Конспект к уроку "England",6 класс


Учитель Паньшина Лариса Константиновна


Тема: England

Класс 6А



Цели:

Цель урока: развивать коммуникативные навыки учащихся по теме «Англия»

Тип урока: комбинированный

Образовательные: активизировать в речи учащихся лексику по теме «Англия»;практиковать учащихся в аудировании, развитие навыков монологической речи, развивать умение применения полученных ЗУН в конкретной ситуации


Воспитательные:

Прививать интерес к культуре, красоте страны изучаемого языка

2. Воспитывать чувство взаимной ответственности. Прививать навыки работы в коллективе.

3. Развивать творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности.

Развивающий аспект:

-развитие объема памяти, развитие способности к логическому изложению содержания.

- развивать у учащихся познавательные способности: внимание, память, восприятие

Оборудование урока: компьютерная презентация, проектор, компьютер.

УМК «English»,О.В. Афанасьева, И.В.Михеева, 6 год обучения.











Ход урока

Начало урока

Hello boys and girls! I am glad to see you!

Let`s begin our work!

Listen to the tape and say what anthem is it? (на кассете гимн Соединенного Королевства)

You are right. It is the anthem of the UK

1 What countries does the UK consist of ?


I Вступительное слово учителя


Today we are going to speak about the richest, the most beautiful and highly populated country of the UK-England

We`ll speak about geographical position of England, make up some small projects about the most famous places and check up your knowledge about England


Слайд (карта)


II Речевая зарядка

Look at the map and tell me about the area, population, language (учащиеся отвечают с опорой и используя знания 4-5 классов)


Area: 131000 sq km

50 million people

Capital: London

Language: English







What is the symbol of England? (read the information on the screen) (учащиеся отвечают тот материал, который был изучен в 4-5 классах, затем читают краткую дополнительную информацию) (read the information on the screen)


The red rose became the emblem of England after the War of the Roses (1455-1485) which was the war for the English throne.


Who is its St Patron?

Saint George , a soldier in the Roman army, saved a princess , killed a dragon


Flag


The Saint George´s cross is the English flag. Saint George , a soldier in the Roman army, saved a princess , killed a dragon


III Фонетическая зарядка


At the last lesson we read about England. Before our talking about this country we`ll do phonetic drills. Open books at P 103 Ex 29

Listen to the tape and learn to pronouns of the geographical names

Bath, Birmingham, Brighton, Bristol, Cambridge, the County of Kent, Dover, the Fens (area), Hadrian's Wall, Heathrow (airport), the Lake District, Land's End, Liverpool, Manchester, the Midlands, Newcastle-upon-Tyne, Northern Ireland, Oxford, Sheffield, the Southeast, the Southwest, Stonehenge, Stratford-upon-Avon, the Thames, Wales, York


IV Практика в употреблении артиклей с географическими именами


Use the articles with these proper names where necessary.


1._______ Lake District

2.________ North of England

3._________ Midlands

4._________Newcastle

5._________ Northern Ireland

6._________ Windsor

7._________ Thames

8.________ Southwest

9.________ East Anglia

10__________ Heathrow Airport


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10












0 ош-7

1 oш-3

2 ош-2 чел


V Работа с лексикой по теме Установить соответствие.(ученики выполняют задание, затем самоконтроль. Ответы на экране)

Match the words in the two columns to say what these places are famous for

a) the biggest airport in England

b) the fact that - it was built by Romans

c) its places of interest

d) the fact that Oliver Cromwell was born there

e) its 12th century university

f) its lakes and beautiful scenery



1) London 2) the Lake District

3) Oxford

4) Hadrian's Wall

5) Heathrow

6) the Fens






Who has no mistakes? -11 чел

1

2

3

4

5

6







Who has 1-2 mistakes? - 1 чел



V Контроль понимания прочитанного текста

At home you have red the text «Discover Britain: England»

Read these short descriptions and match them with their names.


1. A farming region, very flat. Cambridge is situated there. Historically it is connected with the name of Oliver Cromwell. It is rather isolated from the rest of Britain.

2. A highly populated region, with a lot of industry, roads, motorways. London- and Heathrow Airport are sit­uated here. In the southern part of the region there are famous resorts such as Brighton.

3. In this region the main activity is farming. The two principal cities are Bristol and Bath. The famous Stonehenge is situated here.

4. The wildest and loneliest part of the country. The main attractions are the Lake District and Hadrian's Wall. This region is rich in coal.

5. It's the heart of England, the largest industrial part in the country with large industrial cities. Stratford-upon-Avon and Oxford are also situated here.


a) the Midlands b) the Southeast c) the north of England d) East Anglia e) the Southwest


1

2

3

4

5






11 уч-ся-0 ошибок

1 уч-1 ош


VI Беседа с учащимися в режиме Т ––> P1,P2 (вопросы по пройденной теме)

1 Look at the screen and answer the questions

  1. How many parts are there in England ?

  2. What are the principal cities in the Southeast?

  3. Why do people find the Southwest attractive?

  4. Why do you think tourists often come to Cambridge?

  5. What is Stratford-upon-Avon famous for?

  6. What are the main attractions of the North of England?



VII Практика в аудировании

I want to see how you know the map of England

1Look at the map and guess what the names of the places marked with the numbers are,check yourselves with the help of the tape. (на карте изображены картинки достопримечательностей Англии Ученики должны записать)


2 Listen to the tape and check up your answers VI Ex 25 p 109

No 31. Exercise 24. Listen and check yourself.

Number 1 — Hadrian's Wall. Number 2 — the Lake District. Number 3 — Liverpool. Number 4 — London. Number 5 — Sheffield. Number 6 — Stratford-upon-Avon. Number 7 — Oxford and Cambridge. Number 8 — the Fens. Number 9 — Brighton. Number 10 — Stonehenge. Number 11 — Dover. Number 12 — Kent. Number 13 — Heathrow.


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13















Who has no mistakes?-9 чел

Who has 1-2 mistakes? -3 чел

VIIIПрактика в монологической речи

You will work in groups


I see you have read the text with great attention

You will work in groups

Imagine you are travelling to England

You should choose and speak about one of the regions you would like to visit.

You can take reference material, dictionaries and make up projects.

(каждая группа учащихся получила дополнительный информационный материал о частях Англии. Ученики должны прочитать информацию, оформить проект и кратко рассказать, используя пройденный и дополнительный материал. Ученики получили заранее подготовленный материал для оформления работы )


You should tell

-about the geographical position of the region

- about the most interesting place of the region

-arrange the projects

I`ll give you 7-8 minutes

But remember you must report only 4-5 minutes


IX Подведение итога

I`m sure you would enjoy the journey about England

«5»

«4»

«3»

Качество

Обученность

8

4


100%

100%

You were active at the lesson and have made the projects well





Your hometask : Ex 2 p 38-39 (Activity book)

5



Полный текст материала Конспект к уроку "England",6 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Паньшина Лариса Константиновна  lora2
29.08.2012 1 5570 1089

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.



А вы знали?

Инструкции по ПК