Конспект урока английского языка "My collection"; 5 класс
-
Организационный момент.
Good morning, children! I’m glad to see you.
How are you?------------------ I’ fine/ I’m OK, thanks / So so
Let’s start our lesson.
Диалог дежурных
1.Who is on duty today?
2.What date is it today?
3.Who is absent?
-
Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.
------People collect different things. For example:
-------Ann has got a lot of dolls.
-------Henry has got a great number of coins.
-------Kate has got many stamps.
----They like to collect such things. It’s their hobby.
----So, how do you think what we are going to talk about?
( учащиеся отвечают)
--------You are right. We are going to talk about different collections and the topic of our lesson is “ My collection”
-------Как вы думаете, что мы будем делать на уроке , изучая эту тему?
1.выучить новые слова
2.прочитать текст
3.выполнить задания к тексту
4.рассказать о своей коллекции
( записать мелом на доске)
-
Введение нового лексического материала-числительные
-------But look. People have small collections.
------How many toys are there? ( учащиеся отвечают) ------There are 4 toys.
--------And some people have very big collections. How many toys are there?
( ответы учеников )
-------We can’t count. But we can learn how to do it.
Повторение числительных от 1 до 29
--------Let’s revise the numbers from 1 to 29.
--------Look at the board and do the sums.
( на доске написаны примеры.Ученики по очереди вслух решают их)
1.1+4= 2.10-2= 3.11+3= 4.16-4= 5.20+7= 6.29-8= 7.15+5=
1 plus 4 equals 5
Ознакомление с новыми числительными
--------But now we are going to learn how to count from 30 to a hundred--------Look at the blackboard. Listen and repeat.
запись
( раскрашенные картинки с цифрами висят на доске. Во время записи показываю на цифру. Ученики повторяют за диктором.)
Спросить их как образуются десятки.
( дети отвечают-формулируют самостоятельно правило)
-------What’s the number?( показываю на цифру. Один ученик называет. )
----------Let’s count from 44 to 50, 67 to 72,……….( несколько примеров)
Аудирование-самостоятельная работа
----------Let’s do ex.№2 on page 40.
--------Ann, read the task. Translate it into Russian.
( 1 ученик читает задание и объясняет, что надо сделать)
--------You have sheets of paper on your desks. Take them. Listen to the recording and do the task.
( самостоятельное выполнение работы)
---------Let’s check your answers. Look at the screen.
----------Who has no mistakes? – Your mark is 5. ---- ---- Who has one or two mistakes?- Your mark is 4.
---------Who has 3 mistakes?- Your mark is 3.
----------Now look at the screen. Let’s describe the pictures. Use the example.( на доске написано)
It’s …….( name).. He’s ( she’s ) got …..
It’s Dave. He’s got 100 pens.
It’s Kitty. She’s got 46 dolls.
It’s Mike . He’s got 75 stamps.
It’s Betty. She’s got 30 soft toys.
-
Всесторонняя проверка знаний, воспроизведение и коррекция опорных знаний.
----------And now let’s describe another pictures.
----------Look at this photo. (на доске картинка : Linda, 73 , Germany)
----------This is Linda.
----------What questions can we ask about Mary?---------------about age, country, nationality
How old is Linda ?
Where’s she from?
What’s her nationality?
---------Look at the screen and repeat our questions and answers
------------And now let’s describe another people. Look at the board. Here you can see some photos.Who wants to answer?
Name |
Ben |
Olga |
Paul |
Kate |
Justin |
Age |
67 |
56 |
52 |
45 |
41 |
Country |
Canada |
Russia |
France |
the UK |
the USA |
( на доске фотографии с подписями, учащиеся отвечают в парах у доски )
5.Динамическая пауза
6.Работа с текстом
-------Now let’s do ex.4 on p.40.
-------This is an e-mail from a boy.
------But before listening to this text let’s read some new words.
(читаю слова, учащиеся хором повторяют)
Слушание текста
----------Now listen to the recording and answer the question “ What’s Tom’s collection?”.
( учащиеся слушают запись с опорой на текст)
Чтение текста
----------Let’s read the text and find out what Tom feels about his collection.
( учащиеся читают по цепочке)
------------Answer the question: What does Tom feel about his collection?
Закончить предложения
------------The next task is to complete the sentences.ex.5 p.40
( ученики вслух зачитывают предложения)
--------Look at the screen. Here you can see some more sentences. Complete them.
Верно или неверно
-----------You have sheets of paper on your desks. Take them.
--------- Your next task is to mark the sentences True( T ) or False ( F ).
---------- You have 2 minutes to do this task.
( учащиеся самостоятельно выполняют задание)
-------Are you ready? Let’s check your answers. Look at the screen.
7.Интеллектуально-преобразовательная деятельность.
-------We have found a lot about Tom’s collection.
-------People collect different things.
--------For example
( повторяют слова хором за мной)
-------And what about your collections?
-------Let’s talk about them.
--------Look at the blackboard and use these sentences in your speech.
( на доске на листах надписи)
-----I’ve got a ……collection. What about you?
-----I haven’t got a ……collection but I’ve got a ….. collection.
--------You may use the words from the screen.
( 3-4 пары отвечают с мест)
Рассказ
--------And now let’s tell about your collections.
--------These phrases can help you.
(3-4 учащихся рассказывают с мест)
8.Контроль и оценка результатов деятельности. Рефлексия.
-----Достигли ли мы цели?
-----Узнали ли вы то, что хотели?
------Достаточно ли попрактиковались,
------Что было легко?
-------Что вызывало затруднения?
--------Что понравилось?
--------Что не понравилось?
------Как вы думаете, какое домашнее задание вы бы могли предложить?
Ex.1,2 p.25( WB)
Ex.8 p.40-рассказать о своей коллекции
На странице приведен фрагмент.
Автор: Васильева Ирина Александровна
→ Публикатор 10.11.2021 0 808 167 |
Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.
Смотрите похожие материалы