Презентация к уроку английского языка "Урок чтения. А.П.Чехов "Душечка"; 10 класс


Слайд 1
Слайд 2
«Vanka» «The Chameleon»
Слайд 3
Anton Pavlovich Chekhov [ˈæntɒn ˈpævəlɪvɪʤ ˈʧekɒf]
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7
A.P. Chekhov «The Darling» «Душечка»» Chekhov describes a woman, Olenka who uses other people to give her own life meaning.
Слайд 8
The main theme of this story is the meaning of human life. For Olga "Darling" this meaning was to love and be loved. Without a relationship with a man and a family, she literally withered, because she could not live on her own, she needed a loved one. To get attached and dissolve in love with a person or to love without forgetting about yourself? Главная тема этого произведения – это смысл жизни человека. Для Ольги «Душечки» этот смысл состоял в том, чтобы любить и быть любимой. Без отношений с мужчиной и семьи она буквально увядала, так как не могла жить самостоятельно, ей требовался близкий человек. Привязаться и раствориться в любви к человеку или любить, не забывая о себе?
Слайд 9
How is she feeling ? She’s happy. She’s sad. She’s shy. t a e gr next
Слайд 10
How is he feeling ? He’s hot. He’s shy. He’s angry. t a e gr next
Слайд 11
How is he feeling ? He’s angry. He’s scared. He’s sad. t a e gr next
Слайд 12
How is she feeling ? She’s cold. She’s sad. t a e gr She’s sleepy. next
Слайд 13
How are they feeling ? They’re in love. They’re frustrated. They’re bored. t a e gr next
Слайд 14
Reading lesson. A. P. Chekhov «The Darling». To read and study his story «The Darling». To To To To study Chekhov's biography. learn new words. speak, to read, to write, to listen. learn to apply knowledge to solve practical problems. To be active and get a good mark.
Слайд 15
Anton Pavlovich Chekhov [ˈæntɒn ˈpævəlɪvɪʤ ˈʧekɒf]
Слайд 16
Emotions 1. Emotions (noun). 2. 2 adjectives. 3. 3 verbs. 4. Sentence. 5. The word (synonym).
Слайд 17
Emotions 1. Emotions (noun). 2. Positive and negative (2 adjectives). (emotional and unemotional) 3. To show, to restrain, to control (3 verbs). 4. Emotions are related to feelings and experiences. 5. Feeling (mood).
Слайд 18
Look at the list of emotions and feeling below. sympathy irritation affection annoyance embarrassment happiness / joy sorrow responsibility dedication peacefulness Decide who felt them (Sasha or Olenka) and complete the diagram. EMOTIONS / FEELENGS Sasha irritation Olenka sympathy
Слайд 19
The main theme of this story is the meaning of human life. For Olga "Darling" this meaning was to love and be loved. Without a relationship with a man and a family, she literally withered, because she could not live on her own, she needed a loved one. To get attached and dissolve in love with a person or to love without forgetting about yourself? Главная тема этого произведения – это смысл жизни человека. Для Ольги «Душечки» этот смысл состоял в том, чтобы любить и быть любимой. Без отношений с мужчиной и семьи она буквально увядала, так как не могла жить самостоятельно, ей требовался близкий человек. Привязаться и раствориться в любви к человеку или любить, не забывая о себе?
Слайд 20
Fishbone
Слайд 21
Homework 1. Тренировочные задания – 1 / урок 17 The Darling на сайте РЭШ https://resh.edu.ru/subject/lesson/5434/train/135784/. 2. Level A - Test A. P. Chekhov «The Darling» https://onlinetestpad.com/4wszdzzzb6qrm Level B - write a review for the story A. P. Chekhov «The Darling». Level С - write a letter to Darling (60 words). Marks for the tasks: «3» - Level A «4» - Levels A and B «5» - Levels A and C
Слайд 22
Homework https://resh.edu.ru/subject/lesson/5434/train/135784/ (тренировочные задания -1 /урок 17 The Darling / на сайте РЭШ ).
Слайд 23
Homework https://onlinetestpad.com/4wszdzzzb6qrm (Test A. P. Chekhov «The Darling»).
Слайд 24
Рефлексия The lesson. - The lesson was (interesting, boring). - During the lesson I have learnt… - Now I know … ---------------------------------------------------------------------------------My work in the lesson.  Listening (understand) –  Speaking (ask and answer questions) –  Reading (read the text , the dialogue ) –  Writing (do tasks) –  I was active / not active – My mark is excellent (5), good (4), satisfactory (3).

Полный текст материала Презентация к уроку английского языка "Урок чтения. А.П.Чехов "Душечка"; 10 класс смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.
Автор: Недбаева Ромелла Александровна  Публикатор
10.04.2023 0 569 1

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.



А вы знали?

Инструкции по ПК