Сортировать по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Загрузкам · Просмотрам


Урок внеклассного чтения по стихотворению М.Джалиля " Хыял", для учеников 8 класса татарской группы в русскоязычной школе. На данном уроке дается анализ стихотворения М. Джалиля " Хыял". В начале урока идет повторение биографии и творчества писателя.Так как урок внеклассного чтения, стихотворение " Хыял" ведется как дополнительный материал. Дается план-конспект и презентация урока.
07.05.2013
Чангыс чугула кежигуннуг домактарны ооренген соонда, уругларнын алган билиглерин туннеп, катаптаар.
Җөмләдә эш яки хәлнең кайда, ничек, кайчан, нинди шартларда үтәлүен яки үтәлмәвен белдерә торган иярчен кисәк.
Сораулары: кайда? кайчан? ничек? никадәр? ник? ни өчен? нилектән? нинди максат белән? нишләсә? нәрсәгә карамастан?
Максат:
  • лексика буенча өйрәнелгән материалларны кабатлау;
  • лексика бүлеге буенча терминнар белән танышуны дәвам итү;
  • якташ шагыйрьләрнең әсәрләренә, туган якка мәхәббәт тәрбияләү
Әйтелеше ягыннан охшаш, әмма мәгънәсе ягыннан төрле сүзләр - Омонимнар дип атала.
Талантлы татар халкы гомер буе мәдәнияткә, сәнгатькә омтыла. Халык театрының искиткеч кызыклы, төрле-төрле вакыйгаларга бай булган үзенчәлекле тарихы бар.
«Татар кызы- гүзәлем »

Программа:
1.Кызларның үзләре белән таныштыруы.”Таныш булыйк”
2.”Иң матур бант” конкурсы.
3.Татар җыры конкурсы.
4.”Фикерне дәвам ит” конкурсы
5.Татар халык ашлары белән таныштыру.
6.Татар биюе.
7. “Мин барын да булдырам” конкурсы.
8.Рәсем ясау.
Презентация о детском поэте татарского народа -Ильгизаре Солтане. Презентация может быть использована на уроках татарской литературы в 6 классе.
Тема: Хатлар яздым утырып.
8нче сыйныфның
рус төркемнәре өчен ачык дәрес.
Укучыларны халык авыз иҗаты, милли традицияләр белән киңрәк таныштыру.Алдагы дәресләрдә алган белем һәм күнекмәләрне ныгыту. Укучыларга кул эшләре белән шөгыльләнү, иҗадиэшләү өчен уңай шартлар тудыру.
Материал предназначен для учеников 4-ого класса. Басня воспитывает у нас характер целеустремленности, учит ответственности в любом деле. Познакомившись с данным материалом ученик более серьезнее и даже по-взрослому начинает смотреть на мир.
Данный сценарий предназначен для проведения праздника 8 марта или Дня Матери в основной школе в средних классах на татарском языке.
Процесс преподавания татарского языка и литературы в школе носит не только образовательный характер, но и направлен на воспитание успешной личности, ориентированной на общечеловеческие и национальные ценности. Я вижу свое место в школе, и как учитель, обязан формировать творческие способности детей, развивать логическое мышление и умение адаптироваться в жизни, и, наконец, я должна быть не просто источником информации, а капитаном, указывающим цель, задающим верный курс, отправляя своих воспитанников на новые открытия.
Данный материал состоит из 40 заданий разных сложностей.То есть с помощью этого материала можно составлять как контрольные работы, так же и отдельные небольшие самостоятельные работы. Есть и кроссворд,работы для перевода,грамматические задания и т.д.
Бу дәрес 2 нче сыйныф укучылары өчен. Бу дәрес аркылы укучылар Йо һәм Йө кушылмаларын дөрес язарга өйрэнэлэр.
Сценарий праздника "Мамочка, единственная моя! ", посвященная ко Дню Матери. Сценарий на башкирском языке.
Внеклассное мероприятие по праву. Правовая мозаика (на татарском языке)
Родился шестым ребёнком в семье, 15 (2) февраля 1906 года. Татарский советский поэт, Герой Советского Союза , Лауреат Ленинской премии .
Учился в Оренбургском медресе «Хусаиния», где кроме теологии изучал светские дисциплины: литературу, рисование и пение. В 1919 году вступил в комсомол и продолжил учебу в Татарском институте народного образования (Оренбург). Участник Гражданской войны.
Замана укытучы алдына һәрьяктан үскән камил шәхес тәрбияләү бурычын куя икән, димәк, аның укучысы матур, эзлекле итеп сөйләшә, аралаша да белергә, кыскасы, сөйләм культурасына ия булырга тиеш.
Сөйләм аһәңле, үтемле һәм аңлашлы булсын өчен, һәр сүздә куелырга тиешле басым үз урынында булырга тиеш. Бары тик шул очракта гына сөйләм яңгырашына ирешеп була.
Беркемгә дә сер түгел: замана укучысының күп өлеше китап укымый, татар телендәге тапшыруларны карамый, милли матбугат белән кызыксынмый. Ә гаиләдә әби – бабасы, әти – әнисе, туган – тумачалары белән “вата – җимерә” татарча сөйләшүчеләрне һич аңлап булмый.Мондый шартларда, табигый, укучыны матур итеп сөйләшергә, фикер төгәллегенә, басымны дөрес итеп куярга өйрәтү эше укытучы җилкәсенә төшә. Рус телендә белем бирүче мәктәп шартларында татар теле фәненә бирелгән сәгатьләрнең аз булуын исәпкә алсаң, укытучыга җиң сызганып эшләргә һәм дәрестә һәр минутны рациональ кулланырга тиешлеге көн кебек ачык була.
“Басым – сүзнең җаны ул”,- дигән б.э.к. IV гасырда яшәүче бөек рим грамматигы Диомед. Бу фикер белән килешми һич мөмкин түгел, чөнки басымын югалткан сүз үзенең мөстәкыйльлеген югалта һәм, теге яки бу сүзгә ияреп, кушымчага әйләнә. Мәсәлән, төрки телләрдәге торур фигыле,әкренләп –дыр кушымчасына әйләнеп, соңыннан бөтенләй юкка чыга.