be – was/were – been; put – put – put; ride – rode – ridden; take – took – taken; see – saw – seen; meet – met – met; go – went – gone; fight – fought – fought; strike – struck – stricken; lose – lost – lost; keep – kept – kept; wake – woke – woken; win – won – won; make – made – made; begin – began – begun; break – broke – broken; fall – fell – fallen; have – had – had; know – knew – known; come – came – come; tell – told – told; give – gave – given; shine – shone – shone; get – got – got; wear – wore – worn; sleep – slept – slept.

Информация

о домашнем задании

Поэтапно объясняет домашнее задание (презентация, слайд 10).

Good for you. Now it’s time to know about your home task.

The task is to retell the story. You should use the past simple form of the verbs and, of course, you can use the questions as a plan (выдает вопросы на карточках).

Проверить понимание задания учащимися.

Is everything clear?

Have you got any questions?

Знакомятся с содержанием домашнего задания.

Самостоятельно определяют степень сложности выполнения задания и необходимой помощи.

 

 

 

 

Обсуждают задание и задают вопросы по его выполнению.

 

Рефлексия учебной деятельности на уроке

 

Предлагает учащимся ответить на вопросы и выбрать окончания фраз:

So today we’ve made a lot. Let’s sum up our lesson. Did you like our lesson? Have you got any new and useful information?

Раздает таблицы для заполнения (Приложение 1).

To know how you have understood our lesson I want you to complete the table. Tick your feelings and emotions about the lesson.

Оценивает работу на уроке.

It’s time to say good-bye. I’m very pleased with your work. The lesson is over. See you later.

Отвечают на вопросы учителя.

 

 

 

 

 

Заполняют таблицу в соответствии с собственной внутренней оценкой.

Анализируют результаты собственной деятельности.

 

 

Дают устный ответ в форме прощания с соблюдением норм речевого этикета.


 


 

Приложение 1

What do you feel at the end of the lesson?

Tick your feelings, please.


 

The lesson

During the lesson

The result of the lesson

 

It’s interesting.

 

I was working.

 

I have understood everything.

 

It’s boring.

 

I was relaxing.

 

I have learnt a lot but I need more practice.

 

It’s all the same.

 

I was helping my classmates.

 

I haven’t learnt anything.


 

Слайд 1
Legends of King Arthur Chapter 3 Excalibu Преподаватель английского языка ГБОУ «Академическая гимназия №56» Санкт-Петербурга Медведева Анна Вячеславовна
Слайд 2
Silent letters Many words in English have silent letters. Silent letters are letters that you can't hear when you say the word, but you need them to write the word. Knight [naɪt] Fight [faɪt] Through [θθruː] Knee [niː] Know [nəʊ] Talk [tɔːk] Walk [wɔːk] Sword [sɔːd]
Слайд 3
Match the words with the pictures. B A Armour [ˈɑːmə] – metal clothing that knights wore to protect their body. Shield [ʃiːld] – an object that knights used to protect themselves from being hit. Scabbard [ˈskæbəd] – a cover for the blade of a sword. C D
Слайд 4
Read the words and match with the definitions. 1. death [deθ] A) To make your body 2. to heal [hiːl] 3. wound [wuːnd] 4. shore [ʃɔː] 5. blood [blʌd] 6. medicine [ˈmedsɪn] healthy again. B) The end of the life. C) The land that is on the edge of a lake. D) When your skin is cut or your arm is broken, you’ve got this one. E) You take it to treat an illness. F) It has got red colour and
Слайд 5
Who is the knight? Find the information about the Black Knight in the text. He lived in the nearest The Black Knight forest and was one of the strongest men in Britain. He had fights with all the knights who were going through the forest. He was always the winner and
Слайд 6
Who is the lady? Find the information about the lady in the text. The lady of the lake Then they saw a beautiful lady. She appeared out of the lake and walked across the waters to them. Her hair was as red as fire, and her blue eyes were shining as the water of the lake.
Слайд 7
What is it? Find the information in the text. Suddenly he saw something very strange and surprising. In the middle of the lake an arm in white silk came out of the water. In the arm there was a shining
Слайд 8
Describe the picture.
Слайд 9
Answer the questions. 1) Why did king Arthur want to meet the Black Knight? 2) What did king Arthur put on to meet the Black Knight? 3) Who did king Arthur take with him? 4) What did king Arthur and Merlin see in the tree going through the forest? 5) What words did they read? 6) Who did Arthur and Merlin see on a black horse? 7) What happened with Arthur’s sword during the fight? 8) How did Merlin help Arthur? 9) Why was Arthur was unhappy? 10)Where did Arthur and Merlin come to? 11)What did they see in the middle of the lake? 12)Who was the Lady of the lake? 13)How did Arthur reach the centre of the lake to take the sword? 14)Where did Arthur and Merlin go back? 15)Who was the winner of the battle? 16)What did Arthur ask the Black Knight? 17)Did he agree?
Слайд 10
HOMEWORK To retell the story *Use the past simple form of the verbs. *Use the questions as a plan.

Полный текст материала Конспект и презентация к уроку английского языка "Легенды Короля Артура (Экскалибур)"; 6 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Медведева Анна Вячеславовна  Публикатор
02.06.2022 0 837 89

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.



А вы знали?

Инструкции по ПК