Конспект урока английского языка для 7 класса "Nothing is forever"
Полоскова Татьяна Робертовна,
учитель английского языка, высшая категория,
муниципальное бюджетное образовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа №17»
г. Архангельск
|
Кто не любит природы тот не любит человека, тот не гражданин.
|
Методическая разработка урока английского языка
“Nothing is forever”
7 класс - УМК «Happy English.ru» (авторы К.Кауфман, М.Кауфман)
Тема урока: Protection of Nature
Цель урока: образовательный и практический аспект - автоматизация лексико – грамматического материала по теме «Охрана окружающей среды», создание творческого проекта - «экологическое дерево»;
воспитательный аспект - бережное отношение к природе.
Сопутствующие задачи урока:
дальнейшая автоматизация лексических навыков;
тренировка грамматической структуры: повелительное наклонение; чтение числительных;
развитие навыков аудирования, говорения;
развитие навыков работы в команде;
развитие творческих способностей учащихся.
Языковой материал: НЛЕ – brain-storm, average, jellyfish, earthquake, bamboo, mammal, reduce ,waste. Слова для повторения – proverb, saying, environmental problems, protection, pollution, the Earth and etc.
Оснащение урока: оформление доски, предметные картинки, чистые цветные формы листьев разных видов деревьев, цветные карандаши, клей, раздаточный материал, С D проигрыватель.
План урока:
Организационный момент 1-2 мин
Мозговой штурм 3-5 мин
Речевая зарядка 3-4 мин
Формирование навыков аудирования 5-6 мин
Формирование лексических навыков, работа в команде 10 мин
Физическая разминка 2 мин
Создание творческого проекта «Экологическое дерево» 9-13 мин
Итоги урока, самооценка, домашнее задание. 2-3 мин
Х о д у р о к а
Организационный момент.
Задача: мотивировать учащихся на работу с темой «Protection of Nature», активизировать изученную ранее лексику. Попросите учащихся посмотреть на название урока и ответить на вопрос, что означает Nothing is forever.
T: Good morning, boys and girls! How are you? I hope you are all feeling well today. I’m very glad to see you again. Are you ready for the lesson? Well let`s begin.
2. Прием «Мозгового штурма»
Задача: активизировать изученную ранее тематическую лексику в групповом обсуждении темы (прием «мозгового штурма»). Обратите внимание учащихся на spidergram и объясните задание; организуйте работу в парах. Соберите идеи на доске, организуя предложения пар.
T: Now, we have «BRAIN - STORM». Look at the slide. You can see the spidergram with the topic in the middle. Discuss in pairs the problem and write. So, let’s start!
П
Reuse
materials
Nature
needs for
help
Love
nature
Recycle
paper, glass
Found National
parks
Turn
off water, light Solve
ecological problems
Речевая зарядка:
Задача:- освоение ситуаций использования и способа образования повелительного наклонения в положительной и отрицательной форме;
- развитие навыков чтения, перевода, языковой догадки.
T: Students, look at some English proverbs and sayings. At first listen to me and repeat after me. Then try to translate them and find their Russian equivalents.
Live and let live.
Живи (сам) и дай жить (другим)
Come and have potluck with us.
Милости прошу к нашему шалашу.
Live and learn.
Век живи – век учись.
Don`t shout till you are out of the wood.
Не говори «гоп», пока не перепрыгнешь.
Don't play with fire.
Не играй с огнем. |
Don`t put off, till tomorrow what you can do today.
Не откладывай на завтра то, что можешь сделать сегодня.
T: Now I expect you to remember Imperative Mood. (Дети формулируют правило и приводят примеры повелительного наклонения в положительной и отрицательной форме)
Аудирование
Задача:- развитие умений аудирования с полным пониманием текста,
- автоматизация правил словообразования и тематической лексики.
T: There are many international programs in the world, whose aim is protect the environment. GREENPEACE is the most popular organization. What does GREENPEACE do? Let`s go on to the listening. Will you get out your books? Do Exercise 11 on page 91. Fill in the gaps with the words inform, protect, situate, pollute, organize. Sometimes you need a noun and sometimes a verb. Listen and check your answers. Pay attention, will you? Try and do this work by yourself.
GREENPEACE
Our _______________wants to _____________the environment.
We fight against water and air__________ .
Are you unhappy with the ecological____________in your region?
Send us some_________about it and we`ll try to help.
5.Формирование лексических навыков, работа в команде
Задача: - семантизация и автоматизация новой тематической лексики,
- повторение произношения числительных;
- развитие умений работы в команде;
T: Good job! (Приложение 2) Do you like the nature? Do you know about our planet more? Then this task is for you.
Would you believe it?
I will divide the class into Group A and Group B. I will give all students in Group A a copy of Worksheet A and all students in a Group B a copy of Worksheet B.
I ask the students to work together in small groups to guess which word or number from the box at the top of page completes each fact.
When all students have completed the facts with items from the box, I will ask a student from Group A to work with a student from Group B. Each one takes it in turns to read out the fact that they have completed with the information from the box while the other checks whether their guess is right or not. Which fact they think is false?
A copy of Worksheet A
Complete the facts with the words or numbers in a box.
10 dolphins elephant 1000 15,000 |
There are more than ______________ million bricks in the Empire State Building.
A jellyfish is 95% water.
The _______________is the only mammal that can’t jump.
Humans have seven bones in their neck. Giraffes have 21.
Japan has an average of ___________ noticeable earthquakes every year.
Bamboo (the tallest grass in the world) can grow up to 90cm in a day.
There are more than _________________different kinds of rice.
An estimated 80% of animal life on earth has six legs.
_____________sleep with one eye open.
About 70% of the earth is covered with water. Only 1% is drinkable.
Work with Student B. One of these facts is false. Which do you think it is?
A copy of Worksheet B
Complete the facts with the words or numbers in a box.
95% 70 six neck 90 1 |
There are more than 10 million bricks in the Empire State Building.
A jellyfish is____________ water.
The elephant is the only mammal that can’t jump.
Humans have seven bones in their _____________. Giraffes have 21.
Japan has an average of 1000 noticeable earthquakes every year.
Bamboo (the tallest grass in the world) can grow up to ________cm in a day.
There are more than 15,000 different kind of rice.
An estimated 80% of animal life on earth has _________legs.
Dolphins sleep with one eye open.
About ___________% of the earth is covered with water. Only _____% is drinkable.
Work with Student А. One of these facts is false. Which do you think it is?
The facts in full
There are more than 10 million bricks in the Empire State Building.
A jellyfish is 95% water.
The elephant is the only mammal that can’t jump.
Humans have seven bones in their neck. Giraffes have 21.(This fact is wrong)
Japan has an average of 1000 noticeable earthquakes every year.
Bamboo (the tallest grass in the world) can grow up to 90cm in a day.
There are more than 15,000 different kind of rice.
An estimated 80% of animal life on earth has six legs.
Dolphins sleep with one eye open.
About 70% of the earth is covered with water. Only 1% is drinkable.
6. Физическая разминка
T: I think you are tired. Let`s do massage exercise!
(Дети берут карандаш и катают между ладонями, тем самым массируют активные точки, расположенные на ладонях) Во время зарядки можно считать по-английски, петь пройденные песни, двигаться и т.д.
7. Создание творческого проекта «Экологическое дерево»
T: How can you help the environment? Every student takes the tree leaf and writes a motto for people. Use Imperative Mood and the words of our lesson. Collect all your tree leaves and make a poster an ECOLOGICAL TREE. So, let’s start! (Приложение 1)
For example:
Don`t pollute rivers!
Protect our planet!
Don`t ignore the problems of environmental pollution!
Love animals, plants and people!
Don`t drop litter! Use bins of litter!
Pollution of nature is global danger!
Don`t cut down trees!
Don`t kill animals!
Turn off lights and water!
8.Итоги урока, самооценка, домашнее задание.
T: The future of the Earth is in our hands! Do you agree with me? I believe you must do your best. Thank you for the lesson. For the next time get ready to make a presentation about nature. I hope you’ll use the information you have got today!
Do you like your work at the lesson? Choose one of the rounds. You know: a green round – your brilliant work, a yellow round – your good work, a red round – your bad work. Show me your round… I see all green rounds! I`m proud of you! Super!
Thank you, the lesson is over. See you next time!
Источники информации:
Комаров А.С. Пословицы английского языка и их русские эквиваленты.- М, 2008
Маслыко Е.А. Настольная книга преподавателя иностранного языка.- Минск, 2004
Приложение 2
10 things you shouldn’t say in the classroom.
Автор ELT teachers, Lesson plans, Ideas, Resources, Materials
1. “Shut up!” or even “Be quiet!” The first is rude; the second illogical. Students should be making a noise if they are engaged in pair or group work.
2. “Get out!” Some teachers use the “sin bin” approach to misbehaviour. If a student is so penalized, he (and it is usually a he) is given the attention of the class as he leaves (something he probably wanted), which distracts from the task the rest of the class is working on. What happens if the student refuses to leave?
3. “That’s wrong!” If you ask a question and the student’s reply is wrong, give them the chance to self correct or ask another student to provide the correct answer. Then go back to the original student to give the correct answer. If peer correction doesn’t work, provide the answer yourself, then invite the student to repeat. What’s important is that the student succeeds.
4. “Why didn’t you do your homework, John?” This embarrasses John. He either has to lie or tell a truth which will diminish him. If a student hasn’t done their homework, talk to them about it in the break.
5. “Do you understand?” Students will usually say yes even if they don’t. Better to get them to do something to show you they understand.
6. “If you do that again, I’ll….” Do what? Don’t make threats you won’t keep.
7. “You at the back!” Learn and use students’ names.
8. “Talk about it.” Specify who should talk to whom. In a discussion, task based activities often work better than topic based ones. Give a limit time and have an outcome.
9. “Don’t be silly!” Respect please.
10. “What do you call this?” Teacher holds up a one line composition from a student. The student is embarrassed.
Приложение 3
SOME WAYS TO RAISE A CHILD
WOW ▪ WAY TO GO ▪ SUPER ▪ YOU`RE SPECIAL ▪ OUTSTANDING ▪
EXCELLENT ▪ GREAT ▪ GOOD ▪ NEAT ▪ WELL DONE ▪ REMARKABLE ▪
I`M PROUD OF YOU ▪ FANTASTIC ▪ SUPER STAR ▪ NICE WORK ▪
LOOKING GOOD ▪ YOU`RE ON TIP OF IT ▪ BEAUTIFULL ▪ NOW YO`RE
FLYING ▪ HURRAY FOR YOU ▪ GOOD JOB ▪ SPECTACULAR ▪ YOU ARE
DARLING ▪ GREAT DISCOVERY ▪ FANTASTIC JOB ▪ HIP, HIP HURRAY
▪ BINGO ▪ MARVELLOUS ▪ PHENOMENAL ▪ SUPER WORK ▪ WHAT
IMAGINATION ▪ I RESPECT YOU ▪ A BIG KISS ▪ I LOVE YOU! ▪ YOU
ARE TREASURE ▪ YOU MADE MY DAY ▪ THAT`S THE BEST!
P.S. REMEMBER. A SMILE IS WORTH 1000 WORDS!
Самоанализ заключительного урока
по теме “Nothing is forever”
При проведении уроков, я считаю целесообразным четко поставить цель урока, все компоненты урока направлены на достижение одной цели. Другое дело, что цель – многогранна. Стоит указывать аспекты: воспитательный, развивающий, учебный и т.д. Точное количество задач также обеспечивает высокое качество результатов.
Этот урок был заключительный по теме «Охрана природы». Все задания были подобранны с учетом решения учебных задач, психологических, возрастных, индивидуальных особенностей детей, формы работы чередовались, уделялось внимание выполнению заданий устной и письменной речи. Для повышения мотивации учебно-познавательной деятельности, мною выбраны такие формы проведения урока, как мозговой штурм, игра – викторина, когда все участники команды в целом были объединены решением одной задачи; была создана ситуации успеха, для чего были подобраны задания разной сложности, и все учащиеся смогли проявить свои умения и навыки.
Использование технических средств обучения на уроке считаю целесообразным, так как это содействует улучшению качества уроков, повышается мотивация учащихся.
Быстрый темп урока предполагает повышенную усталость, я активно включаю элементы здоровьесберегающих технологий - физическая разминка, что позволяет учащимся отдохнуть. В конце урока, для закрепления знаний учащимся предлагалось составить творческий проект, который выполняли дети на уроке с большим удовольствием (по плану – это первая четверть), а мне как учителю увидеть, что материал урока изучен. Дети с удовольствием приклеивали свои листики к стволу, их проект долгое время украшал мой кабинет английского языка.
Подведение итогов работы, самооценка учащихся в конце урока показала заинтересованность учащихся в выполнении всех заданий. Регулярно на протяжении года дети оценивают свою работу тремя кругами: или желтый (хорошая работа), или красный (плохая работа), или зеленый (отличная работа). Большое количество зеленых кружков показатель качества и результативности учителя на уроке. Значит, я правильно организовала работу на уроке
Уверена, что цели и задачи урока реализованы, урок получился насыщенным, атмосфера на уроке была рабочая, учащиеся усвоили материал и показали свободное владение им.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Полоскова Татьяна Робертовна
→ ПолТатРоб 26.04.2012 0 4439 812 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.