Конспект урока английского языка "My collection"; 5 класс


  1. Организационный момент.

Good morning, children! I’m glad to see you.

How are you?------------------ I’ fine/ I’m OK, thanks / So so

Let’s start our lesson.

Диалог дежурных

1.Who is on duty today?

2.What date is it today?

3.Who is absent?

  1. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

 

------People collect different things. For example:


 

 

-------Ann has got a lot of dolls.


 

 

-------Henry has got a great number of coins.


 

 

-------Kate has got many stamps.


 

----They like to collect such things. It’s their hobby.


 

----So, how do you think what we are going to talk about?

( учащиеся отвечают)


 


 

--------You are right. We are going to talk about different collections and the topic of our lesson is “ My collection”

 

-------Как вы думаете, что мы будем делать на уроке , изучая эту тему?

1.выучить новые слова

2.прочитать текст

3.выполнить задания к тексту

4.рассказать о своей коллекции

( записать мелом на доске)


 

  1. Введение нового лексического материала-числительные


 

-------But look. People have small collections.


 

------How many toys are there? ( учащиеся отвечают) ------There are 4 toys.


 

 


 

--------And some people have very big collections. How many toys are there?

( ответы учеников )


 

-------We can’t count. But we can learn how to do it.


 

Повторение числительных от 1 до 29


 

--------Let’s revise the numbers from 1 to 29.

--------Look at the board and do the sums.


 

( на доске написаны примеры.Ученики по очереди вслух решают их)


 

1.1+4= 2.10-2= 3.11+3= 4.16-4= 5.20+7= 6.29-8= 7.15+5=

1 plus 4 equals 5

Ознакомление с новыми числительными

--------But now we are going to learn how to count from 30 to a hundred--------Look at the blackboard. Listen and repeat.


 

запись


 

( раскрашенные картинки с цифрами висят на доске. Во время записи показываю на цифру. Ученики повторяют за диктором.)


 

Спросить их как образуются десятки.

( дети отвечают-формулируют самостоятельно правило)


 

 


 

-------What’s the number?( показываю на цифру. Один ученик называет. )


 

----------Let’s count from 44 to 50, 67 to 72,……….( несколько примеров)


 

Аудирование-самостоятельная работа


 

----------Let’s do ex.2 on page 40.


 

--------Ann, read the task. Translate it into Russian.

( 1 ученик читает задание и объясняет, что надо сделать)


 

--------You have sheets of paper on your desks. Take them. Listen to the recording and do the task.


 

 

( самостоятельное выполнение работы)


 

---------Let’s check your answers. Look at the screen.

 


 

----------Who has no mistakes? – Your mark is 5. ---- ---- Who has one or two mistakes?- Your mark is 4.

---------Who has 3 mistakes?- Your mark is 3.


 

----------Now look at the screen. Let’s describe the pictures. Use the example.( на доске написано)

It’s …….( name).. He’s ( she’s ) got …..


 

It’s Dave. He’s got 100 pens.


 

It’s Kitty. She’s got 46 dolls.


 

It’s Mike . He’s got 75 stamps.


 

It’s Betty. She’s got 30 soft toys.


 

  1. Всесторонняя проверка знаний, воспроизведение и коррекция опорных знаний.

----------And now let’s describe another pictures.

----------Look at this photo. (на доске картинка : Linda, 73 , Germany)

----------This is Linda.

----------What questions can we ask about Mary?---------------about age, country, nationality

How old is Linda ?

Where’s she from?

What’s her nationality?


 

---------Look at the screen and repeat our questions and answers

 


 

------------And now let’s describe another people. Look at the board. Here you can see some photos.Who wants to answer?


 

Name

Ben

Olga

Paul

Kate

Justin

Age

67

56

52

45

41

Country

Canada

Russia

France

the UK

the USA

 

( на доске фотографии с подписями, учащиеся отвечают в парах у доски )

 

5.Динамическая пауза

 

 

 

6.Работа с текстом

 

-------Now let’s do ex.4 on p.40.

-------This is an e-mail from a boy.

 

 

------But before listening to this text let’s read some new words.

 

 

(читаю слова, учащиеся хором повторяют)

 

 

Слушание текста

----------Now listen to the recording and answer the question “ What’s Tom’s collection?”.

( учащиеся слушают запись с опорой на текст)

 

 

 

Чтение текста

 

----------Let’s read the text and find out what Tom feels about his collection.

( учащиеся читают по цепочке)

------------Answer the question: What does Tom feel about his collection?

 

Закончить предложения

------------The next task is to complete the sentences.ex.5 p.40

( ученики вслух зачитывают предложения)

 

--------Look at the screen. Here you can see some more sentences. Complete them.

 

 

Верно или неверно

 

-----------You have sheets of paper on your desks. Take them.

--------- Your next task is to mark the sentences True( T ) or False ( F ).

---------- You have 2 minutes to do this task.

( учащиеся самостоятельно выполняют задание)

 

-------Are you ready? Let’s check your answers. Look at the screen.

 

 

7.Интеллектуально-преобразовательная деятельность.

 

-------We have found a lot about Tom’s collection.

-------People collect different things.

--------For example

( повторяют слова хором за мной)

 

 

 

-------And what about your collections?

-------Let’s talk about them.

--------Look at the blackboard and use these sentences in your speech.

( на доске на листах надписи)

-----I’ve got a ……collection. What about you?

-----I haven’t got a ……collection but I’ve got a ….. collection.

 

--------You may use the words from the screen.

( 3-4 пары отвечают с мест)

 

Рассказ

--------And now let’s tell about your collections.

--------These phrases can help you.

 

 

(3-4 учащихся рассказывают с мест)

8.Контроль и оценка результатов деятельности. Рефлексия.

-----Достигли ли мы цели?

-----Узнали ли вы то, что хотели?

------Достаточно ли попрактиковались,

------Что было легко?

-------Что вызывало затруднения?

--------Что понравилось?

--------Что не понравилось?

 

 

------Как вы думаете, какое домашнее задание вы бы могли предложить?

Ex.1,2 p.25( WB)

Ex.8 p.40-рассказать о своей коллекции

 

 

 

10

 


Полный текст материала Конспект урока английского языка "My collection"; 5 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Васильева Ирина Александровна  Публикатор
10.11.2021 0 688 155

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.


Смотрите похожие материалы


А вы знали?

Инструкции по ПК