Открытый урок по английскому языку по теме "Австралия"; 6 класс
Урока английского языка.
Д еятельностный подход в образовании
- это совсем не совокупность
о бразовательных технологий...
Это своего рода философия образования,
методологический базис, на котором
строятся различные системы развивающего
обучения или образования со своими
конкретными технологиями и приемами.
А.А.Леонтьев
Учитель: Терехова Елена Вячеславовна
Класс: 6Б
Тема урока: Австралия (Australia)
Тип урока: урок "открытия" нового знания
Деятельностная цель урока: формирование у учащихся умений построения и реализации новых знаний
Содержательная цель урока: расширение понятийной базы за счет включения в нее новых элементов
Структура урока:
1. Этап мотивации (самоопределения) к учебной деятельности.
2. Этап актуализации и пробного учебного действия.
3. Этап актуализации и пробного учебного действия.
4. Этап построения проекта выхода из затруднения.
5. Этап реализации построенного проекта и решения исходной задачи.
6. Этап первичного закрепления с комментированием во внешней речи.
7. Этап самостоятельной работы с самопроверкой по эталону.
8. Этап включения в систему знаний и повторения.
9. Этап рефлексии учебной деятельности на уроке.
Конспект урока английского языка для 6 класса
Автор: учитель английского языка МАОУ СОШ №29 города Липецка "Университетская"
Терехова Елена Вячеславовна
Предмет: Английский язык
Класс: 6Б
Тема урока: “Австралия (Australia)”
УМК: Английский язык. VI класс. Афанасьева А.В., Москва "Просвещение", 2012 г.
Тема |
Австралия |
|||
Цели |
Деятельностная цель: формирование у учащихся умений построения и реализации новых знаний Содержательная цель: расширение понятийной базы за счет включения в нее новых элементов |
|||
Планируемый результат |
Предметные умения |
УУД |
||
Уметь рассказывать и показывать расположение Австралии на карте. Уметь рассказывать о географических особенностях Австралии. Уметь рассказывать о климате Австралии. Уметь перечислять штаты и территории Австралии, называть столицу. |
Личностные: - формирование коммуникативной компетенции; - формирование общекультурной и этнической идентичности; - осознание возможности самореализации средствами иностранного языка; - формирование мотивационной основы учебной деятельности, включающей социальные, учебно-познавательные и внешние мотивы; - формирование основ гражданской идентичности, своей этнической принадлежности в форме осознания «Я» как, представителя народа, гражданина России, чувства сопричастности и гордости за свою Родину, народ и историю, осознание ответственности человека за общее благополучие; - формирование чувства прекрасного и эстетические чувства.
Коммуникативные: - умение оценивать правильность выполнения учебной задачи, собственные возможности её решения; - владение основами самоконтроля, самооценки, принятия решений и осуществления осознанного выбора в учебной и познавательной деятельности; - развитие ИКТ-компетенции; - умение организовывать учебное сотрудничество; - умение работать индивидуально и в группе.
Познавательные: - умение выделять общие и существенные признаки, делать обобщающие выводы; - умение анализировать, устанавливать причинно-следственные связи, строить логическое рассуждение; - смысловое чтение; - умение использовать знаково-символические средства и схемы для решения задач
Регулятивные: - умение организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками; - умение адекватно использовать коммуникативные, прежде всего речевые, средства для решения различных коммуникативных; задач, владеть диалогической формой коммуникации, используя, в том числе средства и инструменты ИКТ; - владение устной и письменной речью; - умение формулировать собственное мнение и позицию; - умение задавать вопросы; -воспитание уважительного отношения к мнению других. |
|||
Основные понятия |
Australia - Австралия Geographical position - географическое местоположение Capital - столица Ocean - океан Sea - море Nature - природа Desert - пустыня Beach - пляж Tropical forest - тропический лес State - штат Territory - территория |
|||
Организация пространства |
||||
Межпредметные связи |
Формы работы |
Ресурсы |
||
География, Информатика
|
Фонетическая и речевая разминка Работа со схемами- опорами Фронтальный опрос Индивидуальная работа |
-Учебник - Книга для учителя - Презентация для интерактивной доски - Видеоприложение MP3
|
1. Этап мотивации (самоопределения) к учебной деятельности
СЛАЙД 1
- Good morning!
- How are you today?
- Boys and girls. I have read a funny poem recently. Do you want to listen it?
- I like to travel
By plane and on foot,
To see new places,
It's really good.
- Let's read it together. (repeat)
-Who wants to read it?
- Very well.
2. Этап актуализации и пробного учебного действия
- I really like to travel too. And you?
СЛАЙД 2
- What do you think, why do people travel? This scheme will help you to answer the question.
- Very good! And where would you like to travel to?
- Why?
СЛАЙД 3
- There are many different countries which are interesting to travel. But today I propose you to visit one of them the name of which you will know from the crossword. Are you ready to solve it?
3. Этап актуализации и пробного учебного действия
- Look at the board. The first word.
1. The capital of this country is Delhi [deli]. This is a country of elephants and tigers, of tea and coffee, of films and bright color.
- What country is this? (India)
- Ok! Right! Let's continue. The second word.
2. It is not a large country. It's situated in Europe. It's much smaller than France or German. It consists of four parts but English is the national language in all parts of the country.
- What country is this? (Great Britain)
- Very well. The next word.
3. This country lies in the middle of the North American continent. Its area is over 9 million square kilometers. The country consists of 50 states. Its national emblem is the bald eagle. The flag is called "The Stars and Stripes".
- What country is this? (America)
- You are absolutely right. Let's go to the forth country.
4. It's one of the most beautiful countries in Europe. Its capital is Rome. There are many ancient monuments there.
- What country is this? (Italy)
- Right. Let's continue.
5. It's a very large country. It's situated on two continents: Europe and Asia. The most visited sight of this country is the Red Square.
- What is this country? (Russia)
- Well done! Just one country is unknown now. Listen to me very attentively.
6. This country is situated in the southern hemisphere. When it's midnight in Great Britain, it's the noon in this country. Many people came to live there at the end of the 18th century. The symbol of this country is "kangaroo".
- What country is this? (Australia)
- Very well.
СЛАЙД 4
- Now you can name the topic of our lesson yourselves. What is the topic of our lesson?
4. Этап построения проекта выхода из затруднения.
- Would you like to visit Australia?
- Me too. But we need to know some information and facts about country to go there. Do you agree?
- Let's make up the plan. I'll help you. I will show you pictures and you will name what information we need about Australia. Ok?
- Let's start.
СЛАЙД 5
1. - The first picture. What do you think? Can you formulate the question?
СЛАЙД 6
- Ok. The first point of our plan is ready. Read, please.
- Can you answer this question at once?
2.- Very good. Soon you will know about it.
СЛАЙД 7
- Let's continue. Look at the next picture. What do you think, what is the next point?
- I agree with you. We need to know about geographical position. And how can you ask in English this question?
СЛАЙД 8
- Good! Read it please.
СЛАЙД 9
3.- Continue. And what is about this picture?
- And what will your question be?
СЛАЙД 10
- Read it please.
СЛАЙД 11
4.- Ok. What does this picture mean?
- Let me to help you with formulating the question.
СЛАЙД 12
- Read it please.
СЛАЙД 13
5.- Look at the next picture, please. What is it about?
- How can you make up the question?
СЛАЙД 14
- Read it please.
СЛАЙД 15
6.- And the last picture. Put a question, please.
СЛАЙД 16
- Now, look. This is our plan to study the country which we would like to visit. How do you think, what can help us to answer all these questions?
- Yes, right. I think that a book is the best way to get some knowledge. Let's open it at page 286.
5. Этап реализации построенного проекта и решения исходной задачи.
СЛАЙД 17
- My friends, there are many proper names in the text which have difficult pronunciation. That's why I propose you to read them before we start to work with the text.
- What proper names didn't you listen before in Russian?
- If all proper names are clear for you I propose to start with our plan.
СЛАЙД 18
- And firstly look at the first point and find this information in the text...
6. Этап первичного закрепления с комментированием во внешней речи.
- Who found the answer for the first question? (second, third etc.)
7. Этап самостоятельной работы с самопроверкой по эталону.
- You know, one American boy wanted very much to visit Australia. And after reading of the same text he made up some statements about this country. But, honestly, I'm not sure that all of them are correct. Can you read them and if he is mistaken write near "F" - false? If he is right, write near "T" - true. Ok?
- Are you ready? Look at the board, please. I have just read these statements too.
СЛАЙД 19
- Who has the same results? Put up your hands.
- Who has just one mistake?
- Who has two mistakes?
- Who has three and more mistakes?
8. Этап включения в систему знаний и повторения.
- Answer the question, please. Are we ready now to visit Australia?
- Do we know enough about Australia?
- What do we know?
СЛАЙД 20
- The scheme will help you.
- Who can summarize all information about Australia we have known today?
9. Этап рефлексии учебной деятельности на уроке.
- Thank you for your work today. You were really excellent students today. Let's remember what was the aim of our lesson?
- How did we take it?
- Put up your hands who can tell the general facts about Australia and ready for travelling there?
- But it's not enough. Next our lesson I propose to continue to talk about the climate and wildlife of Australia. Do you agree to continue?
СЛАЙД 21
- It means that you have to do something at home to continue our speaking about Australia. Open your pupil's mark book and write your homework. Look at the board. For satisfaction mark you have to tell about Australia according the plan which you will find in...
- Like I have already said you were very good. But who was the best today and worked for an excellent mark?
- And who worked well?
- And what about pupils who worked for satisfaction mark?
- Now our lesson is over. You can be free.
1. Australia is the largest continent in the world.
2. Australia is situated in the Southern Hemisphere.
3. Vast areas of desert cover most of Central and Western Australia.
4. Melbourn is the capital of Victoria.
5. There are 6 states in Australia.
6. Tasmania is an island state.
7. Australia is washed by the waters of three oceans.
8. Most people live in the north of the country.
9. Qeensland's beaches are a popular place for holidaymakers.
1. Australia is the largest continent in the world.
2. Australia is situated in the Southern Hemisphere.
3. Vast areas of desert cover most of Central and Western Australia.
4. Melbourn is the capital of Victoria.
5. There are 6 states in Australia.
6. Tasmania is an island state.
7. Australia is washed by the waters of three oceans.
8. Most people live in the north of the country.
9. Qeensland's beaches are a popular place for holidaymakers.
1. Australia is the largest continent in the world.
2. Australia is situated in the Southern Hemisphere.
3. Vast areas of desert cover most of Central and Western Australia.
4. Melbourn is the capital of Victoria.
5. There are 6 states in Australia.
6. Tasmania is an island state.
7. Australia is washed by the waters of three oceans.
8. Most people live in the north of the country.
9. Qeensland's beaches are a popular place for holidaymakers.
1. Australia is the largest continent in the world.
2. Australia is situated in the Southern Hemisphere.
3. Vast areas of desert cover most of Central and Western Australia.
4. Melbourn is the capital of Victoria.
5. There are 6 states in Australia.
6. Tasmania is an island state.
7. Australia is washed by the waters of three oceans.
8. Most people live in the north of the country.
9. Qeensland's beaches are a popular place for holidaymakers.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Терехова Елена Вячеславовна
→ kleo_patr 12.05.2015 5 7685 1015 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.
Смотрите похожие материалы