Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку ‘"Fruitandvegetablesparty"
МБОУ «Алпаровская СОШ»
Алькеевского МР РТ
Внеклассное мероприятие по английскому языку
‘’Fruitandvegetablesparty’’
Учитель английского языка: Измайлова А.В.
Цель мероприятия: формировать положительную мотивацию изучения английского языка.
Задачи мероприятия:
-
актуализация знаний по теме "Фрукты и овощи";
-
развитие речевых и языковых компетенций;
-
расширить представление обучающихся об английском языке как средстве взаимодействия с окружающим миром;
-
развитие коммуникативной компетенции, включая умение взаимодействовать с окружающими;
-
внимательное отношение к своему здоровью.
Материалы и оборудование:компьютер;проектор и экран; карточки со скороговоркой; карточки с предложениями "HiddenFruit; карточки к кроссвордами "MagicSquare"; посуда и инвентарь для приготовления салатов, фрукты и овощи; рецепты салатов на английском язык; бумага, ручки;
Part I
Student 1: Good day, dear guests!
Student 2: Здравствуйте, гостидорогие!
Student 1: A merry party is waiting for us!
Student 2: Нынче праздник весёлый нас ждёт.
Student 1: We have a place and a good word for every person.
Student 2: У нас для каждого найдётся
Исловечко, иместечко.
Student 1: Have a nice time!
Student 2: Веселья вам да радости!
Student 1: Teams, good luck to you.
Student 2: Желаемкомандамудачи.
Student 1: Let’s meet teams.
Student 2: Встречайтекоманды.
Student 1: The first team is «Fruits» (the name of the team)__"
Student 2: Команда "_____".
Student 1: The second team is «Vegetables»(the name of the team)__"
Student 2: Команда" _____".
Student 1: Let’s greet our teams.
Student 2: Давайте поприветствуем наши команды (зрители аплодируют командам).
Student 1: Our respectable judges are: ___(names of judges)___.
Student 2: Наше уважаемое жюри: __ (имена судей)___.
Part II
-
"Tongue-twisters"
Let’s start warming-up. First you try your tongues. I need one man from each team. (Выходятпоодномуучастникуоткомандыпожеланию.) You’retoreadtongue-twisters 3 timesasquicklyasyoucan. (Игроки читают скороговорку несколько раз, готовятся.Побеждает тот, кто лучше и без ошибок справится с заданием.)
Peter Piper picked a peck of pickled peppers.
A peck of pickled peppers Peter Piper picked.
If Peter Piper picked a peck of pickled peppers,
Where’s the peck of pickled peppers Peter Piper picked?
2. «Guessthepoem» (Ведущий читает несколько стихов для одной команды, затем для другой)
Договорки на тему «Фрукты» для первой команды
1. На столе стоит арбуз,
Спелый, сладкий он на вкус.
Разрезаем его смело, —
Время кушать… (watermelon).
2. Грозди сочные висят,
Поспевает виноград.
Вот бы вызрел он скорей.
Виноград inEnglish — (grape).
3. В джунглях всяка обезьяна
Обожает есть … (banana).
4. Мы катались на качели,
Ели вишню, то есть, (cherry).
Договорки на тему «Овощи» для второй команды
1. Тёмно-красный борщ кипит,
В борщ кладут хозяйки (beet).
2. Мама, мамочка, купи
Нам в стручках зелёный (pea).
3. Говорю, а мне не верят,
Что зайчата любят (carrot).
4. Скучно стало вдруг солдату,
И решил он съесть… (tomato).
-
"HiddenFruit"
Next task is more difficult. It’s called "Hidden Fruit". One fruit is hidden in each sentence. Your aim is to find and underline them all.
E.g.: They attempted to tap each other.
(Задания отпечатаны на карточках, они одинаковы для команд. Команды, выполнив задание, сдают карточки жюри. После чего предложения, с выделенными названиями фруктов, выводятся на экран. Желающие участники читают названия фруктов и переводят их.)
-
They threw a rope around him.
-
Give me the map, please.
-
You do not much err, you villain.
-
My dear chap, lumbago is very painful.
-
This is the first raw berry I have seen this year.
-
Four angle hosts appeared in the sky.
7. In spite of the ban, an amber necklace was smuggled into the country.
-
"MagicSquare"
This is a "Magic Square". There are nine fruit in it. Willyoufindthem?
(1 word=1 point; дети обводят названия фруктов разноцветными маркерами; сдают жюри.
На экран выводится "волшебный квадрат", с выделенными названиями фруктов.
Дети зачитывают слова и переводят.)
Q |
A |
Y |
J |
S |
M |
L |
F |
O |
E |
B |
R |
P |
D |
I |
A |
E |
B |
E |
R |
K |
A |
S |
P |
E |
K |
J |
L |
A |
J |
A |
F |
N |
P |
L |
U |
M |
B |
O |
F |
J |
N |
B |
A |
P |
E |
A |
R |
V |
N |
J |
D |
G |
C |
N |
E |
D |
F |
L |
A |
P |
P |
L |
E |
R |
A |
A |
C |
F |
D |
S |
B |
N |
F |
G |
D |
W |
C |
B |
S |
M |
M |
C |
H |
A |
R |
S |
Y |
H |
A |
L |
E |
M |
O |
N |
K |
L |
Y |
X |
X |
Z |
W |
J |
A |
P |
R |
I |
C |
O |
T |
5. «Сrossword» (разрезать листочек на отдельные слова)
CARROTCHERRYLEMONORANGEPUMPKINTOMATOAPPLEPEACHCUCUMBER
6.«Guess the riddles!» (отгадатьзагадки)
1) It’s red and round. It’s not a fruit. I like to eat it in salad and pizza. (tomato).
2) It is orange and long. Rabbits like to eat it (carrot).
3) It is green, big and round. Rabbits and goats like it (cabbage).
4) It is yellow, small and round. It is not tasty (onion).
5) It is yellow, small and round. People like to eat it (potato).
6) Green outside, red inside. (watermelon)
7) A ’’boxing’’ fruit. (pear)
8) There are no windows,
There are no doors.
There are many people
In the green house. (cucumber)
7. «Vegetable or fruit» ( Take your envelope with pictures. Разложите фрукты и овощи по тарелкам.Побеждает команда, быстрее справившаяся с заданием)
|
Приготовлены два стола для нарезки фруктовых салатов. На третьем столе находятся глубокие миски, две салатницы, шесть ножей, две столовых, две чайных ложки, три-четыре десертных (одноразовых) ложки (чтобы судьи могли оценить вкус), салфетки бумажные, два полотенца, четыре разделочных доски, две чаши с водой для мытья фруктов, два рецепта салатов.
-
Dear participants, look at the tableware and the set of products. Couldyousupposewhatyouwilldo?
-
Участники высказывают различные предположения.
-
You’re wrong / quite right. Captains, please come up to me and take one of two recipes (капитаныберутнаугадпорецепту). You may return to your teams and discuss what is necessary for preparing salads. After that you’re to take all you need. You have to do salads step by step according to the instructions in your recipes. Two members of your team may help you. The judges will supervise your work. Remember, saladsmustbetastyandlooklovely.
Ingredients: 1apple, 1 pear, 1 mandarin, 1teaspoon of sugar, 1 tablespoon of mayo(nnaise), ¼ of lemon. Method: 1) wash fruit; 2) core the apple and pear; 3) peel the mandarin; 4) slice the fruit up; 5) lay the sliced fruit into the bowl; 6) sprinkle with sugar; 7) add mayo and lemon juice; 8) mix all ingredients; 9) pile into the salad bowl; 10) decoratewithfruitparts. |
Ingredients: 1apple, 1 pear, 1 orange, 1teaspoon of sugar, 1 tablespoon of mayo(nnaise), ¼ of lemon. Method: 1) wash fruit; 2) core the apple and pear; 3) peel the orange; 4) slice the fruit up; 5) lay the sliced fruit into the bowl; 6) sprinkle with sugar; 7) add mayo and lemon juice; 8) mix all ingredients; 9) pile into the salad bowl; 10) decoratewithfruitparts. |
9. «Funny Questions»
-
Dear сhilren! Would you like to continue answering funny questions?
-
Withpleasure.
10. Read poems by heartand sing a song “Happy Fruits.”
1. Two big apples
Under a tree.
One is for you
And one’s for me.
2. Cherries, cherries,
Ruby red,
Want to try one?
Go ahead!
3. Lots of little balls to munch,
Grow together in a bunch.
Carefully picked from the tree,
Tasty grapes for you and me!
4. I walked through the jungle
And what did I see?
Big green bananas
Hanging on a tree.
5. Soft and sweet and almost round.
Color is a greeny-brown.
Eat it with the skin or bare.
It’s a juicy pear!
6. "Give me some honey", says the bear.
"Give me some cabbage", says the hare.
"Give me some corn", says the cock.
"Give me some meat", says the dog.
Part III
I see уou are ready to announce the results of the contest. You are welcome.
Judges:
Team "___" has got … points.
Team "___" has got … points.
You all did the best to win and all of you are getting prizes now.
Congratulations to everybody!
(Награждение)
Was the contest interesting? What was interesting?
Was the contest useful? What was useful?
What task do you like most of all? Why?
Have you learned something new?
Thankyouverymuch!
Анализ итогов мероприятия
На странице приведен фрагмент.
Автор: Измайлова Анжелика Владимировна
→ Публикатор 16.09.2022 0 588 62 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.
Смотрите похожие материалы