Анализ стихотворения Хади Такташа «Мы не будем так долго жить, как месяц” (на татарском языке); 8 класс


Сайт Е.И. Пашковой
Конкурс интерактивных презентаций
«ИНТЕРАКТИВНАЯ МОЗАИКА»
Pedsovet.su
Интерактивное пособие


Автор – Сарварова Радина Миннерасилевна, учитель татарского языка и литературы

Место работы – МБОУ «Лицей-интернат №84 имени Гали Акыша» г.Набережные Челны РТ



Инструкция к презентации ««Анализ стихотворения Хади Такташа «Мы не будем так долго жить, как месяц”

Презентация состоит из 14 слайдов.

Слайд 1: титульный.

Слайд 2: название темы.

Слайд 3- 11: анализ стиха, кнопка «далее».

Слайд 12: использованная литература.

Слайд 13: ссылки на использованные иллюстрации.

Слайды идут только при помощи переключения, т.к. надо время, чтоб обсудить, анализировать каждую часть стиха. Записи анимированы, т.к. учащиеся записывают в тетради каждый этап анализа. Анимации не мешают восприятию и усвоению материала.

Сайт Е.И. Пашковой
Конкурс интерактивных презентаций
«ИНТЕРАКТИВНАЯ МОЗАИКА»
Pedsovet.su
Интерактивное пособие


Автор – Сарварова Радина Миннерасилевна, учитель татарского языка и литературы

Место работы – МБОУ «Лицей-интернат №84 имени Гали Акыша» г.Набережные Челны РТ


ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА


Презентация «Анализ стихотворения Хади Такташа «Мы не будем так долго жить, как месяц” выполнена в MS Office Power Point 2010 г. с использованием управляющих кнопок, гиперссылок, анимаций, рисунков.

Презентация предназначена для учащихся 8-х классов. Интерактивное пособие содержит практический материал.

Презентацию можно использовать на уроках татарской литературы во время изучения творчества поэта Х.Такташа, анализа стихотворения.

Требуется:

  • компьютер;

  • мультимедийный проектор.


Форма работы в классе – 5 подгрупп

Урок проходит по развивающей методике А.Г.Яхина.









Слайд 1
Сайт Е.И. Пашковой Конкурс интерактивных презентаций «ИНТЕРАКТИВНАЯ МОЗАИКА» Pedsovet.su Интерактивное пособие АНАЛИЗ СТИХОТВОРЕНИЯ ХАДИ ТАКТАША «МЫ НЕ БУДЕМ ТАК ДОЛГО ЖИТЬ, КАК МЕСЯЦ» Автор – Сарварова Радина Миннерасилевна, учитель татарского языка и литературы Место работы – МБОУ «Лицей-интернат №84 имени Гали Акыша» г.Набережные Челны РТ
Слайд 2
Һади Такташның “Ай кебек без озак яшәмәбез” шигыренә анализ
Слайд 3
Айга күптән инде меӊ яшь тулган, Ә ай аны үзе оныткан; Кичә саташкан ай, кыш дип белеп Төн уздырган күктә толыптан... Һади Такташ
Слайд 4
Шигырь ике өлешкә бүленә: 1. Ай турында. 2. Җирдәге тормыш турында.
Слайд 5
Эчтәлек: Объектив эчтәлек Субъектив эчтәлек.
Слайд 6
Айга хас сыйфатлар: • • • • Ай саташкан; Ул ялгыз; Аңа күптән мең яшь тулган; Айда жирдәге кебек тереклек юк.
Слайд 7
Җир өлешендәге вакыйгалар: 1. Лирик геройның бүгенге тормышы. 2. Лирик геройның киләчәге.
Слайд 8
ЛИРИК ГЕРОЙ – Һади Такташның үзе кебек яшь егет. Аның яшьлеге «алсу таң” булганга матур. Ләкин картлыгына биле авыртып кергән кешенең яшьлеге матур була алмый. Ул бәхетсез.
Слайд 9
Җиргә хас сыйфатлар: * Җир ялгыз түгел, * Анда тереклек: кош-кортлар, хайваннар бар. * Автор аны мактый. * Ләкин ул җир тормышын мактаган булып, илдәге тормышның авырлыгын фаш итә.
Слайд 10
Җир белән Ай арасындагы бәйләнеш, нәтиҗә: Шагыйрь Җир Айдан әйбәтрәк дигән нәтиҗәгә килә. Бу - әсәрнең объектив эчтәлеге. Дөнья матур. Ләкин җирдәге тормыш хәерчелеккә корылган. Катык белән ипидән башка әйбер ала алмаган кеше күңелендә илдәге тормышның авырлыгына карата нәфрәт, канәгатьсезлек хисләре генә туа ала.
Слайд 11
Нәтиҗә: Әсәрнең объектив эчтәлеге – Җир Айдан әйбәтрәк. Субъектив эчтәлек - Җирдәге тормыш авырлыгын сурәтләү.
Слайд 12
Кулланылган әдәбият 1. Яхин А.Г. Әдәбият. 8 сыйныф өчен дәреслек. – Казан: “Мәгариф”, 2007. – Б. 100. 2. Шакирҗанова Ә.Б. Татар әдәбиятыннан дәрестән тыш эшләр: укытучылар, сыйныф җитәкчеләре, студентлар өчен методик кулланма. - Казан : РИЦ Школа, 2004. - 101 б.
Слайд 13
Чыганаклар Слайд №2, №14 - http://cvetys.narod.ru/bleskfon17.htm - чәчәк Слайд №3 – http://kitaphane.tatarstan.ru/rus/taktash.htm Такташ портреты Слайд №6 http://images.yandex.ru/yandsearch? rpt=simage&img_url=images.astronet.ru%2Fpubd %2F2002%2F04%2F19%2F0001176226%2Flumiere_laveder_c1.jpg &ed=1&text=%D0%BB%D1%83%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA %D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA %D0%B8&p=25 ай рәсеме
Слайд 14
ТӘМАМ

Полный текст материала Анализ стихотворения Хади Такташа «Мы не будем так долго жить, как месяц” (на татарском языке); 8 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Сарварова Радина Миннерасилевна  Radina
02.07.2011 1 15671 940

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.



А вы знали?

Инструкции по ПК