Разработка урока по английскому языку "Лица Лондона" для 6 класса
|
ЯМАЛО – НЕНЕЦКИЙ АВТОНОМНЫЙ ОКРУГ
МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «Средняя общеобразовательная школа № 2 с углубленным изучением иностранных языков» муниципального образования город Ноябрьск |
Разработка урока по английскому языку по теме
«Faces of London» в 6 классе
http://en.wikipedia.org/wiki/Shakspeare
Составитель: Мальцева Юлия Владимировна
Учитель английского языка
МОУ СОШ №2 г. Ноябрьск
Урок «Faces of London» (Лица Лондона)
Образовательные цели:
Формирование лексико-грамматических умений и навыков.
Формирование общеучебных умений и навыков (умение слушать друг друга, кратко излагать свои мысли).
Расширение кругозора учащихся о странах изучаемого языка.
Воспитательные цели:
Решение задач нравственного воспитания (толерантность – в монологической, диалогической речи).
Эстетическое воспитание учащихся.
Развивающие цели:
Развитие речи.
Развитие самостоятельности в учебной деятельности.
Развитие творческих способностей и логического мышления.
Ход урока:
I.Организационный момент:
Good afternoon, boys and girls! (Good afternoon, ……!)
I am glad to see you. Sit down, please. What date is it today? (Today is…….)
Who is absent today? (….)
I hope you are ready for the lesson. Let's start our work. Today we shall continue our talk about famous people, we'll repeat the vocabulary on the topic «Face if London» and enlarge our know-ledge about famous people. And what famous people do you know? (……)
II. Фонетическая зарядка. (на мультимедийной доске)
Let's remember the names of famous people in Britain, their occupations and learn to pronounce them correctly. Look at the blackboard, please. I'll read the words and want you to repeat them after me.
Winston Churchill a politician
Daniel Defoe a scientist
Joseph Turner a famous poet
Charlie Chaplin a writer
Mark Twain a painter
Charles Darwin an actor
William Shakespeare
Well done! Now read these words in turn, please. Will you begin,….? (читают по цепочке). Thank you. Not bad.
III. Речевая разминка:
You've learned to pronounce the names of famous people. Now I'd like you to speak about their occupations .Use the words from the blackboard and finish my sentences.
Winston Churchill was a……
Daniel Defoe was a ….
Joseph Turner was a ….
Charlie Chaplin was a ….
Charles Darwin was a ….
William Shakespeare was a….
IV. Совершенствование навыков монологической речи. Проверка домашнего задания.
So we have remembered different words on the topic «Faces of London». Now it's time to check up your hometask and listen to your riddles about famous people. Everybody is listening to the statements and guess what person it is about.
1. Charles Darwin На экране поочередно
2. Joseph Turner появляются фотографии этих
3. Charlie Chaplin знаменитых людей.
4. Daniel Defoe
5. William Shakespeare
6. Mark Twain
You've worked hard. Well done! Let's have a rest.
V. Физкультминутка
Up, down, up, down,
Which is the way
To London town?
Where? Where?
Up in the air,
Close your eyes –
And you are there!
2 заставки Лондона на мультимедийной доске.
VI. Let's continue our work. At home some pupils had to prepare dialogues about famous people. Now we'd like to listen to you.
Marina and Lilya, we’d like to listen to your dialogue (….) - That's a very good argument …….
Regina and Alina(…….) - Well done! Sit down, please.
Kristina and Vika(…….) – I quite agree with you. Sit down!
Your dialogues are very interesting. I see that you have worked hard at home.
VII. Работа с учебником: Ex.49,50 p.95
To continue our discussion of famous people, let's read the story about an outstanding American actor and producer Charlie Chaplin. But first of all, let's look at the blackboard and learn to pronounce the words you'll use in the text.
На доске: To take part in the competition- принимать участие в соревновании.
To win the first prize –получить главный приз.
To be upset- быть расстроенным.
To announce a competition- объявить соревнование.
That's good! Now open your books on page 95 ex.49. You have to read the story about Charlie Chaplin and put the sentences in the correct order in ex.50.
I'll give you 5 minutes to do this task. (дети выполняют упр. 49,50 на стр.95)
Right. Your time is up. Let's check ex.50. You have to put the sentences in the correct order…. (проверка ex.50)
There's only 5 minutes before the bell goes. I want you to write down your homework .
(на интерактивной доске): For tomorrow you should prepare short reports about famous British musicians as our lesson will be devoted to them.
Homework: short reports «Famous British musicians».
Our lesson is over. Thank you for works. Today we have repeated the vocabulary on the topic «Faces of London» and enlarged our knowledge about famous people. We've learned to pronounce the names of British famous people and learned some interesting information about them. Your marks for today's lesson are: ……
All right. That's all for today. Good bye!
Составитель: Мальцева Юлия Владимировна
Учитель английского языка
МОУ СОШ №2 г. Ноябрьск
Использованные источники:
1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. Английский язык: Английский с удовольствием / Enjoy English: Учебник для 5-6 кл. общеобраз. учрежд.- Обнинск: Титул, 2009.- 224с.
2. Интернет-сайты:
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Darwin
http://images.yandex.ru/yandsearch?text=Joseph+Turner
http://en.wikipedia.org/wiki/Charlie_Chaplin
http://images.yandex.ru/yandsearch?text=Daniel+Defoe
http://en.wikipedia.org/wiki/Shakspeare
http://images.yandex.ru/yandsearch?text=Mark+Twain
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Darwin
http://images.yandex.ru/yandsearch?text=Joseph+Turner
http://en.wikipedia.org/wiki/Charlie_Chaplin
h ttp://images.yandex.ru/yandsearch?text=Daniel+Defoe&stype=image
http://en.wikipedia.org/wiki/Shakspeare
http://images.yandex.ru/yandsearch?text=Mark+Twain+&stype=image
На странице приведен фрагмент.
Автор: Мальцева Юлия Владимировна
→ yulechka5054 01.12.2010 6 11301 1080 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.