Урок английского языка по теме "Travelling and Transport" для 4 класса


Приложение 1

Fill in:

You have just come back from a trip (journey). You went to ____. You travelled there by ____. It took you ____ hours [´auəz] to get there. You travelled with your ____. You liked your trip (journey).

Your friend have travelled too. Ask him about his/her trip (journey).



Приложение 2

Match the question and the answer:


1. Where did you travel to?

A. (I travelled) with my parents (grandparents, friends).

2. How did you travel there?

B. It was great (fantastic, excellent, wonderful)!

3. How long did it take you to get there?


C. I travelled to

4. Who did you travel with?


D. It took me … (to get there).

5. How was your trip (journey)?

(Was your journey fine?)

E. (I travelled there) by plane (train, car, …)

1

2

3

4

5








ГОСУДАРСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ГОРОДА МОСКВЫ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА С УГЛУБЛЕННЫМ ИЗУЧЕНИЕМ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА №1378





Тема урока: « Travelling and Transport» ( 4 класс)


Структура урока: обобщение и систематизация знаний


Учитель: Воеводина Екатерина Александровна
































Учитель английского языка


Воеводина Е.А.

ГОУ СОШ с углубленным изучением английского языка №1378 г. Москва


Организационная информация

Тема урока


Travelling and transport.

Предмет

Английский язык

Класс

4 класс

Автор урока (ФИО, должность)

Воеводина Е.А.

Образовательное учреждение

ГОУ СОШ с углубленным изучением английского языка №1378

Республика/край, город/поселение

г. Москва

Методическая информация

Тип урока


Обобщение и систематизация знаний по теме.

Цель урока


Совершенствование коммуникативно-когнитивных навыков по теме.

Задачи урока


  1. Образовательная: обобщение и систематизация знаний учащихся о путешествиях и видах транспорта. Учебная: овладение видами речевой деятельности (чтение, говорение, аудирование,); овладение всеми аспектами языка (лексический, грамматический, фонетический)

  2. Развивающая: развитие речевых способностей, психических функций и мыслительных операций, связанных с речевой деятельностью, таких, как способность к догадке, способность логически излагать, обобщать, сравнивать, анализировать, предвосхищать события, воображать.

  3. Воспитательная: воспитать положительное толерантное и уважительное отношение к британской культуре, воспитание личностных качеств (трудолюбие, активность, работа в сотрудничестве, умение слушать и оценивать ответы одноклассников).





Подробный конспект урока

Ход и содержание урока


  1. Начало урока.

Организация класса, речевая разминка, создание мотивации для последующей работы по теме урока.

T.: Good morning boys and girls. Glad to see you. Today there are only 45 minutes for reading, speaking, writing and listening.

How are you feeling today?


II. Основная часть урока.

T.: Today we are going to speak about travelling and transport.

But firstly, I would like you to repeat this poem after me. ( слайд 1)

Pay attention on the sounds [s] and [i:].

(учащиеся читают стишок хором, затем самостоятельно)


T.: And what about you? Do you like to travel?

Where were you last time?

What means of transport do you know?

How do you prefer to travel?

Where would you like to go?


T.: Let’s check how you know the names of transport.

Guess what transport it is. (слайд 2)

P.: plane, ship, car , train.


T.: We’ve learnt many words. Here is a “vocabulary network”. Can you complete it with the following words? (слайд 3) Divide into 4 groups.

Каждой команде достается одинаковый набор слов, указанных на слайде 3. Команда должна выбрать те слова, которые соответствуют их теме. Доска разделена на 4 части- by bus, by sea, by train, by plane.

T: Let’s check it up! (слайды 4-7) подсчитывается количество правильных ответов каждой команды, определяется победитель.


T.: Look at the screen! Think of your own word combinations using the words below. Dont forget about the article. (слайд 8) Учащиеся составляют словосочетания из предложенных слов.

T.: Who can make up your own sentence with these word combinations? Учитель кидает мяч ученик, поймавший его должен сказать свое предложение.


T.: We’ve revised the words and now let’s talk about your trips. (приложение 1) You should fill in the gaps. 1-2 ученика зачитывают то, что у них получилось.

T.: Then you should match the questions and the answers. It will help you to talk with your friend about your journey. (приложение 2)

P.: 1-C

2-E

3-D

4-A

5-B

T.: You have 3 minutes to make up your dialogues. Don’t forget about these phrases. ( cлайд 9)


Физминутка. Учащиеся поют песню «The Wheels of the Bus» и выполняют движения под музыку.



T.: I see you like to travel and I think you want to tell us about your trips and journeys. Ученики рассказывают о свих поездках, используя подготовленные дома презентации.



Проверка и оценивание ЗУНКов

Рефлексия

T.: Dear boys and girls, I would like to say your answers are great! Учитель раздает красную и синюю карточку каждому ученику. If you liked the lesson show a red card, if you don’t – a blue card. I give you all only excellent marks for the lesson. Thanks a lot.


The wheels on the bus go

Round and round,(3р)

The wheels on the bus go

Round and round,

All day long.



The horn on the bus goes

Beep, beep, beep,(3р)

The horn on the bus goes

”Beep, beep, beep.”

All day long.



The wipers on the bus go

Swish, swish, swish,(3р)

The wipers on the bus go

“Swish, swish, swish”

All day long.



The baby on the bus goes

Whaa, whaa, whaa,(3р)

The baby on the bus goes

”Whaa, whaa, whaa”

All day long.



The bell on the bus goes

Ding, ding, ding,(3р)

The bell on the bus goes

Ding, ding, ding.”

All day long.



The wheels on the bus go

Round and round,(3р)

The wheels on the bus go

Round and round

All day long.



All day long,

All day long,

All day long.

Слайд 1
TRAVELLING AND TRANSPORT Воеводина Екатерина Александровна ГОУ СОШ №1378 Г. Москва Учитель английского языка
Слайд 2
PHONETIC DRILL [ s] [i:] A sailor went to sea To see what he could see, And all he could see Was sea, sea, sea
Слайд 3
Guess
Слайд 4
Vocabulary Network Return, through bus, trip, ship, port, railway station, bus stop, through train, journey, class, boat, tourist class, single, flight, luggage, airport, voyage, ticket, platform, business class
Слайд 5
By Bus        through bus bus stop return ticket luggage trip single
Слайд 6
By Sea         ship port boat tourist class luggage voyage ticket business class
Слайд 7
By Train          return trip railway station through train journey single luggage ticket platform
Слайд 8
By Plane        journey tourist class flight luggage airport ticket business class
Слайд 9
Think of Word Combinations Adj N A /an cold fast little cheap silver interesting weak luggage ticket voice plate journey train wind
Слайд 10
Talk with your friend Hi! Hell o ! How are you? I’m fine! Haven’t seen you for ages! Glad to see you! Bye! (That’s) great! Really? See you!
Слайд 11
Источники материалов      http://xtreme.3dn.ru/blog/2010-01-23-1 http://anni-sanni.livejournal.com/359242. html http://www.7pd.ru/product.php?id=9695 http://www.megamap.com.ua/mariupol/ne ws_mariupol/page/101 http://kartinkin.msk.ru/kartinki-samoletov -91/

Полный текст материала Урок английского языка по теме "Travelling and Transport" для 4 класса смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Воеводина Екатерина Александровна  ekaterina_voevod
26.05.2011 5 12628 1853

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.



А вы знали?

Инструкции по ПК